دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

درمان خانگی نیش حشرات برای گزیدگی حشرات مختلف

  • مهلا بستگان
  • ۲ آبان ۱۳۹۶
  • ۰

همه ما اصولا تا الان چندین و چند بار مورد گزیدگی نیش حشرات متفاوت شده ایم و بعد برای از بین بردن جای نیش ها و رها شدن از شر خارش و سوزش آن به دنبال چاره بوده ایم. ما در این مقاله از درمان خانگی نیش حشرات نوشته ایم.

جای نیش زدگی حشراتی که معمولا در هوای گرم به مناطق مسکونی رجوع می کنند همیشه آزار دهنده و غیر قابل تحمل می باشد. ما برای درمان نیش حشرات راهکارهای طبیعی و کارآمدی را در ادامه این مطلب ارائه داده ایم.

درمان خانگی نیش حشرات:

اگر دچار گزیدگی نیش حشرات شده اید برای درمان، راه حل های موثر این مقاله را امتحان کنید:

  1. با استفاده از جوش شیرین و سرکه خمیری درست کنید و بر روی جای گزیدگی حشرات بگذارید و صبر کنید تا خشک شود. این ماده سمی که پشه وارد بدن کرده را خنثی می کند و به بهبود التهاب و خارش و سوزش جای نیش زدگی کمک می کند.
  2. خارش پوست سبب انتقال سم به دیگر نقاط بدن می شود. برای برطرف کردن خارش از خمیر دندان استفاده کنید.
  3. جای گزیدگی را با آب بشویید و آرام رویش را بمالید، سپس به اطراف آن منطقه کمی نمک بپاشید تا خارش آن را برطرف کند.چگونه نیش حشرات را با درمان های خانگی از بین ببریم؟
  4. از ژل درون گیاه آلوئه ورا برای تسکین خارش و بهبود نقطه گزیدگی بهره ببرید. مقداری از ژل آلوئه ورا را بر روی همان نقطه بزنید و اجازه دهید تا کاملا خشک شود و تاثیر بگذارد.
  5. سرکه سفید یک ضدعفونی کننده برای درمان خانگی نیش حشرات می باشد. روی یک پنبه مقداری سرکه سفید بریزید و بر روی همان قسمتی که حشره نیش زده بگذارید تا درد و خارش آن التیام پیدا کند. ( اگر از پوستی حساس برخوردار هستید به هیچ عنوان از سرکه استفاده نکنید، چون نه تنها التهابات را برطرف نمی کند که به شدت آن نیز می افزاید.)راه حل های درمان نیش حشرات
  6. از خواص موز که مقدار فراوانی پتاسیم و آنتی اکسیدان دارد برای درمان خانگی نیش حشرات بهره ببرید و قسمت داخلی پوست موز را بر روی همان نقطه که دچار گزیدگی شده بگذارید.
  7. روغن درخت چای یک ضد التهاب و رفع کننده عفونت می باشد و به ترمیم پوست کمک شایانی می کند. برای درمان فوری نیش حشرات از این روغن چند قطره بر روی همان نقطه بریزید و تاثیرات آن را مشاهده بفرمایید.نیش حشرات را با این روش ها رفع کنید
  8. برای تسکین درد و خارج کردن بزاق پشه از پوست، یا از کمپرس آب گرم استفاده کنید و یا یک دوش آب گرم بگیرید.
  9. از خاصیت عصاره برگ های گیاهی نظیر خواص ریحان، خواص اسطوخودوس و خواص بارهنگ استفاده کنید و بر روی محل گزیدگی بگذارید و روی آن را با یک دستمال بپوشانید.درمان های خانگی نیش حشرات
  10. بر روی محل گزیدگی یک تکه یخ بگذارید چون هم بی حس کننده است و هم درد و خارش را التیام می بخشد.
  11. از تانن داخل چای کیسه ای برای درمان نیش حشرات استفاده کنید. یک چای کیسه ای مصرف شده را که مرطوب است بر روی قسمتی که دچار گزیدگی شده است قرار دهید.راه های درمان خانگی نیش حشرات
  12. از خواص قلیایی صابون برای تسکین درد و خارش نیش حشرات استفاده کنید.
  13. بلغور جو را با آب مخلوط کنید تا خمیری شکل شود. به مدت ده دقیقه بر روی محل مورد نظر بگذارید و نتیجه بگیرید.با این درمان های خانگی جای نیش حشرات را از بین برید
  14. از خواص عسل در تسکین و التیام درمان نیش حشرات بهره ببرید.
  15. یک لیمو ترش را ببرید و بر روی همان نقطه ای که دچار گزیدگی شده است برای تسکین و به عنوان ضد عفونی کننده، قرار دهید.
  16. برای تسکین درد و خارش جای گزیدگی ها از الکل و لاک ناخن هم می توانید استفاده کنید و مستقیما بر روی همان نقطه قرارش دهید.
  17. برای از بین بردن سوزش و خارش یک قاشق استیل را در آب جوش داغ کنید و بر روی همان نقطه بگذارید تا تاثیر شفا بخش آن را ببینید.
  18. سیر و پیاز را خرد کنید و بر روی محل گزیدگی بگذارید. این کار علاوه بر این که یک نوع درمان خانگی می باشد به دور کردن حشرات هم کمک می کند.

راه و روش های درمان خانگی نیش حشرات

به جای استفاده از پماد، کرم و لوسیون های شیمیایی شما می توانید از این روش ها برای درمان گزیدگی نیش حشرات استفاده کنید و نتیجه بگیرید. درضمن برای درمان نیش زنبور و درمان شپش سر به این مقالات بروید و از نکات مهم آن بهره ببرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *