دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه سس مایونز در منزل + نکات کلیدی

  • سمانه عقیقی
  • ۱ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

طرز تهیه سس مایونز با سفیده تخم مرغ و روغن زیتون طعم بسیار لذید و خوشمزه ای ایجاد می کند. از آنجایی که سس مایونز بسیار چرب می باشد بهتر است حتما از روغن زیتون که فاقد ضرر می باشد استفاده نمایید.

ساده ترین دستور ساخت سس مایونز با ارایه نکات کلیدی در این مطلب برای شما عزیزانی که می خواهید این سس لذیذ را در منزل تهیه نمایید با دستورالعمل کامل، آموزش داده ایم. سس سفید مایونز مناسب سرو برای اغلب هر نوع غذا و یا سالاد از جمله سالاد الویه و سالاد کاهو می باشد. لازم به ذکر است طعم و مزه سس مایونز خانگی از سس های کارخانه ای بسیار بهتر و دلپذیرتر می باشد.

سس مایونز یکی از انواع سس های بسیار خوشمزه و پرکاربرد است که نحوه تهیه آن بسیار ساده و راحت است و در مدت زمان کمی می توانید این سس را در منزل تهیه کنید، در ادامه مطلب طرز تهیه آن را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد، پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه سس مایونز خوش طعم و مزه در منزل

سس مایونز خوش طعم

مواد لازم :

سرکه : ۱ قاشق غذاخوری

آب لیمو ترس : ۴ قاشق چایخوری

سفیده تخم مرغ : ۱ عدد

دستورالعمل سس مایونز

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

پودر خردل : نصف قاشق چایخوری

نمک : نصف قاشق چایخوری

شکر : ۱/۴ قاشق چایخوری

فلفل : به مقدار لازم

روغن زیتون : ۱ پیمانه

نکات کلیدی تهیه سس مایونز

دستور تهیه سس مایونز و نکات کلیدی در تهیه سس مایونز :

تخم مرغ را شکسته و با همزن برقی خوب بزنید تا زرده و سفیده تخم مرغ کاملا با هم مخلوط شوند.

مراحل تهیه سس مایونز

نکته : سعی نمایید تخم مرغ کاملا یکدست زده شود تا سس شما بریده بریده نگردد.

همین طور که تخم مرغ در حال هم خوردن به وسیله همزن برقی می باشد، آرام آرام روغن زیتون را به آن اضافه کنید.

نکته : حتما در تهیه سس مایونز از روغن زیتون استفاده نمایید تا اثرات ناشی از چربی زیاد این سس بیشتر نگردد.

با حوصله هم زدن را ادامه دهید تا روغن و تخم مرغ کاملا با هم ترکیب شوند و مخلوط حاصل نسبتا سفت همانند خامه شود. مجدد همزن را روشن کرده و مقدار کمی حدود چند قطره سرکه (برای آموزش کامل طرز تهیه سرکه سیب کلیک کنید.) به مخلوط اضافه کرده و هم بزنید و فرصت مخلوط شدن با مایه را بدهید. همینطور سرکه را کم کم اضافه کرده تا ترکیب حاصل غلظت مناسب و دلخواه را به دست آورد.

نکته : هرچه روغن و سرکه را کم کم به سس اضافه کنید و در هر مرحله اجازه مخلوط شدن کامل را به آن بدهید سس مایونز بسیار خوش طعمتری به دست می آید.

سپس همزن را روشن کرده و شکر را به آن افزوده و با هم خوب مخلوط نمایید تا در مایه سس حل شود. به ترتیب نمک، فلفل و پودر خردل را به سس اضافه کرده و در هر نوبت آن ها را با مایه سس مخلوط کنید. سس مایونز آماده استفاده می باشد، می توانید آن را با انواع غذاهایی مانند سالاد ماکارونی، سالاد الویه و … نوش جان نمایید.

آموزش تهیه سس مایونز

طرز تهیه سس مایونز در منزل کار سخت و دشواری نیست. کافی است به نکات کلیدی ارایه شده در تهیه آن دقت لازم را انجام داده و این سس بسیار پرطرفدار را برای خانواده و عزیزانتان در منزل تهیه و نوش جان فرمایید. بعد از تهیه سس در منزل حتما آن را در یخچال نگهداری نمایید و مدت زمان نگهداری سس مایونز خانگی حدودا ۳ تا ۴ روز در یخچال می باشد.

نحوه تهیه سس مایونز با روش دیگر

می توانید سس مایونز را به راحتی در منزل تهیه کنید که مزه آن بسیار متفاوت تر از سس های خریداری شده است و می توانید آن را از مواد سالمی تهیه کنید و بسته به سلیقه تان طعم های مختلفی را به آن بیفزایید، در ادامه مطلب یک دستور بسیار ساده و در عین حال خوشمزه را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

مواد لازم :

  • سفیده تخم مرغ
  • روغن زیتون یا دیگر روغن ها
  • سرکه یا آب لیمو
  • شیرین کننده ( اختیاری)

دستور تهیه سس مایونز

نحوه تهیه :

پیش از شروع باید مطمئن شوید که تمام مواد هم دمای اتاق باشند، سفیده و زرده تخم مرغ را از هم جدا کنید و دقت داشته باشید که اینکار را به خوبی انجام دهید، به ازای هر یک عدد سفیده تخم مرغ یک استکان روغن و یک قاشق غذا خوری سرکه به آن بیفزایید.

حالا سفیده تخم مرغ را داخل یک لیوان ریخته ( لیوانی که انتخاب می کنید باید برای استفاده از غذا ساز دستی در آن ایمن باشد) و به آن سرکه یا آبلیمو بیفزایید که به ازای هر یک عدد سفیده تخم مرغ یک قاشق غذا خوری سرکه و یا دو قاشق غذا خوری آب لیمو اضافه کنید.

در مرحله بعدی در صورت لزوم یک چهارم استکان روغن بعدا بیفزایید حالا غذا ساز را روشن کرده و به صورت آرام داخل ظرف به مدت چهار ثانیه فرو ببرید و تا آماده شدن سس صبر کنید، سپس  آن را بلافاصله داخل یخچال قرار دهید و به خاطر داشته باشید که عمر مفید آن ۴۸ ساعت می باشد.

آموزش تهیه سس مایونز

امیدواریم از آشپزی این بخش نهایت لذت را برده باشید و بتوانید به راحتی در منزل سس مایونز تهیه کنید، به منظور آشنایی با دستور تهیه انواع سس می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *