دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

معرفی ۱۲ ماسک ضد چروک که معجزه می کنند

  • مهلا بستگان
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۶
  • ۰

با بالا رفتن سن و کاهش تولید کلاژن در بدن, پوست دچار چین و چروک می شود و این اتفاق بر روی زیبایی و لطافت پوست تاثیر منفی می گذارد, ما در این مقاله به معرفی چندین ماسک ضد چروک پرداخته ایم تا زیبایی را به صورت شما برگردانیم.

پوست های روشن و لطیف بسیار زود دچار چین و چروک بر روی خود می شوند و این مسئله مخصوصا در بانوان باعث ناراحتی و آزارشان می شود. علاوه بر این یکی دیگر از نشانه های بالا رفتن سن پیدایش خطوط چین و چروک بر روی صورت و دستها می باشد که اصلا خوشایند نیست. نشریه آرگا در این مقاله خود از ماسکهای ضد چروک می گوید که به شما در باز گرداندن زیبایی تان کمک می کند.

از بین چین و چروک صورت با ماسک خیار

معرفی چندین ماسک ضد چین و چروک که تاثیرات شگفت انگیزی دارند:

  • ماسک روغن زیتون:

چندین قطره روغن زیتون را با چند قطره گلیسیرین و عسل ترکیب کنید و روزی دوبار برای از بین بردن چین و چروک به صورت خود بزنید. از روغن زیتون به تنهایی هم می توانید برای از بین بردن خطوط صورت استفاده کنید.

  • ماسک ضد چین و چروک شنبلیله:

یک مشت از برگهای تازه گیاه شنبلیله را چرخ کنید تا خمیری شکل شود, سپس به مدت یک شب تا صبح بگذارید روی صورتتان برای از بین برن چروک بماند و بعد صبح با آب ولرم آن را بشویید. شما می توانید از روغن شنبلیله یا آبی که تخم شنبلیله در آن جوشانده شده است هم, برای برطرف کردن چین و چروک صورت خود استفاده کنید.

ماسک ضد چروک هویج و عسل

  • ماسکی ضد چروک تهیه شده از آلوئه ورا:

استفاده از ژل برگ های گیاه آلوئه ورا به مدت بیست دقیقه بر روی صورت هر روزه می تواند چین و چروک صورت را از بین ببرد. علاوه بر این شما می توانید ژل آلوئه ورا را با محتویات یک کپسول ویتامین E مخلوط کنید و بر روی خطوط صورت خود بگذارید و بعد از گذشت سی دقیقه صورت خود را آبکشی کنید.

  •  آرون گروپس
  • ماسکی ضد چروک تهیه شد از موز:

برای برطرف کردن خطوط چروک صورت دو عدد موز را با قاشق یا چنگال له کنید و بر روی پوست صورت خود بمالید و بعد از گذشت سی دقیقه آن را آبکشی کنید و صورت خود را با کرم مرطوب کننده چرب کنید. علاوه بر این ماسک موز، می توانید از ترکیب یک عدد موز له شده با یک قاشق مربا خوری آب پرتقال و یک قاشق مربا خوری ماست به مدت پانزده تا بیست دقیقه بر روی صورت خود نیز استفاده کنید.

ماسک ضد چروک روغن زیتون

  • ماسکی ضد چین و چروک از بادام:

یک مشت بادام را یک شب در شیر بخوابانید و صبح بعد از پوست گیری آنها را چرخ کنید تا خمیری شکل شوند, این ماسک را به مدت بیست تا سی دقیقه بر روی پوست صورت خود نگه دارید و بعد با آب ولرم بشویید. حتی از این ماسک برای از بین بردن سیاهی دور چشم نیز می توانید بهره ببرید. ماساژ پوست صورت و دست و بدن با روغن بادام روند پیری پوست را به تاخیر می اندازد. از این ماسک می توانید هر روز استفاده کنید تا نتیجه دلخواه حاصل شود.

  • ماسک خیار:

یک عدد خیار سالادی را رنده کنید و خوب آبش را بگیرید, سپس به وسیله یک پنبه تمام صورت خود را به مدت سی دقیقه به آب خیار آغشته نمایید و بعد بشویید, استفاده هر روزه از این ماسک، تاثیر فراوانی در از بین بردن خطوط صورت دارد. همچنین شما می توانید با استفاده از نصف خیار و چند عدد برگ نعناع یک پوره درست کنید و آن را با نصف استکان ماست چکیده مخلوط کنید و در یخچال بگذارید تا خنک شود و بعد به عنوان ماسکی ضد چروک و آب رسان به پوست از آن مصرف کنید.

ماسک ضد چروک آلوئه ورا

  • ماسکی ضد چین و چروک از سفیده تخم مرغ:

سفیده یک تخم مرغ را آنقدر بزنید تا کاملا پف کند و بعد آن را به مدت یک شب بر روی صورت خود بگذارید و بعد با آب سرد بشویید تا تاثیرش را بر روی پوست خود ببینید. سفیده یک تخم مرغ را با یک قاشق مربا خوری آبلیمو و ۱/۲ قاشق مربا خوری عسل مخلوط کنید و بر روی پوست صورت خود بگذارید و از خواص ماسک سفیده تخم مرغ ضد چروک بی نظیر بهره ببرید.

  • ماسک روغن نارگیل:

استفاده از روغن نارگیل در هر شب قبل از خواب باعث می شود تا آنتی اکسیدان موجود در روغن نارگیل تاثیر به سزایی بر روی پوست و از بین بردن خطوط صورت بگذارد.

ماسک ضد چروک پودر شیر و عسل

  • ماسکی ضد چین و چروک از آبلیمو و عسل:

آبلیمو را با کمی عسل مخلوط کنید و قبل از شستشوی صورت و یا آرایش کردن بر روی پوست خود بگذارید و بعد از ده دقیقه آب کشی کنید تا تاثیر آن را بر روی صورت خود ببینید.

  • ماسک پودر شیر و عسل:

دو قاشق عسل را با چهار قاشق پودر شیر و دو قاشق آب گرم ترکیب کنید و به مدت ده دقیقه آن را روی صورت خود بگذارید و بعد آبکشی کنید و  از خواص شیر و عسل بر روی پوست خود بهره ببرید.

ماسک ضد چروک روغن نارگیل

  • ماسکی ضد چروک از هویج:

سه عدد هویج را بجوشانید و با عسل در مخلوط کن ترکیب کنید و مستقیم به مدت سی دقیقه بر روی صورت خود بگذارید و بعد با آب ولرم آبکشی نمایید. این ماسک را می توانید به شکل ترکیب آب هویج با عسل هر صبح و عصر به تایم ده دقیقه روی صورت گذاشت و از خواص آن استفاده کرد.

  • ماسک ضد چروک آبلیمو:

پوست خود را با اندکی آبلیمو به مدت پنج دقیقه, دو تا سه بار در روز ماساژ دهید و بعد بشویید یا اینکه از یک قاشق مربا خوری ماست, عسل, روغن ویتامین E و آبلیمو یک محلول بسازید و به مدت پانزده تا بیست دقیقه روی پوست خود بگذارید و بعد آبکشی نمایید.

ماسک ضد چروک شنبلیله

از این ماسک های ارزان و خانگی و طبیعی ضد چین و چروک در منزل برای بر طرف کردن خطوط صورت خود استفاده کنید و از تاثیرات فوق العاده آنها شگفت زده شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *