دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

درمان سینوزیت با طب سنتی و روش های مطمئن خانگی

  • مهلا بستگان
  • ۶ آبان ۱۳۹۶
  • ۰

به التهابات سینوس ها و افزایش یا حبس شدن ترشحات در آنها، سینوزیت می گویند. سینوسها، حفره هایی هستند تو خالی در استخوانهای سر و صورت, که همگی در اطراف بینی واقع شده اند. ما در این مقاله از درمان سینوزیت با طب سنتی می گوییم.

آنچه که در بین عموم مردم به عنوان سینوزیت شناخته می شود بیشتر مربوط به سینوس های استخوان پیشانی, سینوس های استخوان گونه و سینوس هایی که ما بین استخوان چشم و بینی قرار گرفته می باشد. ما در ادامه این مطلب به روش های درمانی که برای بهبود سینوزیت وجود دارد خواهیم پرداخت، اگر مایل و علاقه مند به این مبحث می باشید تا پایان مطلب همراه ما باشید.

چه افرادی با چه شرایطی دچار سینوزیت می شوند؟

بیشترین افرادی که به عارضه سینوزیت مبتلا می گردند, افرادی هستند که در مجاورت و برخورد هوای سرد و گرم قرار دارند و همچنین افرادی که از آب یخ و نوشابه های گاز دار و به علاوه از غذاهایی با طبع سرد مصرف می کنند. و نیز افرادی که عادت به استفاده از عطر های تند و محرک و مواد شوینده جرم گیر قوی مانند تیرک و وایتکس دارند نیز به سینوزیت مبتلا می شوند. بر طبق نظریه پژوهشگران طب سنتی, اشخاصی که مستعد این عارضه هستند, می باید در استحمام از آب بسیار داغ استفاده نکنند و بعد از خروج از حمام به سرعت موهای خود را خشک کنند تا سینوس های آنها بعد از مواجه شدن با هوای سرد بیرون از حمام دچار عفونت نشوند.

سینوزیت چیست؟ و چگونه درمان می شود؟

راه های درمان سینوزیت با طب سنتی:

  1. استفاده از انفیه که مرکب از پنج گیاه دارویی عطسه آور است. به این ترتیب که به مدت چهل و پنج رو هر شب قبل از خواب به مقدار یک نخود آبگوشتی از آن به منظور ایجاد عطسه های شدید و بیرون آوردن ترشحات و رطوبت سینوس ها, استفاده شود.
  2. استفاده و مصرف روغن سیاه دانه که یک روغن عطسه آور است, به این ترتیب که هر شب قبل از خواب تا شش شب, یک قطره از آن در داخل بینی چکانده شود و بعد از قطع یک هفته ای آن دوباره به مدت شش شب درمان را از نو شروع کنید.
  3. از دیگر راه های سنتی برای درمان این بیماری می توان به درمان سینوزیت با عسل اشاره کرد استفاده از مخلوط برگ آویشن شیرازی, نعنای قمی و پونه کوهی, هر کدام به مقدار یک واحد و اضافه کردن دو واحد مرزنجوش به مدت ده دقیقه به همراه عسل، موجب درمان سینوزیت می شود.راه های درمان سینوزیت با طب سنتی
  4. مصرف مخلوطی از اسطوخودوس هندی, مرزنجوش, چای کوهی, بابونه شیرازی و گل گاو زبان یک معجون موثر, ضد سینوزیت و آرامبخش قبل از خواب می باشد.
  5. دم نوش چای کوهی و گل محمدی, انجدان رومی و چند عدد عناب نیز در درمان سینوزیت با طب سنتی توصیه می شود.
  6. مصرف یک قاشق مربا خوری سیاه دانه و نصف فنجان عسل طبیعی در صبح و سه قاشق غذاخوری در شب به درمان عفونت سینوس ها در طب سنتی کمک می کند.
  7. در درمان سینوزیت در طب سنتی به استفاده از بخور برگ اکالیپتوس و بابونه شیرازی که دو ماده ضد سینوزیت هستند, به مدت چهارده شب اشاره شده است.چه کسانی بیشتر مستعد عارضه سینوزیت می باشند؟
  8. مصرف بیست عدد دانه اسپند با عسل و یا استفاده از بخور اسپند و یا دود کردن اسپند, سبب افزایش جریان گردش خون و ضد عفونی کردن معده می شود و همچنین استفاده از دود کردن و بخور گیاه عنبر نسا, برای رفع عفونت های سینوسی موثر است.
  9. شستن بینی با آب و نک دریایی و استنشاق آن در بهتر شدن مشکل سینوزیت تاثیر گذار است.
  10. استفاده از عرق اصلی و خالص پر سیاوشان و یا دمنوش آن, با مرزنجوش و آویشن و عناب, و استفاده روزانه از آن می توانید از فواید آن در جهت بهبود سینوزیت کمک بگیرید.روش های موثر خانگی در طب سنتی برای درمان سینوزیت

توجه داشته باشید که درمان سینوزیت  در منزل بسیار راحت و ساده می باشد و خوب است بدانید افرادی که به این عارضه مبتلا هستند بهتر است در هوای سرد پیشانی خود را با شال گردن بپوشانند و همیشه هوای محیط خانه را مرطوب و ضدعفونی شده نگه دارند و از مصرف بیش از اندازه عطرهای محرک و مواد شوینده قوی پرهیز کنند. امید است که مطالب ارایه شده به بهبود و درمان این مشکل در شما عزیزان کمکی کرده باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *