دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

روش های تقویت مو با حنا و قهوه را بهتر بشناسید

  • مهلا بستگان
  • ۲۱ دی ۱۳۹۹
  • ۰

مو مهمترین عامل زیبایی در هر چهره ای مخصوصا برای بانوان است. موهای سالم و زیبا نیازمند مراقبت هستند تا سالم بمانند. پیشنهاد ما برای حفظ سلامت موهایتان, تقویت مو با حنا و قهوه است.

موها یکی از اجزای بدن هر فرد می باشد که رنگ, حالت, جنس و… بسته به ژن شخص شکل می گیرد. حفظ موها بر روی سر بسیار مهم است. گرچه ژنتیک در این امر کاملا تاثیر گذار است اما نگهداری و تقویت موها هم در داشتن موهای سالم و پر پشت موثر است. در گذشته برای حفظ سلامت و زیبایی موهای خود از اقلام طبیعی همانند حنا و قهوه و دیگر مواد طبیعی موجود در محیط بهره می بردند. ما در این مقاله از تقویت مو با حنا و قهوه سخن می گوییم تا به شما در داشتن موهای سالم و زیبا کمک کرده باشیم، بنابراین پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

راه های تقویت مو با حنا و قهوه  به منظور داشتن موهای سالم و زیبا و خوشرنگ:

خواص حنا برای مو و تقویت آن بسیار زیبا است همچنین قهوه از جمله مواد موثر در تقویت مو به شمار می رود. اگر موهای خود را با پودر برگ حنا ماساژ دهید باعث ترمیم و  ازدیاد ضخامت تار مو و درمان دو شاخگی موها و همچنین بهره مند شدن از رنگ مویی به رنگ های مسی, حنایی و قهوه ای می شوید. استفاده مداوم از ماسک حنا در درمان ریزش مو و جلوگیری از آن تاثیر گذار است. ما برای استفاده از حنا به شما دو تا راهکار ارایه می کنیم:

  1. حنا را به اندازه نصف لیوان با یک لیوان آب و یک زرده تخم مرغ مخلوط کنید و به مدت چهل و پنج دقیقه موهایتان را با آن ماساژ دهید. این کار علاوه بر تقویت موها هاله ای از رنگ قهوه ای را بر روی موهای تیره ایجاد می کند.
  2. گل ریواس, گل بابونه و برگ حنا را به مقدار مساوی با سه لیوان آب مخلوط کنید و بجوشانید و موهایتان را با این ترکیب به منظور داشتن موهای مسی رنگ ماساژ دهید.
    خواص حنا برای مو

می توانید حنا را با سایر مواد طبیعی مانند قهوه ترکیب کنید و از آن برای تقویت مو بهره ببرید. ما سه روش برای تقویت موها با حنا و قهوه به شما پیشنهاد می دهیم:

  1. مقداری قهوه را با یک زرده تخم مرغ به حنا بیفزایید و با این مخلوط موهایتان را از ریشه تا ساقه خوب ماساژ دهید و بعد آن را با یک پلاستیک یا روسری ببندید و دو ساعت صبر کنید, سپس موهایتان را آبکشی کنید.
  2. برای تقویت موها با حنا و قهوه و نرمی موها، یک عدد زرده تخم مرغ را با یک لیوان دم کرده بابونه و یک پیمانه قهوه و یک پیمانه ماست شیرین و یک پیمانه حنا به نسبت برابر مخلوط کنید و بعد از ماساژ دو ساعت روی سرتان نگه دارید و بعد بشویید.
  3. پودر حنا و پودر قهوه با ماست و آبلیمو را با هم ترکیب کنید و در یک ظرف پلاستیکی در بسته ۱۲ ساعت بگذارید استراحت کند و بعد از آن موهایتان را با آن ماساژ دهید و اجازه دهید یک شب تا صبح برای تاثیر بهتر بر روی موهایتان بماند و سپس آن را در حمام با استفاده از شامپو و نرم کننده بشویید.جلوگیری از ریزش مو با ماسک حنا

دانستنی های مفید برای تقویت مو

  • حنا نمی گذارد تار موهای شما نازک شود.
  • ترکیب حنا و روغن زیتون موهای ریخته را برای رشد مجدد تحریک می کند.
  • استفاده از ترکیب حنا و آب و آبلیمو به مدت یک ساعت سبب براقی موها می گردد.
  • حنا رنگ مو را روشن تر نمی کند.
  • حنا موهایی با رنگ مشکی و یا قهوه ای سوخته را به رنگ قهوه ای روشن یا مشکی بور تبدیل می کند که در زیر نور آفتاب سایه قرمزی در مو دیده می شود.
  • استفاده از حنا بر روی موهای بلوند باعث می شود رنگ مو به یک رنگ قرمز طبیعی در آید.
  • اگر بر روی موی سفید حنا بزنید به رنگ قرمز یا نارنجی تغییر رنگ می دهد.
  • مخلوط حنا با آب لیو یا چغندر قرمز به نسبتی که آب لبو بیشتر باشد رنگ مو را شرابی می کند.درمان رفع شوره سر با حنا

فواید حنا برای رشد مو

حنا از فواید شگفت انگیزی برخوردار است و نقش مهمی در سلامت مو ایفا می کند، در ادامه مطلب شما عزیزان را با برخی از فواید بی نظیر حنا آشنا خواهیم کرد تا به منظور رفع مشکلات مو از حنا کمک بگیرید.

تقویت پوست سر :

حنا کمک زیادی به خنک شدن پوست سر می کند و به دلیل داشتن خواص ضد میکروبی باعث حفظ سلامت پوست سر خواهد شد همچنین، برای آن دسته از افرادی که از شوره سر رنج می برند بسیار مفید و موثر می باشد و باعث از بین بردن شوره سر خواهد شد و به دلیل داشتن مواد مغذی کمک زیادی به تقویت مو ها و ترمیم موهای آسیب دیده می کند.

بررسی خواص حنا بر روی مو

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

متعادل کردن سطح PH پوست :

حنا علاوه بر از بین بردن شوره سر به عنوان یک ترکیب آلی جهت متعادل کردن PH پوست سر و تولید روغن محسوب می شود و باعث از بین بردن چربی های اضافی از مو خواهد شود همچنین، کمک زیادی به نرمال نگه داشتن عملکرد غدد سموم می کند.

جلوگیری از ریزش مو :

از دیگر فواید بی نظیر حنا جلوگیری از ریزش مو می باشد، همانطور که می دانید امروزه بسیاری از افراد از ریزش مو رنج می برند و به دلیل یک راهکار عالی و موثر جهت پیشگیری از بروز این مشکل می باشد که با کمک حنا می توان رشد مو را افزایش داده و از ریزش مو جلوگیری کرد.

فواید بی نظیر حنا بر روی مو

پیشگیری از مو خوره :

بروز موخوره بر روی مو ها از مشکلات ناراحت کننده ای است که با استفاده از حنا می توانید از ایجاد آن جلوگیری کرد زیرا، حنا سبب حفظ رطوبت موها می شود و کمک زیادی به حفظ آبرسانی به موها و همچنین جلوگیری از آسیب دیدن مو ها می کند.

ضمن سپاس از همراهی شما دوستان عزیز، برای تقویت مو با حنا و قهوه از راه های گفته شده در این متن بهره ببرید و تاثیرات بی نظیرش را مشاهده کنید. همچنین می توانید برای فراگیری روش رنگ کردن طبیعی موها با حنا و قهوه کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *