دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه رولت گوشت لذیذ و خوشمزه + نکات طبخ بهتر

  • سمانه عقیقی
  • ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

طرز تهیه رولت گوشت با گوشت مخلوط گوساله و گوسفندی طعمی متفاوت، به این غذا می بخشد. در داخل رولت گوشت می توانید از مخلوط تخم مرغ و جعفری و یا زرشک و گردوی آسیاب شده استفاده نمایید.

دستور ساخت رولت گوشت با دو نوع مخلوط داخل رولت در این دستورالعمل آورده شده است که شما می توانید با توجه به ذائقه و سلیقه خود یکی از این مخلوط ها را برای پر کردن داخل رولت گوشت انتخاب کنید. رولت گوشت غذای مناسبی برای پذیرایی از میهمانان شما می باشد که می توانید آن را همراه سس سرو نمایید.

طرز تهیه رولت گوشت

دستورالعمل رولت گوشت

مواد لازم رولت گوشت :

گوشت مخلوط گوساله و گوسفندی چرخ شده : ۵۰۰ گرم

پیاز متوسط : ۱ عدد

سیر : ۲ حبه

فلفل سیاه آساب نشده : ۴ تا ۵ عدد

نمک : ۱ قاشق چایخوری

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

پودر سوخاری : به مقدار لازم

رب گوجه فرنگی : ۱ قاشق غذاخوری

مواد لازم برای داخل رولت گوشت به دو روش :

روش اول :

تخم مرغ : ۲ عدد

جعفری یا گشنیز خرد شده : ۳ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل : به میزان لازم

روش دوم :

زرشک : ۳ قاشق غذاخوری

گردوی خرد شده : ۲ قاشق غذاخوری

رولت گوشت با تخم مرغ

طرز تهیه رولت گوشت :

ابتدا پیاز را خرد کرده و سیر را نیز رنده نمایید. گوشت چرخ کرده را به دو قسمت کنید. هر قسمت را با کمی پیاز و سیر داخل دستگاه غذاساز ریخته و آن ها را با هم مخلوط نمایید. در پایان تمام گوشت ها را با هم درون غذاساز بریزید و خوب با هم مخلوط نمایید.

زمانی که دیگر مخلوط گوشت و پیاز و سیر به دست نچسبد، مواد برای تهیه رولت آماده شده اند. در غیر اینصورت باید آن قدر گوشت را ورز دهید تا دیگر به دست نچسبد.

در یک سطح صاف یا یک سینی مقداری آرد سوخاری بپاشید و نصف مخلوط گوشت را برداشته و گلوله کنید، روی سینی آغشته به آرد سوخاری بگذارید و آن را پهن نمایید تا به شکل دایره باز شود. سعی کنید لبه های گوشت ضخیم نباشند و لبه های آن را به طور یکنواخت با فشار آوردن بر روی گوشت نازک کنید.

برای نصف گوشت باقیمانده نیز به همین روش عمل کنید. شما می توانید اکنون یکی از مخلوط های داخل رولت گوشت را آماده کنید و سطح گوشت را با آن یکنواخت بپوشانید.

• روش اول برای تهیه مخلوط داخل رولت :

رولت گوشت مخلوط

در طرز تهیه رولت گوشت اگر تمایل دارید ار تخم مرغ در رولت گوشت استفاده نمایید باید تخم مرغ ها را آب پز کرده، سپس آن ها را پوست گرفته و بصورت حلقه حلقه برش بزنید. و یا حتی می توانی تخم مرغ را رنده نمایید.
جعفری یا گشنیز خرد و ساطوری شده را روی گوشت پهن شده به طور یکنواخت بریزید، سپس تخم مرغ ها را روی جعفری بچینید. با نمک و فلفل مقداری آن را مزه دار نمایید.

رولت گوشت با سس

سپس لبه های گوشت را با استفاده از انگشتان شست و سبابه خود، به هم بچسبانید. لبه ها را طوری روی هم فشار دهید که خوب به هم چسبانیده شوند.

داخل ماهی تابه گودی، روغن ریخته و بگذارید بر روی حرارت تا داغ شود. سپس رولت پیچیده شده را داخل روغن گذاشته تا سرخ شود.

• روش دوم برای تهیه مخلوط داخل رولت :

زرشک را تمیز شسته و اجازه دهید آبش کاملا کشیده شود. سپس با گردوی خرد و آسیاب شده مخلوط نمایید. سپس این مخلوط را بر روی گوشت پهن شده بر روی آرد سوخاری، بریزد و در همه سطح گوشت آن را پخش نمایید.

مانند روش قبل لبه های گوشت را با انگشت سبابه و شست خود بچسبانید و رول کنید، طوری که از هم باز نشود. سپس رولت گوشت را در روغن داغ سرخ نمایید.

سرخ کردن رولت گوشت

درون یک ماهی تابه کوچک کمی روغن ریخته و بر روی حرارت بگذارید. رب گوجه فرنگی را در آن مقداری تفت داده تا تغییر رنگ بدهد، سپس مقداری آب بر روی آن بریزید و اجازه دهید چند قل بزند.

پس از اینکه رولت ها را سرخ کردید، آن ها ار در ماهی تابه بزرگتری در کنار هم قرار دهید. سس آماده شده را بر روی رولت ها بریزید و آن ها را به مدت یک ساعت بر روی حرارت قرار داده تا رولت های گوشت کاملا بپزند.

تهیه رولت گوشت چرخ کردهرولت گوشت با مخلوط گردو

آموزش تهیه رولت گوشت و مرغ

رولت گوشت و مرغ از انواع رولت های خوشمزه است که به دلیل استفاده از دو نوع گوشت بسیار لذیذ و خوشمزه می باشد و شکل ظاهری جذاب با دو رنگ متفاوت خواهید داشت، پیشنهاد می کینم این نوع رولت را نیز در منزل بپزید.

 مواد لازم:

  • گوشت ۲ بار چرخ کرده: ۳۰۰ گرم
  • گوشت مرغ چرخ کرده: ۲۰۰ گرم
  • هویچ رنده شدهک ۵۰ گرم
  • جعفری خرد شده: ۱۰۰ گرم
  • مغز گردو خرد شده: ۷۰ گرم
  • روغن مایع: ۸۰ گرم
  • زرشک: ۵۰ گرم
  • پیاز متوسط: ۲ عدد
  • رب گوجه فرنگی: ۱ پیمانه
  • شکر: ۱ قاشق سوپ خوری
  • آبلیمو: ۳ قاشق سوپ خوری
  • ادویه کاری، فلفل، دارچین و نمک: به مقدار کافی
  • ورق فویل: ۱ متر

طریقه تهیه رولت گوشت

 دستور پخت:

در ابتدا یک عدد پیاز را رنده یا چرخ کنید و با گوشت قرمز مخلوط نمایید و به آن نمک و ادویه بیفزایید.

برای تهیه سس رولت باید پیاز دو را چرخ نمایید و با کمی روغن تفت دهید تا سرخ شود، سپس رب گوجه فرنگی را بیفزایید، بعد ادویه فلفل و نمک و آبلیمو را به آن اضافه نمایید و در نهایت ۲ لیوان آب به مواد بیفزایید تا بجوشد.

ورق فویل را روی میز کار یا سطحی صاف پهن کنید و سطح آن را کاملا با ۲ قاشق روغن چرب نمایید.

مخلوط گوشت را روی آن پهن کنید، قطر گوشت باید در حدود یک و نیم سانتیمتر باشد. گوشت مرغ چرخ کرده را نیز بر روی آن قرار دهید و سطح آن را صاف کنید و موادی همچون هویچ، زرشک، جعفری و مغز گردو را روی آن بریزید.

حال از یک سمت شروع به رول کردن فویل بپیچید و دو سمت طرف ورق فویل را جدا نمایید تا آزاد باشد و مجددا اطراف یا دور رولت بپیچید.

مواد باید درون سس با حرارت ملایم در طی مدت زمان یک ساعت و ۳۰ دقیقه بپزد و پس از این مدت، آن را از داخل فویل بیرون بیاورید و بعد از سرد شدن رولت را برش بزنید.

طرز تهیه رولت گوشت و مرغ

در طرز تهیه رولت گوشت بهتر است از مخلوط گوشت گوساله و گوسفندی استفاده نمایید تا مزه فوق العاده ای به رولت ببخشد. زمانی که گوشت ها را در غذاساز با پیاز و سیر مخلوط کردید، آن را لای نایلونی گذاسته و مدتی در کناری بگذارید تا استراحت کند سپس آن را به خوبی ورز دهید تا حالت چسبندگی پیدا کند. دمای محیط نباید زیاد گرم و یا سرد باشد زیرا گوشت باید دمای مناسبی برای ورز و پهن کردن داشته باشد که آن را به راحتی بتوان رول کرد. رولت گوشت را با هویج و ذرت و سیب زمینی پخته شده و … تزیین و سرو نماید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *