دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه ۸ ماسک صورت برای جوش های ریز، سر سیاه و جوش های زیر پوستی

  • ندا خوشرو
  • ۹ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

برای درمان جوش های صورت ماسک های طبیعی و خانگی زیادی وجود دارند که در ادامه این مطلب طرز تهیه ۸ ماسک صورت برای جوش های ریز و سر سیاه و زیر پوستی را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار داده ایم.

جوش هایی که روی پوست ظاهر می شوند زیبایی شما را تحت تاثیر قرار می دهند و برخی اوقات رها شدن از شر این جوش ها کار نسبتا دشواری است بنابراین بهتر است برای درمان جوش های صورت خود هر چه سریع تر اقدام کنید. یکی از انواع روش های ساده برای از بین بردن جوش های صورت ساخت ماسک صورت برای جوش است و شما می توانید با کمک این ماسکهای طبیعی و خانگی جوش های سر سیاه و ریز و جوش های زیر پوستی خود را از بین ببرید.

جوش زائده پوستی کوچکی است که جهت از بین بردن آن روش های شیمیایی و خانگی زیادی وجود دارد و شما می توانید با لیزر کردن و لایه برداری و استفاده از ماسکهای شیمیایی از شر جوش های صورتتان خلاص شوید ولی بهتر است بدانید این روش ها دارای عوارضی هستند و اگر به دنبال راهی ارزان به منظور درمان جوش های صورت خود هستید بهتر است از ماسک رفع جوش که با مواد طبیعی و خانگی درست می شود استفاده کنید.

از بین بردن جوش صورت با روش های طبیعی

طرز تهیه ۸ ماسک صورت برای جوش

برای از بین جای جوش و درمان جوش صورت می توانید از ماسکهای طبیعی و خانگی استفاده کنید٬ این ماسکها بدون هیچگونه عوارضی هستند و شما می توانید با خیال راحت از آن ها استفاده نمایید و از شر جوش های صورتتان خلاص شود. در ادامه طرز تهیه ماسکهای صورت برای جوش با ۸ روش را به شما عزیزان آموزش می دهیم.

از بین بردن جوش صورت

۱. ماسک خیار

ماسک خیار از انواع ماسکهای طبیعی و مناسب برای درمان جوش صورت است و شما می توانید این ماسکها را در منزل به راحتی بسازید و برای درمان جوش های صورت خود از آن استفاده کنید.

ماسک خیار و جو دوسر

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

مواد لازم

  • خیار کوچک : ۱ عدد
  • جو دو سر : ۱ پیمانه

روش ساخت ماسک

خیار و جو دو سر را بکوبید و به صورت خمیر در آورید سپس یک قاشق از خمیر موجود را با یک قاشق چایخوری ماست کم چرب مخلوط کنید.

ماسک خیار و جودوسر

ماسک خیار را روی پوست صورت خود بمالید و بعد از ۳۰ دقیقه مکث صورتتان را با آب بشویید.

درمان جوش صورت با 5 ماسک طبیعی

۲. ماسک سفیده تخم مرغ و لیمو

ماسک لیمو و سفیده تخم مرغ از انواع ماسک های عالی برای از بین جوشهای صورت است و برای هر نوع پوستی قابل استفاده می باشد.

ماسک سفیده تخم مرغ و لیمو

مواد لازم

  • آب نصف لیمو
  • سفیده تخم مرغ : ۱ عدد

طرز تهیه ماسک

درون ظرفی مناسب آب نصف لیمو را با یک عدد سفیده تخم مرغ به خوبی مخلوط کنید سپس این ماسک صورت را قبل از خواب روی پوست صورت خود بمالید و صبح بعد از بیدار شدن ماسک را با کمک آب گرم از روی پوست صورت خود بشویید. توجه داشته باشید که این ماسک صورت برای آکنه تهیه شده است و نباید داخل دهان و چشم شما برود.

درمان جوش های صورت

۳. ماسک جوش شیرین

درمان جوش صورت با جوش شیرین از زمان های گذشته تا به امروز مورد توجه اغلب افراد قرار گرفته است و شما می توانید ماسک جوش شیرین را جهت درمان جوش های صورت با مقداری آب و جوش شیرین بسازید.

ماسک طبیعی جوش شیرین
برای تهیه این ماسک، ابتدا جوش شیرین و آب را با مقداری مساوی با یکدیگر مخلوط کنید تا خمیر غلیظی درست شود سپس خمیر بدست آمده را با حرکات دایره ای به مدت دو دقیقه روی پوست خود بمالید و ۲۰ دقیقه اجازه دهید تا خمیر خشک شود سپس پوست صورتتان را با کمک آب بشویید.

ماسک جوش صورت

۴. ماسک عسل و انگور

درمان جوش با عسل از انواع روش های عالی و بدون ضرر است و شما می توانید با کمک انگور و عسل و آرد ذرت و گلاب ماسک قوی را جهت از بین جوش های صورت خود درست کنید.

ماسک عسل و انگور

مواد لازم

  • حبه انگور له شده : سه قاشق غذاخوری
  • عسل : یک قاشق غذاخوری
  • آرد ذرت : ۲ قاشق غذاخوری
  • گلاب : یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماسک صورت برای آکنه

ابتدا درون ظرفی مناسب مواد ذکر شده را با یکدیگر مخلوط کنید تا مخلوط خمیری شکل بدست آید سپس مخلوط خمیری را به مدت یک ساعت روی پوست صورت خود قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده صورتتان را با کمک آب ولرم بشویید و بعد از خشک کردن پوست صورتتان از مرطوب کننده استفاده کنید. توجه داشته باشید که این ماسک را باید به مدت ۴۰ شب استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

5 ماسک صورت برای جوش

۵. ماسک روغن زیتون و جعفری

جعفری و روغن زیتون نیز یکی دیگر از انواع ماسکهای طبیعی برای از بین جوشهای صورت است و شما می توانید با کمک این ماسک ضد آکنه برای درمان سریع جوش های صورت خود اقدام کنید.

درمان جوش صورت با جعفری و روغن زیتون

مواد لازم

  • جعفری خرد شده : ۳ قاشق غذاخوری
  • سفیده تخم مرغ : ۱ عدد
  • بلغور جو دو سر : یک قاشق چایخوری
  • روغن زیتون : یک قاشق غذاخوری
  • آب گرم : ۱۰۰ میلی لیتر

روش تهیه

جهت تهیه این ماسک برای جوش، جعفری خرد شده و روغن زیتون و بلغور جو دو سر و سفیده تخم مرغ را در ظرفی مناسب با آب گرم مخلوط کنید و بعد از خنک شدن مخلوط مواد ماسک را روی صورت پوست صورت خود قرار دهید و بعد از ۲۰ دقیقه مکث ماسک را به آرامی از روی پوست صورتتان بشویید.

           ماسک روغن زیتون و جعفری

۶. ماسک آلوئه ورا و زردچوبه

استفاده از آلوئه ورا سبب تغذیه پوست و محافظت از پوست در برابر سموم می شود، زردچوبه نیز به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی و ضد باکتری سبب پیشگیری و درمان جوش های صورت می شود.

مواد لازم

  • ژل آلوئه ورا : یک قاشق غذا خوری
  • زردچوبه : نصف قاشق غذا خوری

نحوه تهیه

در یک کاسه زردچوبه و ژل آلوئه ورا را با هم ترکیب کنید سپس مخلوط به دست آمده را بر روی پوست تان بمالید و بعد از زمان پانزده تا بیست دقیقه پوست تان را شسته و خشک نمایید، به منظور رسیدن به نتیجه بهتر هفته ای دو تا سه بار از این روش استفاده کنید.

روش تهیه ماسک برای رفع جوش

۷. ماسک چوب صندل و گلاب

چوب صندل سبب پیشگیری از آکنه می شود و در نتیجه کمک زیادی به درمان التهاب و قرمزی پوست خواهد کرد.

مواد لازم

  • پودر چوب صندل : یک قاشق غذا خوری
  • گلاب : دو قاشق غذا خوری

طریقه استفاده

داخل یک کاسه گلاب و پودر چوب صندل را با هم ترکیب کنید سپس ماسک به دست آمده را بر روی پوست صورت و گردن بمالید و اجازه دهید بر روی پوست تان به مدت پانزده تا بیست دقیقه بماند و آن را بشویید، جهت دریافت بهترین نتیجه هفته ای سه تا چهار بار از این روش استفاده کنید.

معرفی چند ماسک صورت برای جوش

۸. ماسک عسل و زردچوبه

استفاده از زردچوبه سبب از بین رفتن چربی اضافی پوست می شود و عسل نیز به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدان سبب محافظت از پوست در مقابل رادیکال های آزاد می شود.

مواد لازم

  • عسل : یک قاشق غذا خوری
  • زردچوبه : نصف قاشق غذا خوری

روش استفاده

داخل یک کاسه زردچوبه و عسل را با هم مخلوط کنید سپس خمیر به دست آمده بر روی پوست صورت و گردن بمالید و بعد از زمان پانزده دقیقه با آب بشویید، جهت رسیدن به بهترین نتیجه می توانید دو تا سه بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

درمان جوش های صورت با ماسک های طبیعی

در این مطلب با طرز تهیه ۸ ماسک برای جوش های ریز و سر سیاه و زیر پوستی آشنا شدید که امیدواریم با تهیه این ماسکها بتوانید جوش های صورتتان را به راحتی درمان کنید و صورتی صاف و بدون جوش داشته باشید، در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی بیشتر با ماسک صورت می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *