دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

عروسک سازی با جوراب زنانه و ایده های جدید و جالب

  • ندا خوشرو
  • ۸ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

عروسک سازی با جوراب زنانه از انواع روش های ساده و آسان برای دوخت عروسک های بامزه و زیبا است و شما می توانید با کمک پارچه و جوراب زنانه عروسک های زیبایی را در منزل بسازید.

عروسک سازی با جوراب زنانه از انواع کارهای ساده و راحت است که شما می توانید در منزل با امکانات کم عروسک های زیبا و بامزه ای را درست کنید و برای تزیین اتاق کودک و … از این عروسک های بانمک و جذاب استفاده کنید.

برای ساخت عروسک می توانید از وسایل ساده ای نظیر کاموا، پارچه، جوراب، پولیش و … استفاده کنید. عروسک سازی با پارچه، عروسک سازی با کاموا و عروسک سازی با گونی و جوراب از انواع روش های آسان برای ساخت عروسک های زیبا و جالب است و شما می توانید با کمک این وسایل و امکانات ساده عروسک های شیکی را در منزل بسازید.

آموزش مرحله به مرحله عروسک سازی با جوراب زنانه

برای ساخت عروسک با جوراب همانطور که ذکر شد به وسایل ساده و مقدماتی نیازمند هستید که در ادامه این مطلب آموزش ساخت عروسک با جوراب زنانه را به شما همراهان عزیز و گرامی آموزش می دهیم.

وسایل لازم

  • جوراب : یک جفت
  • پنبه : به مقدار لارم
  • پارچه رنگی برای لباس عروسک و موی عروسک
  • نخ
  •  سوزن

در اولین مرحله ساخت عروسک با جوراب ابتدا درون جوراب را با کمک پنبه پر کنید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

وسایل لازم برای ساخت عروسک با جوراب

سر جوراب را ببندید و وسط جوراب را کوک بزنید.

آموزش ساخت عروسک با جوراب

سپس نخ را جمع کنید تا قسمت بالاتنه و پایین تنه عروسک از یکدیگر جدا شوند و عروسک فرم و حالت خاصی بگیرد.

ساخت عروسک با جوراب

با کمک کوک های ریز پاهای عروسک را در قسمت پایین تنه عروسک ایجاد کنید.

آموزش عروسک سازی با جوراب مراحل ساخت عروسک با جوراب

توجه داشته باشید که سایر اندام های عروسک را باید به همین روش درست کنید و با توجه به بزرگی عروسک باید تعیین کنید که چه مقدار از عروسک را باید برای ساخت اجزای مختلف عروسک جدا کنید و کوک بزنید.

ساخت عروسک با جوراب زنانه آموزش ساخت صورت عروسک با جوراب
بعد از ساخت اجزای مختلف عروسک باید ابرو و لب و مژه های عروسک های را با کمک نخ قرمز و مشکی درست کنید می توانید به جای چشم عروسک از دو تا دکمه سیاه استفاده کنید.

ساخت چشم عروسک با نخ روش ساخت عروسک با جوراب ساخت صورت عروسک جورابی با نخ و سوزن عروسک جورابی
در این مرحله از ساخت عروسک با جوراب دست های عروسک را با استفاده از تکه ای از جوراب درست کنید و بعد از پر کردن دست های عروسک با کمک پنبه آن ها را بدوزید و با تکه ای از پارچه برای عروسک آستین درست کنید و آستین ها را به دست ها وصل کنید.

پر کردن جوراب زنانه با پنبه دوخت دست های عروسک آموزش عروسک سازی با جوراب زنانه روش ساخت مرحله به مرحله عروسک با جوراب
برای لباس عروسک می توانید از هر پارچه ای که تمایل دارید استفاده کنید و به سلیقه خود لباسی مناسب را برای عروسک بدوزید.

ساخت عروسک های زیبا و بانمک با جوراب دوخت پیراهن عروسک روش ساخت عروسک با جوراب عروسک زیبا با جوراب زنانه

موهای عروسک را با مدلی مناسب هم می توانید با کمک پارچه درست کنید سپس همه اجزای عروسک را که آماده کنید با کمک کوک زدن به عروسک متصل کنید تا عروسک شما تکمیل شود.

ساخت موی عروسک با کمک پارچه آموزش عروسک سازی با جوراب و پارچه آموزش ساخت عروسک با پارچه و جوراب مدل عروسک بچه گانه با جوراب

ساخت عروسک مار با جوراب ضخیم

با استفاده از جوراب های نازک و ضخیم می توان مدل عروسک های مختلف و زیبا ساخت. در قسمت بالا نحوه درست کردن عروسک بانمک دخترانه را با کمک جوراب نازک زنانه آموزش دادیم در ادامه این مطلب قصد داریم مراحل ساختن عروسک با جوراب های رنگارنگ ضخیم را آموزش دهیم. که این عروسک به دلیل کیفیت جنس جوراب ماندگاری بیشتری نسبت به درست کردن عروسک با جوراب نازک خواهد داشت.

وسایل مورد نیاز:

  • جوراب های رنگارنگ یا یک شکل
  • نخ و سوزن
  • روبان قرمز
  • ۲ عدد دکمه
  • پشم شیشه
  • قیچی

مراحل ساخت:

برای درست کردن این عروسک بسته به طول مار احتیاج به جوراب های ضخیم طرح دار یک شکل یا رنگارنگ دارید. نیازی به خرید جوراب ها نیست بلکه با جوراب های کهنه نیز می توان این عروسک را درست کرد.

در ابتدا باید قسمت سر و کف هریک از جوراب ها را با قیچی ببرید و جوراب ها را از قسمت وسط برش بزنید. آنگاه تکه های جوراب را با نخ و سوزن به هم کوک بزنید و بدوزید.

ساخت متفاوت عروسک مار با جوراب

پس از اینکه تکه های برش داده را به یکدیگر متصل کردید، دو انتهای تکه های جوراب ها را نیز بدوزید تا حالت لوله ای شکل پیدا کنند. البته در انتهای بدن مار باید درز را باز بگذارید تا بعدا آن را با پشم شیشه پر کنید.

در قسمت سمت سر، روبانی را شبیه به زبان مار به طول کوتاه برش بزنید و آن متصل سازید و بدوزید.

برای چشم های مار دو عدد دکمه متمایز از رنگ پارچه سر مار انتخاب کنید و به این قسمت همانند شکل دوخت بزنید.

ساده ترین عروسک سازی با جوراب

در آخر مار ساخته شده را با پشم شیشه یا الیاف مصنوعی پر کنید و بعد از پخش کردن یک سطح الیاف در تمام طول مار، درز را بدوزید تا صاحب عروسک ماری زیبا شوید.

ساخت سریع عروسک مار با جوراب

در ادامه ساختن عروسک مار با جوراب می توانید دو مدل دیگر از درست عروسک مار را با جوراب های ضخیم مشاهده نمایید. روش درست کردن این عروسک های مار نیز بسیار ساده است و با تماشای هر کدام می توانید به سادگی اقدام به ساختن آن ها نمایید.

ساخت جدید عروسک مار با جوراب

ساخت متفاوت عروسک مار با جوراب

در این مطلب آموزش عروسک سازی به وسیله جوراب را به صورت مرحله به مرحله در اختیار شما عزیزان قرار دادیم که امیدواریم به کمک این آموزش بتوانید عروسک هایی زیبایی را در منزل بسازید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *