دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

درمان خون دماغ در طب سنتی و با روش های خانگی

  • مهلا بستگان
  • ۱۲ دی ۱۴۰۰
  • ۰

خون دماغ در بسیاری موارد بخاطر یک مشکل ساده است و جای هیچ نگرانی ندارد و راحت می شود آن را برطرف کرد. در این مقاله مجله اینترنتی آرگا روش های درمان خون دماغ در طب سنتی را معرفی خواهیم کرد.

خون دماغ زمانی اتفاق می افتد که به هر دلیل رگ های ظریف داخل بینی پاره شود که این موضوع می تواند بخاطر دست کاری زیاد, ضربه شدید و…. باشد. برای درمان خون دماغ در طب سنتی با این مقاله همراه شوید.

درمان خون دماغ در طب سنتی:

برای درمان خون دماغ بهتر است به موارد توضیح داده شده در ادامه این مقاله توجه نمایید.

۱. اگر دچار خون دماغ شدید و یا شخصی در کنارتان این اتفاق برایش رخ داد فورا او را بنشانید و محل متصل شدن ناحیه استخوانی و غضروفی در لبه های برجستگی های استخوانی بینی را بفشارید و بعد از گذشت چند دقیقه با یک پنبه یا دستمال کاغذی سوراخ بینی را بپوشانید.

۲. در درمان خانگی سنتی از عصاره انبه به عنوان بند آورنده خون دماغ یاد شده است.

درمان خون دماغ در طب سنتی

۳. برای درمان خون دماغ, برگهای تازه گیاه گشنیز را له کنید و بعد یک تا دو قطره از آب برگ گشنیز را در داخل سوراخ بینی برای بند آوردن خونریزی آن بریزید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

۴. مقداری پیاز ریز رنده شده را با سرکه مخلوط کنید و چند قطره از این محلول را به منظور درمان خانگی خون دماغ استفاده کنید.

۵. پنج قاشق چای خوری گلاب را با دو قاشق چای خوری سرکه ترکیب کنید و در بینی بچکانید تا مانع خونریزی شوید.

درمان خانگی خون دماغ با طب سنتی

۶.  اگر خون دماغ بخاطر خشکی محیط بینی باشد در درمان خون دماغ در طب سنتی ریختن چند قطره اسانس نعنا برای بر طرف کردنم این مشکل توصیه شده است.

۷. آب سماق را بر روی پیشانی و بینی بمالید تا خون ریزی را متوقف کنید.

درمان خون دماغ با روش های خانگی

۸. اگر هنگام خون ریزی یک تکه پنبه آغشته شده به آبلیمو را در سوراخ بینی بگذارید باعث قطع خونریزی می شود.

۹. ریختن چند قطره آبغوره در سوراخ بینی, خون آن را بند آورد.

راه حل های بند آوردن خون بینی در منزل

۱۰. کمپرس سرد از جمله روشهای طبیعی و خانگی موثر برای بهبود مشکل خون دماغ است که به کار بردن آن موجب بسته شدن سریع رگ های خونی و در نتیجه توقف خونریزی می شود. در واقع کمپرس سرد موجب تحریک و باریک تر شدن رگ های خونی شده و در نتیجه خون بینی بند می آید. حال برای این منظور می توانید تعدادی تکه یخ را در یک کیسه بریزید و آن را روی پشت گردنتان قرار دهید.

۱۱. استفاده از سرکه سیب نیز یکی دیگر از روشهای طبیعی موثر برای بهبود خون دماغ می باشد، استفاده از آن می تواند در عرض چند دقیقه موجب بند آوردن خونریزی بینی شود. برای این منظور سرکه سیب را با آب مخلوط کرده و با یک تکه پنبه مقداری از آن را در حفره های بینی گذاشته تا خونریزی بینی قطع شود.

درمان خونریزی بینی در طب سنتی

علت ایجاد خونریزی بینی

یکی از علتهای خونریزی بینی، خشکی هوا می باشد زیرا خشکی هوا موجب خشک شدن غشای بینی شده و منجر به خون دماغ خواهد شد.

فین کردن، گرفتگی دائم بینی، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی، ابتلا به آلرژی و مصرف بیش از حد مشروبات الکلی، سیگار کشیدن، ورود جسم خارجی به داخل بینی، واردشدن ضربه به بینی یا صورت، استفاده از دارو های رقیق کننده خون و محرک های شیمیایی و نیز استفاده زیاد از اسپری بینی می توانند از برخی دلایل دیگر خونریزی بینی باشند.

همچنین در برخی اوقات به دلیل عدم وجود مواد مغذی در بدن و نیز تغییرات هورمونی در مادران باردار و یا عفونت های سیستم تنفسی این مشکل رخ می دهد.

درمان خانگی خون دماغ

علائم خونریزی بینی (خون دماغ)

از نشانه های شایع خون دماغ شدن می توان به ضعف، گیجی و … اشاره کرد. در صورت بروز این مشکل به صورت مکرر حتما به پزشک مراجعه کنید تا داروی لازم را تجویز نماید، اما در صورتی که این مشکل زیاد نگران کننده نیست، می توانید با برخی درمانهای خانگی که در بالا اشاره کرده ایم، بهبود ببخشید.

همانطور که ذکر شد دچار خونریزی شدن به صورت معمولی جای هیچ نگرانی ندارد. اما اگر دچار خونریزی های مداوم و شدید هستید حتما و سریعا به پزشک مراجعه کنید تا با پیدا کردن علت خون دماغ تحت درمان قرار بگیرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *