دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مجموعه عکس پرنده پرستو زیبا و تماشایی (۲۳ عکس)

  • نرگس بستگان
  • ۱۷ آبان ۱۳۹۷
  • ۰

امروز در مجله آرگا عکس پرنده پرستو و خصوصیات این پرنده زیبا را برای شما منتشر کرده ایم برای آشنایی و دیدن عکس های این پرنده همراه ما باشید.

درباره پرنده پرستو همراه با اطلاعاتی دقیق درباره این پرنده زیبا ۲۳عکس پرنده پرستو جالب را نیز برای شما آماده کرده ایم ببنید و لذت ببرید.

تصاویر زیبای پرنده پرستو

پرنده زیبای چلچله

پرستو یا ( چلچله ) پرنده‌ای حشره خوار است که تاکنون ۷۴ گونه از آنرا شناسایی کرده‌اند و در بسیاری از مناطق یافت می‌شود. این پرندهٔ کوچک را با قد و بدن کشیده (حدود ۲۰ سانتیمتر)، بالهای باریک و نوک‌تیز، منقار کوتاه و پاهای سست و کوچک، به آسانی می‌توان از دیگر پرندگان باز شناخت. برخی از گونه‌های آن دم‌های شاخه دار دارند. پر و بال پرستوها می تواند یک دست و یا دارای نشان‌هایی به رنگ آبی و سبز با جلای فلزی باشد.

مستند پرندگان مهاجر

پرجمعیت ترین گونه پرستو

پرجمعیت ترین گونه پرستو، چلچلهٔ سینه خاکستری است که در آسیا، اروپا، و آمریکای شمالی زندگی می‌کند. که عکس پرنده پرستو را برای شما قرار دادیم. این گونه پرستو گاه در یک فصل سه بار تخم می‌گذارد. و جالب اینجاست که وقت تخمهای نوبت اول به جوجه تبدیل شدند، پس از ترک لانه جای دوری نمی‌روند، بلکه در نزدیکی آشیانه می‌مانند ودر غذا دادن به جوجه‌های نوبت دوم و سوم به پدر و مادرشان کمک می‌کنند.

عکاسی از حیات وحش

  •  آرون گروپس

از دیر باز تاکنون انسان می‌خواسته پی به انگیزهٔ مهاجرت پرندگان ببرد و بداند که چه عواملی در جهت‎یابی آن‎ها نقش دارد.

در هرسال گروه‎های زیادی از پرندگان که به (پرندگان مهاجر) مشهورند گاهی از شمال به جنوب ، و گاهی هم از جنوب به شمال مهاجرت می‌کنند، و در این مهاجرت هزارها مایل راه را طی می‌کنند و ده ها هزار ده ، شهر و روستا را پشت سر می‌گذارند.

پرنده پرستو

البته عوامل طبیعت، دما، آب و هوا، سرما و گرما در این هجرت سالیانهٔ پرندگان نقش مهمی دارد. «پرستوها» سالانه هفده هزار کیلومتر راه را می‌پیمایند، و از قاره‌ای به قارهٔ دیگر کوچ می‌کنند، و دارای رکورد سرعت در بین دیگر مهاجران هستند. به طوری که نوشته‌اند چهار هزار کیلومتر را در بیست و چهار ساعت می‌پیمایند. یعنی باسرعت ساعتی حدود صد و هفتاد کیلومتر . گفته می شود که انسان به «پرستو» علاقه‌ای خاص دارد چنانکه سرخ پوستان آمریکایی (در سنتی پیش از دوران مکاشفات کریستوف کلمب) کدو حلوایی را به شاخه‌ای می‌آویختند تا پرستوها درون (مغز) کدورا بخورند و در میان آن، برای خود لانه‌ای بسازند.

عکس های زیبای پرنده پرستو

در مورد کوچ پرندگان نظرات متعددی وجود دارد. تا پیش از ابراز نظریهٔ جدید گمان براین بود که رهبری پرندگان با تجربه و مسن، میدان مغناطیسی زمین، نیروی کوربولیس، تابش آفتاب، و ساعت فیزیولوزیکی، در کوچ و جمعیت یابی پرندگان مؤثرند. در سال ۱۹۰۶ میلادی دانشمند زیست شناسی المانی «اشنایدر» این حقیقت را حدس زد که پرندگان از روی حرکت خورشید جمعیت یابی می‌کنند. پس از عرضهٔ فرضیه اشنایدر، دکتر (کرامر) نخستین دانشمندی بود که درستی فرضیه اشنایدر را به کمک آزمایشهای گوناگون، بررسی و ثابت کرد. وی دریافت که حس جهت یابی پرندگان از روی حرکت خورشید به قدری دقیق است که آنها حتی مقدار تغییر وضع ساعت به ساعت خورشید را هم می‌سنجند.

طراحی از پرستو

عکس پرنده پرستو

حالا که با خصوصیات این پرنده زیبا آشنا شدیم از گالری ۲۳ عکس پرنده پرستو دیدن فرماِیید.

عکس پرنده پرستو

عکس پرستو زیبا   عکاسی زیبا از پرندگان

تصاویر پرندگان

عکس از پرنده پرستو

تصاویر مستند از زندگی پرستو

پرنده پرستو

عکس پرنده پرستو

عکس بامزه از پرنده پرستو

عکس پرنده پرستو

عکاسی مستند از پرندکان پرستو

عکس از پرنده پرستو

عکس چلچله (پرستو)

عکاسی زیبا از پرندگان مهاجر

تصاویر زیبا از پرندگان

پرندگان مهاجر

زیباترین عکس های پرندگان

تصویر زیبا از پرستو آبی

عکس پرنده پرستو

لانه سازی پرستو

عکاسی مستند

آلبوم عکس پرنده پرستو

پرواز زیبای پرند چلچله

پرواز زیبای پرندگان

عکاسی از پرندگان

تصویر از پرواز پرستو

عکس پرنده پرستو

 عکاسی مستند پرندگان

پرندگان حشره خوار

زیبایی های این پرنده مهاجر خیره کنند است به راستی که نقاش خلقت در خلق این پرنده زیبا شاهکار کرده است، پاک و منزه است خالق این زیبایی های تمام نشدنی جهان.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *