دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تغییر رنگ چشم با روش های طبیعی ممکن است؟

  • افسانه شمشیری
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
  • ۰

در این مطلب با روش های طبیعی و خانگی تغییر رنگ چشم آشنا می شوید. به معرفی مهم ترین مواد غذایی خواهیم پرداخت که منجر به روشن شدن و درخشان شدن رنگ چشم ها می شوند. همچنین این مواد غذایی موجب سلامت جسمی و روحی شما می شوند.

یکی از نشانه های زیبایی و داشتن چهره ای جذاب، زیبایی چشم ها می باشد. در مطالب قبل با درمان طبیعی گودی زیر چشم و رفع گودی زیر چشم آشنا شدید. در این مطلب می خواهیم به راهکارهای داشتن چشم هایی با رنگی براق و روشن بپردازیم. بعضی از مواد غذایی باعث روشن شدن طبیعی رنگ چشم ها می شوند. در ادامه به معرفی مواد غذایی خواهیم پرداخت که هم منجر به عوض شدن رنگ چشم ها و هم باعث سلامت روح و جسم شما می شوند.

روش های طبیعی تغییر رنگ چشم

درصد بسیار بالایی از زیبایی و جذابیت چهره هر شخص در مدل و رنگ چشم ها خلاصه می شود. چشم ها از سلامت بودن روح و جسم شما خبر می دهند.

رنگ چشم های هر شخصی وراثتی و ژنتیکی است که این ژن ها را از پدر و یا مادر خود می گیرد. اما بدین معنی نیست که فرمول خاصی برای گرفتن این ژن وجود دارد. قسمت رنگی چشم، عنبیه نامیده می شود. رنگ این قسمت توسط رنگدانه های ملانین مشخص می شود. به عبارت دیگر روشن و یا تیره بودن رنگ چشم ها به نوع و مقدار این رنگدانه ها در عنبیه بستگی دارد.

روش سنتی و خانگی تغییر دادن رنگ چشم نوزاد بعد از تولد و در طی دوره رشد خود، رنگ چشم هایش  مدام عوض میشود و زیباتر می شوند. در پایان دوران کودکی رنگ چشم ها ثابت می شوند. اما زیبایی و شفافیت رنگ چشم به سلامت جسمانی بستگی دارد.

با روش هایی مثل جراحی کردن و لیزر کردن می توان رنگ چشم ها را تغییر داد ولی این روش های علاوه بر هزینه های زیادی که دارند، خطرناک هم هستند و ممکن است باعث بروز مشکلاتی برای شخص شوند.

روشن شدن و یا تیره شدن رنگ چشم با مصرف بعضی از مواد غذایی، روشی آسان و بدون دردسر می باشد که موجب سلامت بدن و چشم ها هم می شود. در ادامه به معرفی مواد غذایی می پردازیم که مشکلات جسمی را برطرف کرده و در نتیجه موجب زیبا شدن و عوض شدن رنگ چشم به صورت طبیعی می شوند.

  •  آرون گروپس

معرفی مواد غذایی برای روشن شدن رنگ چشم ها

باداشتن رژیم غذایی مناسب که در ادامه به آن اشاره کردیم، رنگ چشم های خود را شفاف و زیبا کنید.

ادویه پرخاصیت زنجبیل

زنجبیل ریشه گیاهی پرخاصیت است که در سلامت و زیبایی بسیار تاثیر گذار است. یکی از خواص زنجبیل رفع التهابات روده بزرگ و در نتیجه از ابتلا به سرطان روده بزرگ پیشگیری می کند. تحقیقات نشان می دهند که مصرف زنجبیل آسم و تنگی نفس، مشکلات و دردهای دوران قاعدگی، ناراحتی های کبدی و آسیب های وارده بر آن که ناشی از مصرف دارو می باشد را کاهش می دهد. در فصول سرد سال مصرف زنجبیل توصیه می شود. این ادویه بهترین ماده غذایی برای عوض شدن رنگ چشم می باشد.

تغییر دادن رنگ چشم با زنجبیل

خواص آجیل

انواع آجیل و مغزها بسیار پرخاصیت هستند و هر چه از خواص آن ها بگوییم باز هم کم است. علاوه بر اینکه موجب زیبایی مو و پوست می شوند در زیبا شدن رنگ چشم ها نیز اثر می گذارند. این مواد مغذی را در برنامه غذایی خود قرار دهید تا شاهد عوض شدن رنگ چشم های خود باشید. در بین آجیل ها، بادام بسیار کم کالری بوده و برای مصرف نیز بهتر است که بو داده نباشد.

گیاه انگور خرس

این نوع چای آرامش بخش بوده و چشم ها را درخشان می کند. چای گیاه انگور خرس ادرارآور و ضدعفونی کننده ای قوی می باشد. این چای عفونت های کلیوی و مثانه را درمان می کند. مصرف چای انگور خرس مشکلات پوستی را هم درمان می کند.

عسل طبیعی

استفاده از عسل طبیعی در رژیم غذایی باعث می شود رنگ چشم  شما طبیعی می شود. استفاده مداوم از عسل رنگ چشم را روشن می کند. علاوه براین برای درمان بسیاری از بیماری ها مفید است. درمان مشکلات پوستی از خواص عسل می باشد.

روش های طبیعی تغییر رنگ چشم

گوشت قرمز

گوشت قرمز منبع بسیار خوبی از مواد معدنی مثل منیزیم و زینک می باشد. این مواد معدنی برای روشن شدن رنگ چشم ها مفید هستند. به طور کلی مصرف گوشت، پروتئین های حیاتی و لازم بدن را تامین و به حفظ سلامت بدن هم بسیار کمک می کند.

روغن زیتون

روغن زیتون فواید زیادی دارد و در تمام مباحث سلامت و زیبایی مطرح می شود. این روغن حاوی عناصر و مواد فوق العاده ای می باشد که باعث می شوند چشم ها رنگی زیبا و روشن پیدا کنند.

گفتنی است روغن زیتون درد مفاصل را درمان می کند، مرطوب کننده ای بسیار عالی برای پوست و مو می باشد و کلسترول و چربی خون را نیز کاهش می دهد.

تغییر دادن رنگ چشم با روغن زیتون

فواید پیاز

پیاز را به طور مرتب در برنامه غذایی خود قرار دهید تا شاهد تغییراتی که روی رنگ چشمتان اتفاق می افتد باشید. پیشگیری از ابتلا به سرطان روده بزرگ از خواص پیاز می باشد. این گیاه منبع خوبی از گوگرد و ویتامین C می باشد که این مواد برای زیبایی مو و پوست بسیار مفید هستند. عنصر اصلی در پیاز فولات می باشد که در رفع بی خوابی و افسردگی موثر است.

مصرف غذاهای دریایی

مصرف به اندازه چربی های غیر اشباع و سالم، انواع ویتامین ها و مواد معدنی یکی از راز های داشتن چهره ای زیبا و جوان می باشد. غذاهای دریایی مخصوصا ماهی ها حاوی چنین موادی هستند. این مواد غذایی منبع خوبی از انواع ویتامین های A، B، C، E، D و K ، مواد معدنی و امگا ۳ و امگا ۶ هستند. گوشت ماهی سرشار از فسفر، آهن، کلسیم و منیزیم می باشد. چنین موادی موجب تغییر در رنگ چشم می شوند و این تغییرات نیز دائمی می باشد.

چگونه تغییر دادن رنگ چشم ها

اسفناج

این گیاه خارق العاده موجب جوانی سلول های بینایی شده و به طور طبیعی نیز رنگ چشم را روشن می دهد. آهن موجود در اسفناج موجب روشن شدن رنگ چشم و درخشان تر شدن آن ها می شود. همچنین مصرف اسفناج منجر به کاهش فشارخون، تقویت بافت استخوان ها، موها، پوست و از ابتلا به سرطان و آسم هم جلوگیری می کند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *