دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تقویت بینایی با راه های طبیعی و فوق العاده اثر بخش

  • مهلا بستگان
  • ۲۹ دی ۱۳۹۹
  • ۰

چشم یکی از عضو های مهم و حیاتی بدن هر شخصی است و حس بینایی یکی از پنج حواس اصلی هر فردی می باشد. محافظت از چشم بسیار حائز اهمیت است و چه بهتر که این کار با روش های خانگی و طبیعی انجام شود. نشریه آرگا این بار تقویت بینایی با راه های طبیعی را مورد بحث قرار داده است.

حفاظت از چشم و تقویت بینایی از مهمات و الزامات حفظ سلامت و ایمنی بدن هر شخصی است. در دنیای امروز که همه افراد چشمهایشان به طور مداوم با نورهای صفحات گوشی, تبلت و لپ تاپ در ارتباط است می باید بیشتر به حفظ سلامت این عضو مهم بدن پرداخته شود. برای این موضوع با مادر این مقاله همراه شوید تا چشمهایتان آسیب کمتری ببیند.

تقویت بینایی با راهکارهای طبیعی موثر

خداوند هیچ چیز را بی دلیل و بدون خاصیت خلق نکرده است و در تمام آفریده هایی که برای انسان محیا شده است خواص درمانی و دارویی بی نظیری وجود دارد که شناخت و مصرف و استفاده آن بدن آدمی را از هر نوع مرض و بیماری مصون می دارد و مانند یک داروی طبیعی در رفع مشکلات بدن عمل می کند. ما در این مقاله به معرفی مواد غذایی مختلف برای تقویت چشم  اشاره کرده ایم که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

مواد غذایی که در تقویت چشم موثرند

مصرف سیر: سیر دارای سولفور و مواد غذایی دیگری می باشد که به تولید آنتی اکسیدان که محافظ لنز چشم است کمک می کند.

مصرف تخم مرغ: تخم مرغ, مخصوصا زرده این ماده مفید غذایی سرشار از مواد مغذی است که برای افزایش قوه بینایی و رفع خستگی چشم مثمر ثمر است.

خواص هویج در محافظت از چشم در برابر نور خورشید

  •  آرون گروپس

مصرف ماهی سالمون: این ماهی سرشار از ویتامینهای A , D  و اسیدهای چرب امگا۳ می باشد که این مواد سبب تقویت چشم می شود.

فواید تخم مرغ در تقویت چشم

مصرف سبزیجات برگ دار: سبزی هایی که برگ دارند مثل کاهو, کلم و اسفناج, در تقویت نور چشم مفید هستند و دارای ویتامین های A, B12 و C و کلسیم می باشند.

شکلات کاکائویی محافظ ماهیچه های خونی در چشم

مصرف شکلات کاکائویی: مصرف شکلاتهای کاکائویی در بالا رفتن قوه بینایی موثر است. با اضافه کردن این خوراکی خوشمزه در برنامه غذایی خود می توانید Flavonoids که محافظ ماهیچه های خونی چشم است را جذب کنید. با محافظت از این ماهیچه به تقویت لنز و قرنیه چشم کمک می کنید.

راه حل های تقویت بینایی در منزل

مصرف گیاه قره قاط: استفاده از این گیاه می تواند سبب عدم ابتلا به macular degeneration  که یک اختلال بینایی است, شود و از کاهش بینایی در مرکز دید افراد در سنین بالا تر جلوگیری کند.

مصرف آووکادو: این میوه دارای آنتی اکسیدان هایی مثل  latein  و  zeaxanthin  که در چشم موجود است, می باشد.

سیر تقویت کننده بینای

مصرف هویج: این میوه و یا سبزی و سایر میوه و سبزی های زرد و نارنجی رنگ که بتاکاروتین دارند, برای تقویت بینایی مفید هستند و از چشم در برابر نور خورشید محافظت می کند.

مصرف سویا: سویا پروتئین بسیار در مقابل چربی کمی دارد و دارای اسیدهای چرب و مواد مغذی است که برای سلامت چشم پر فایده می باشد.

خاصیت های سویا در سلامت چشم

با تهیه و گنجاندن این مواد خوراکی در برنامه غذایی تان سلامتی را به چشمانتان هدیه کنید. به یاد داشته باشید تقویت چشم ها باید همواره مورد اهمیت قرار گیرد.

توصیه های مهم برای سلامت چشم ها و حفظ بینایی

۱- برای حفظ سلامت چشم ها باید بهداشت چشم ها کاملا رعایت گردد و به نحوه صحیحی چشم ها روزانه با آب سرد و یا گلاب شستشو داده شود. گلاب نقش موثری در کم کردن فشار چشم ها و همچنین خارش آن علی الخصوص در فصل تابستان دارد.

۲- در صورت استفاده از لنزهای طبی نیز باید موارد بهداشتی کاملا رعایت گردد.

۳- بدون شستشوی دست نباید چشم ها را لمس کرد.

۳- چشم ها باید در برابر تابش مستقیم خورشید محافظت گردند که استفاده از کلاه آفتابگیر و عینک های آفتابی مناسب می تواند بهترین راه برای مراقبت چشم ها در برابر نور آفتاب باشد.

۴- از خیره شدن به صفحه کامپیوتر و تلویزیون پرهیز گردد، زیرا فشار قابل توجه ای را به چشم ها وارد می نماید. مقدار فاصله چشم ها با صفحه مانیتور چیزی در حدود ۱۸ الی ۲۴ اینچ می باشد و ارتفاع صفحه آن باید به گونه ای باشد که دقیقا در سطح پایین چشم ها قرار گیرد.

۵- در صورت کار طولانی مدت با کامپیوتر، لب تاپ و … باید هر ۲۰ دقیقه یک بار نگاه خود را از روی صفحه مانیتور بردارید و نگاه خود را به فضای پیرامون خود معطوف سازید. این کار موجب کاهش میزان فشار بر روی چشم ها می شود.

راهکارهای مفید حفظ بینایی

۶- از مطالعه در فضاهای کم نور به شدت پرهیز گردد. این کار سبب افزایش فشار روی چشم ها می گردد.

۷- برای اطلاع از وضعیت بینایی و همچنین حفظ بهتر سلامتی بهتر چشم ها سالانه حداقل یک بار برای معاینه چشم به چشم پژشکی مراجعه شود.

۸- در صورت آرایش چشم های باید از لوازم آرایشی باکیفیت استفاده گردد. همچنین استفاده مداوم از لوازم آرایشی برای چشم ها می تواند خطرات و مشکلات چشمی را افزایش دهد.

۹- استراحت و خواب ناکافی می تواند در بروز مشکلات چشمی و همچنین تاری دید تاثیرگذار باشد. خوردن غذاهای پر چرب و تند، استرس و کشیدن سیگار نیز سبب کاهش سلامتی و بینایی چشم ها خواهد شد.

۱۰- رژیم غذایی سرشار از ویتامین C می تواند در تقویت بینایی نقش موثری داشته باشد، البته مصرف بیش از اندازه این ویتامین مانند استفاده بیش از حد هر ویتامین یا ماده غذایی دیگری می تواند مشکلاتی را برای بدن به وجود آورد.

راه های حفظ بینایی

ضمن سپاس از همراهی با این مطلب، برای آشنایی با راهکارهای طبیعی مفید برای حفظ سلامت دیگر اندام های بدن می توانید از مطالب ما در قسمت درمان خانگی و طب سنتی دیدن نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *