دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

آموزش گونی بافی زیبا و جدید برای بافت پادری

  • ندا خوشرو
  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

آموزش گونی بافی یا شبه قالی برای بافت پادری های زیبا و جذاب به همراه مدل های مختلف از پادری های بافته شده با کمک گونی و کاموا را در این مطلب مشاهده خواهید کرد.

شبه قالی هنری است که امروزه مورد توجه اغلب افراد قرار گرفته است و شما می توانید با کمک این هنر زیبا مینی فرش های زیبا و متفاوتی را در منزل ببافید. آموزش شبه قالی به صورت مرحله به مرحله به شما عزیزان کمک می کند که طرح و نقشه دلخواه خود را روی مینی فرش ها پیاده سازی کنید.

با کمک هنر گونی بافی و قلاب بافی می توانید پادری و شبه قالی کوچک در رنگ و طرح های مختلف ببافید انجام این کار به راحتی امکان پذیر است و شما می توانید با به خرج دادن کمی خلاقیت و حوصله پادری های تزیینی زیبایی ببافید.
مدل پادری با طرح خرس

آموزش گونی بافی برای بافت پادری

پادری قلاب بافی و پادری نمدی از انواع مدل های شیک و زیبا پادری هستند و شما می توانید از این پادری ها در قسمت های مختلف منزل خود استفاده کنید. آموزش شبه قالی برای بافت پادری را در ادامه این مطلب مشاهده خواهید کرد.

مدل پادری با طرح گل های ریز و درشت

آموزش تصویری و مرحله به مرحله شبه قالی

ابتدا برای بافت پادری باید وسایل مورد نیاز را تهیه کنید سپس با دقت و مهارت پادری مورد نظر و دلخواه خود را به راحتی ببافید و برای تزیین قسمت های مختلف منزل از آن استفاده کنید.

وسایل لازم

  • گونی : ۱ قطعه
  • کاموا در رنگ های مختلف : به میزان لازم
  • طرح مورد نظر
  • قلاب ساده
  • مقوا

وسایل لازم برای گونی بافی

روش بافت

  •  آرون گروپس

برای بافت پادری ابتدا رنگ های مختلف کاموا را برش هایی هم اندازه بزنید می توانید برای یک اندازه بودن قطعه های کاموا برای برش زدن آن ها از یک تکه مقوا کوچک استفاده کنید. توجه داشته باشید که هر چقدر عرض مستطیلی که برای برش زدن کامواها استفاده کرده اید بیشتر باشد طول پرزهای پادری و یا فرش مینی بلندتر است.

آموزش گونی بافی در منزل
برای برش زدن کامواها مانند شکل کاموا را دور مقوا بپیچید.

برش زدن کاموا با کمک مقوا

سپس یک طرف از کامواها را با کمک قیچی بچینید تا تکه های برش زده کاموا منظم و یک اندازه شوند و آماده بافت باشند.

برش زدن تکه های کاموا کاموا برش زده شده
در مرحله بعدی آموزش گونی بافی برای بافت پادری طرح دلخواه خود را با کمک یک ماژیک روی گونی که آماده کرده اید بکشید.

کشیدن طرح روی گونی

سپس قلاب را از قسمت زیر دو رشته از الیاف ها رد کنید و رشته های کاموا را به صورت دانه دانه روی الیاف ببافید.

بافت پادری با کمک گونی

محل تا شدن کاموا را با کمک قلاب از گونی عبور دهید سپس دو سر کامواد را از درون آن رد کنید.

مراحل بافت پادری آموزش مرحله به مرحله گونی بافی
در انتهای بافت برای ایجاد هماهنگی و جذابیت بیشتر بافت انجام شده بی نظمی های روی کاموا را قیچی کنید.

مراحل تصویری گونی بافی مدل پادری زیبا و شیک

آموزش مرحله به مرحله شبه قالی

شبه قالی نام مرسوم تر گونی بافی است که البته با استفاده از سوزن مخصوص به این کار بافت روی گونی انجام می گیرد و خیلی ساده تر می توان طرح های مورد نظر خود را روی گونی پیاده کرد و شبه قالی های زیبا و بسیار شیک درست کرد.

در ابتدا باید طرح مورد نظر که در اینجا از طرح کفشدوزک استفاده کرده ایم را روی گونی(با ابعاد ۷۰ در ۵۰) رسم کنید. البته برای بزرگتر شدن و یا کوچک تر شدن طرح می توانید ابعاد گونی را به دلخواه انتخاب نمایید. با استفاده از کاربن می توانید به سادگی طرح مد نظر را روی گونی ترسیم کنید.

آموزشی ساده برای گونی بافی

نکته: پیش از شروع کار، بهتر است یکی دو روز قبل گونی را بشویید و زیر فرش بگذارید تا صاف گردد.

حال باید سوزن شبه قالی که از بازار خریداری کرده اید را نخ کنید. دو مدل سوزن در بازار موجود است که ما در اینجا از سوزن سرنگ دار استفاده کرده ایم و کار با این مدل به نسبت بهتر و راحت تر می باشد.

گونی بافی با سرنگ

آموزش گونی بافی همراه با تصویر

برای عبور دادن کاموا از داخل سرنگ و سوزن آن می توانید مطابق شکل با اتصال یک نخ و سوزن به نخ کاموای مورد نظر به راحتی این کار را انجام دهید برای این کار تنها کافی است انتهای نخ سوزن را با سر کاموا گره بزنید.

گونی بافی با طرح ساده

سوزن متصل به کاموا را از داخل سرنگ عبور دهید و به این طریق سوزن شبه قالی را نخ کنید.

گونی بافی با طرح جدید

در این تصویر نحوه نخ کردن سوزن شبه قالی را مشاهده می کنید که پس از عبور کاموا از سرنگ، باید نخ و سوزن را از کاموا جدا کنید. برای زیبای طرح کفشدوزک از کاموای قرمز زری دار استفاده نمایید.

وسایل لازم برای گونی بافی

در ابتدای شروع دوخت باید نخ بیرون آمده از سوزن را به اندازه هشت سانت اضافه تر در نظر بگیرید و اضافه نخ را هنگام دوخت به زیر بخیه بدهید و روی کار را خوب کوک یا دوخت بزنید تا باز نشود.

گونی بافی با طرح متفاوت

قسمتی که می خواهید کار را شروع کنید باید از قسمت پشت سوزن را داخل گونی فرو کنید و آهسته از سمت داخل کیسه سوزن را بیرون بکشید. توجه داشته باشید که اندازه بخیه ها یا همان کوک ها باید کوچک و نزدیک به یکدیگر باشند. انجام این کار در زیبای شبه قالی بسیار تاثیر دارد.

گونی بافی با طرح منحصر به فرد

در هنگام دوخت هر بار که سوزن رو داخل گونی فرو می برین و بیرون می کشید از قسمت زیرین کار نخ را با کمک دست بکشید تا دوخت شما مرتب باشد و شل نشود. تمامی قسمت های کفشدوزک را به همین ترتیب پر کنید.

آموزش گونی بافی جدید و آسان

در آخر شما یک شبه قالی زیبا دارید که می توانید آن را برای زیبای منزل خود استفاده کنید.

آموزشی راحت برای گونی بافی

مدل های گونی بافی شیک و زیبا

برای بافت پادری با کمک گونی می توانید از طرح های آماده استفاده کنید همچنین می توانید طرح های خلاقانه ای را خودتان روی گونی رسم کنید سپس طرح های دلخواه تان را ببافید. اگر تمایل دارید با کمک گونی بافی پادری های زیبایی را برای اتاق کودک خود ببافید بهتر است از طرح های کارتونی و زیبا استفاده کنید.

مدل پادری با طرح فانتزی مدل های شیک و زیبا پادری مدل شیک و جذاب پادری بافت پادری با طرح کودکانه به وسیله کاموا و گونی             مدل پادری زیبا و شیک مدل پادری با طرح باب اسفنجی برای کودکان مدل پادری زیبا و شیک مدل پادری به شکل پروانه مدل پادری برای اتاق کودکان    مدل پادری زیبا و جذاب آموزش گونی بافی در منزل آموزش گونی بافی به صورت مرحله به مرحله آموزش گونی بافی برای بافت فرش های مینی مدل پادری با طرح گل آموزش گونی بافی برای بافت پادری مدل پادری

آموزش گونی بافی

 

در این مطلب با آموزش گونی بافی برای بافت پادری آشنا شدید که امیدواریم با کمک این آموزش بتوانید پادری ها با طرح زیبا و متفاوتی را ببافید و در قسمت های مختلف منزل خود از آن ها استفاده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *