دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

قرص آلگومد و اطلاعات دارویی آن

  • مهلا بستگان
  • ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

مخاطبین گرامی برای آشنایی با قرص آلگومد و خواص دارویی این قرص, همچنین موارد مصرف این دارو مقاله نشریه اینترنتی آرگا را مورد مطالعه قرار دهید تا در کسب اطلاعات بیشتر به شما کمک کند.

این روزها ترکیبات طبیعی و خالص زیادی به عنوان مکمل در بازار به صورت های مختلف اعم از قرص, شربت, کپسول و … عرضه می شود که طرفداران مخصوص به خودشان را برای منظورهای متفاوت دارند. یکی از این داروها قرص آلگومد، است برای آشنایی با این قرص در ادامه با ما همراه شوید.

قرص آلگومد:

(  algomed )  نام تجاری دارویی است که در بزرگترین سیستم بسته دنیا در آلمان از جلبک تک سلولی به نام  chlorella vulgaris  گرفته می شود.

عوارض قرص آلگومد

این قرص در واقع یک مکمل غذایی _ دارویی است که دارای مقدار بسیاری فیبر و املاح معدنی مثل: آهن, کلسیم, روی, مس, منیزیم و …  دارد. این قرص شامل ویتامین های گروه B  و ویتامین های  A_ K_ C_ E  می باشد. اسید آمینه های ضروری و اسید های چرب, امگا۶ و امگا۳ همچنین pufa  نیز در این قرص موجود است.

مقدار مصرف قرص آلگومد

از این قرص برای کنترل وزن, بهبود متابولیسم یا سوخت و ساز, کم کردن کلسترول یا چربی خون, طراوت و شادابی پوست و مو, تنظیم دستگاه گوارش, سلامت قلب و عروق, تنظیم فشار خون, سم زدایی و تصفیه از فلزات سنگین و بعضی سموم شیمیایی و تقویت سیستم ایمنی استفاده می شود. این قرص باید در جای خشک و خنک و به دور از دسترسی اطفال نگهداری شود.

  •  آرون گروپس

آنچه باید درباره قرص آلگومد بدانید

موارد مصرف این قرص در افراد چهار تا هفت سال روزی یک عدد, در اشخاص هفت تا ده سال روزی دو عدد, افراد یازده تا چهارده سال روزانه سه عدد و اشخاص بالای پانزده سال مصرف این قرص از سه عدد تا شش عدد متغیر است. عوارض این قرص بسیار کم است و در برخی مواقع در شروع مصرف این قرص بروز واکنش های حساسیتی یا کرامپ های گوارشی در روزهای اول می باشد. شکل کلی این دارو که مورد استفاده قرار می گیرد قرص است. و منع مصرف برای اشخاص خاصی ندارد فقط چون دارای ویتامین K  است در بیمارانی که وارفارین استفاده می کنند بهتر است با احتیاط و نظر پزشک مصرف شود.

موارد مصرف قرص آلگومد

درمان کم خونی

کم خونی (آنمی) که در بسیاری از افراد به خصوص خانوم ها شایع می باشد به دلیل کم بودن هموگلوبین و گلبول های قرمز خون به منظور اکسیژن رسانی به بافت های مختلف بدن رخ می دهد. خونریزی، ناهنجاری های ژنتیکی و یا کمبود های تغذیه ای می تواند برخی از دلایل کم خونی باشند که با تامین ویتامین B12، ویتامین B9 (اسید فولیک) و آهن موجود در مواد غذایی می توان این مشکل را برطرف کرد؛ کم خونی ناشی از فقر آهن از جمله شایع ترین انواع کم خونی ها می باشد که مشکلات زیادی برای سلامتی بدن به همراه دارد.

همچین خانم های باردار به دلایلی مانند افزایش حجم خون، رشد جفت و جنین و بافت های مختلف به مقدار آهن بیشتری نیازمندند، از این رو بیشتر از افراد دیگر دچار کم خونی می شوند. از علائم کم خونی می توان به خستگی زودرس، رنگ پریدگی، خواب رفتگی و سوزن سوزن شدن دست ها و پا ها، حالت تهوع، سردرد، سرگیجه و بیماری های قلبی اشاره کرد.

داروی آلگومد

حال برای درمان کم خونی می توان در کنار مصرف غذا های مقوی از مکمل های خوراکی استفاده کرد، استفاده از مکمل های حاوی آهن موجب تحریک معده و بروز مشکلات گوارشی می شود، آلگومد منبع خوبی از ترکیبات مورد نیاز به منظور تامین خون بدن می باشد، این مکمل خوراکی دارای مقدار زیادی آهن، وسیتامین B9، ویتامین B12 و مقدار زیادی ویتامین C است که موجب جذب سریع تر آهن در بدن می شوند، ضمن اینکه اسید های چرب امگا ۳ و امگا ۶ موجود در آلگومد باعث بهبود کارایی سیستم گردش خون، افزایش خون رسانی به بافت ها، کاهش فشار خون و نیز جلوگیری از سکته قلبی و رفع علائم آن می شود.

توصیه های لازم به هنگام مصرف آلگومد

این محصول اغلب ایمن و بدون عارضه است اما احتمال بروز مشکلات گوارشی نظیر نفخ، حالت تهوع، اسهال، رنگ سبز مدفوع در شروع مصرف این دارو به ویژه هفته اول وجود خواهد داشت.

در صورت استفاده از هر گونه دارویی به ویژه تنظیم کننده های سیستم ایمنی بدن حتما باید قبل از مصرف با پزشکتان مشورت کنید.

زنان باردار و شیرده لازم است قبل از مصرف این دارو حتما با پزشک خود مشورت کنند.

همانطور که گفتیم، قرص های آلگومد حاوی مقدار زیادی ویتامین K هستند، بنابراین از مصرف همزمان آن با وافارین جداً خودداری کنید. مکمل آلگومد

قصد ما در این مقاله معرفی این قرص و موارد مصرف آلگومد برای شما عزیزان بود تا بهتر و بیشتر با این مکمل غذایی آشنا شوید. امید است که مورد قبول واقع شده باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *