دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تمیز کردن انگشتر نقره با چند روش خانگی و عالی

  • مهلا بستگان
  • ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

اگر شما نیز به انگشترهای نقره علاقه مندید و تعدادی از آنها را در منزل دارید، پیشنهاد می کنیم این مطلب از مجله آرگا را از دست ندهید و با روش هایی برای تمیز کردن انگشتر نقره و راهکارهایی برای تمیز کردن این انگشترها آشنا شوید.

یکی از دلایل علاقه مندی به زیور آلاتی همچون نقره درخشندگی آنها است اما با گذشت زمان و با استفاده طولانی مدت از نقره جات می بینیم که دیگر شفافیت اولیه خود را ندارند و مات و کدر شده اند. برای اینکه از شر سیاهی انگشترهای نقره خود رهایی یابید، در این مقاله از مجله آرگا به معرفی روش های موثر برای تمیز کردن انگشتر نقره و درخشان کردن آن می پردازیم.

تمیز کردن نقره و زیور آلات نیازمند آشنایی با روش های موثر و مفید می باشد تا از این طریق بتوان زیورآلاتی زیبا و درخشان داشت، برای از بین بردن سیاهی و کدری و تمیز کردن انگشترهای نقره ما یازده روش پیشنهادی که به راحتی در منزل می توانید آنها را انجام دهید ارائه می نماییم:

راه حل های تمیز کردن انگشتر نقره

  • با یک قاشق غذاخوری آبلیمو و یک دوم استکان آب و یک دوم استکان شیر خشک محلولی برای تمیز کردن انگشترهای نقره خود بسازید و انگشترتان را به مدت یک شب در آن بخوابانید تا بعد از گذشت این زمان نتیجه شگفت آور این محلول را ببینید.
  • یک تکه ورقه آلومینیوم را با یک قاشق غذا خوری جوش شیرین و یک لیتر آب ترکیب کنید و بجوشانید انگشتر نقره خود را برای اینکه درخشندگی بیشتری داشته باشد به مدت ده ثانیه درون آن قرار دهید شک نکنید که حتی از روز اول هم درخشان تر می شود.
  • یک چهارم استکان جوش شیرین را به همراه دو قاشق آب با یک اسفنج مرطوب روی انگشتر نقره خود بگذارید بعد از اینکه خشک شد آن را بشویید. حتما تفاوتش را با قبل احساس می کنید.
  • یک کاسه را با ورق آلومینیوم پوشش دهید و داخلش آب جوش بریزید یک قاشق غذا خوری پودر ماشین لباسشویی را با آن مخلوط کنید و برای براق کردن انگشتر و حلقه نقره, آن را یک دقیقه درون این محلول قرار دهید.

آیا آبلیمو خاصیت پاک کنندگی انگشتر نقره را دارد؟

  • سس گوجه فرنگی را با یک حوله نرم به روی قسمتهایی از انگشتر که سیاه شده است برای برق انداختن آن رویش بکشید و یا بخشهایی از انگشتر که سیاه شده است را به مدت پانزده دقیقه با سس گوجه فرنگی بپوشانید و بعد پاک کنید و بشویید.
  • یک راه دیگر برای درخشان کردن انگشتر نقره خمیری است که با استفاده از نشاسته ذرت و آب به دست می آید. این خمیر را با یک پارچه مرطوب به روی انگشتر نقره خود بگذارید بعد از اینکه خشک شد آن را پاک کنید.
  • برای براق کردن انگشتر نقره می توان از ژل آنتی باکتریال ضدعفونی کننده دست استفاده کرد. چند قطره از این ژل را روی دستمال بریزید و آن بخشهایی از انگشتر که سیاه شده را با آن براق کنید.
  • خمیر دندان را روی یک مسواک یا دستمال بریزید و برای تمیز کردن انگشتر نقره روی آن بمالید تا انگشتر شما شفافیتش را پس بگیرد.

تمیز کردن انگشتر نقره با خمیر دندان

  • شیشه پاک را به روی یک دستمال اسپری کنید و برای تمیز کردن انگشتر نقره دستمال حاوی شیشه پاک کن را روی آن بکشید.
  • با یک استکان آب گرم و یک دوم استکان آمونیاک محلولی برای تمیز کردن انگشتر نقره درست کنید و انگشترتان را به مدت ده دقیقه در آن بگذارید تا برق انگشتر چشمتان را بزند.
  • یک دوم استکان سرکه سفید را با دو قاشق غذا خوری جوش شیرین مخلوط کنید و برای تمیز کردن انگشتر نفره آن را به مدت دو تا سه ساعت در این ترکیب قرار دهید و بعد با آب سرد بشویید.

تمیز کردن انگشتر نقره با روشهای ساده

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

استفاده از پولیش برای براق و درخشان کردن انگشتر نقره

استفاده از پولیش نیز راهکار دیگری برای برق انداختن نقره می باشد، البته بهتر است برای این کار انگشترتان را به جواهر فروشی بسپارید تا به شکل حرفه ای پولیش نماید، لازم است در این زمینه به نکالت مختلفی توجه داشته باشید؛ اولا اینکه برای پولیش و برق انداختن انگشتر نقره نیازی به خریداری دستمال مخصوص نیست و می توانید با استفاده از دستمال مایکروفایبر که فاقد پرز است، نیز این کار را انجام دهید، ثانیا نباید از حرکات بلند و به صورت جلو و عقب کردن این کار را انجام دهید، بلکه به آرامی و با ملایمت سطح انگشتر را دستمال کشیده تا از بزرگ تر شدن خط و خش های قبلی موجود بر روی انگشتر جلوگیری شود. همچنین در صورت کثیف شدن دستمال از قسسمت های تمیز آن برای تمیز کردن انگشتر استفاده کنید تا از برگشت مجدد لکه ها به انگشتر جلوگیری شود.

آیا با سرکه سفید می شود انگشتر نقره را برق انداخت؟

روش هایی که ملاحظه نمودید در برق انداختن انگشتر نقره و برگرداندن شفافیت آن موثر و مفید می باشند، اما اگر می خواهید از سیاه شدن انگشتر نقره جلوگیری کنید به انگشتر خود نرم کننده موی سر بزنید و بگذارید تا خشک شود یا در جایی که انگشترتان را می گذارید چند عدد گچ تخته سیاه قرار دهید تا با جذب رطوبت از تیرگی انگشترتان محافظت کند.

روش نگهداری از انگشتر نقره

به طور کلی روش خاصی برای جلوگیری از سیاه شدن انگشتر نقره وجود ندارد، زیرا اغلب انگشتر نقره روزانه با اجزای زیادی در تماس می باشد که در اثر واکنش با آنها سیاه و کدر خواهد شد، حتی تماس نقره با آب به دلیل اینکه حاوی کلر می باشد، موجب تغییر رنگ و سیاه و کدر شدن آن خواهد شد.

 

براق کردن انگشتر نقره

حتی در برخی موارد عرق بدن برخی افراد به دلیل مصرف برخی مواد غذایی و یا دارو های خاص به دلیل ترکیب سریع با نقره موجب سیاه و کدر شدن سریعتر نقره خواهد شد، حال روشهای زیادی وجود دارد که با بهره گیری از آنها می توان فرایند تیره شدن انگشتر نقره را به تاخیر انداخت.

بهترین روش به منظور به تاخیر انداختن فرایند تیره شدن انگشتر نقره؛ قرار دادن آن در جایی می باشد که به دور از رطوبت و هوا باشد، بنابراین می توانید با قرار دادن انگشترتان در داخل کیفی دربسته از تیره شدن آن جلوگیری کنید، همچنین برای محافظت بیشتر می توان در داخل کیف، سیلیکا قرار دهید تا رطوبت داخل آن را جذب نماید. ضمن اینکه شما می توانید با دور نگه داشتن انگشتر از نور خورشید و چوب موجب شوید تا فرآیند تیره شدن نقره به تاخیر افتد. برای آشنایی بیشتر با روش اکسیدن کردن نقره می توانید در اینجا کلیک کنید.

درخشان کردن انگشتر نقره

با راهکارهای ساده و عملی برای تمیز کردن انگشترهای نقره آشنا شدید، اگر این مطلب از مجله آرگا برای شما عزیزان مفید بوده است پیشنهاد می کنیم با مراجعه به بخش خانه داری از دیگر مطالب منتشر شده نیز دیدن نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *