دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

راه های درمان خانگی کمردرد سریع و مطمئن

  • افسانه شمشیری
  • ۲۲ دی ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب با انواع راه های درمان خانگی کمردرد آشنا می شوید. برای این منظور به معرفی مواد غذایی مفید و مضر، همچنین با شایع ترین علل بروز درد در ناحیه کمر هم می پردازیم.

گرفتن عضلات کمر منجر به کمردرد شدن می شود و درد آن نیز به صورت خفیف و یا شدید است. ایجاد درد در ناحیه کمر دلایل مختلفی مثل بلند کردن وسایل سنگین، ایستادن به مدت طولانی، صحیح ننشستن، ضربه خوردن به کمر و… دارد. در ادامه مطلب به راه های درمان خانگی کمردرد می پردازیم.

شایع ترین علل ایجاد کمردرد

کمردرد شدن تجربه دردناکی است که امروزه بیشتر افراد گرفتار آن شده اند. این درد در واقع نشانه بد نشستن و در نتیجه به وجود آمدن اختلال در ستون فقرات است. اغلب داروهای تیلنول و آسپرین برای درمان کمردرد تجویز می شوند. این داروها عوارض جانبی داشته و در مصرف طولانی مدت موجب خونریزی روده شده و یا به کبد آسیب می رسانند. برای درمان کمردرد ابتدا دلیل ایجاد درد را پیدا کرده و بعد آن را رفع کنید.

بیشترین علل ایجاد کمردرد عبارتند از کشش عضلات، عدم فعالیت جسمانی، نشستن نامناسب، پوشیدن کفش نامناسب، کمردرد بارداری، آرتروز، افزایش وزن، استرس و فشار عاطفی، یبوست و خوابیدن روی تشک نامناسب می باشد.

علل و درمان سریع و خانگی کمردرد

راه های درمان خانگی کمردرد

برای پیشگیری از بروز کمردرد مواد غذایی زیر را در رژیم غذایی خود قرار دهید تا شاهد درمان کمردرد خود باشید.

مواد غذایی فیبردار

 یبوست منجر به کمردرد شده و بر شدت درد نیز می افزاید. بنابراین خوردن سبزیجات و میوه جات که منابع غنی فیبر هستند، برای درمان کمردرد, موثر و کارآمد می باشند.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

نوشیدن آب

اگر آب بدن کم شود، می تواند بر روی درد کمر تاثیر گذار باشد از این رو باید با مصرف آب کافی سطح مایعات را باید در بدن بالا ببرید لذا روزانه بین ۸ تا ۱۲ لیوان آب بنوشید.

آب درمان طبیعی و خانگی کمردرد

مواد غذایی حاوی پتاسیم

پتاسیم برای کاهش یافتن التهابات مفاصل بسیار مناسب است. بنابراین مواد غذایی حای پتاسیم مثل سبزیجات با رنگ سبز تیره، موز، آووکادو، لبنیات، و نارگیل را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

اسید چرب امگا ۳

مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ که بیشتر در ماهی و روغن آن به وفور یافت می شود، تا حد زیادی التهابات مفاصل و دردهای کمر را کاهش می دهد. اگر قادر به تهیه این مواد غذایی نیستید از مکمل های آن ها برای درمان خانگی کمر درد استفاده کنید.

درمان سنتی و خانگی کمردرد با روغن ها

مصرف گوشت سفید

انواع گوشت سفید مثل گوشت بوقلمون، مرغ و… را جایگزین گوشت قرمز کنید. بدین ترتیب سلامت استخوان ها و عضلات حفظ و پروتئین مورد نیاز بدن نیز تامین می شود.

زردچوبه

یکی از راه های موثر درمان طبیعی کمردرد و رفع التهابات مصرف زردچوبه می باشد. این ادویه حاوی مواد و ترکیبات فعال ضد التهابی و ضد درد می باشد.

آناناس

آناناس حاوی آنزیم های بروملین، پروتئولیتیک و پاپئین می باشد. این آنزیم ها تورم را کاهش داده و خاصیت ضد درد دارند.

مواد غذایی درمان کننده خانگی کمردرد

MSM

MSM یک نوع مکمل ضد التهابی و حاوی مقادیر زیادی از گوگرد می باشد. این مکمل کمک به بهبود اسپاسم و گرفتگی های عضلانی و ساخت غضروف می کند.

منیزیم

منیزیم ماده ای معدنی و آرام بخش است. استرس را کاهش و فشار وارده بر عضلات را کم می کند.

زنجبیل

این ادویه پر کاربرد علاوه بر آشپزی در علم پزشکی نیز کاربرد فراوان دارد و برای بهبود کمر درد گزینه بسیار مناسبی است، می توانید یک زنجبیل را له کنید سپس خمیر به دست آمده از آن را بر روی منطقه آسیب دیده بمالید و بعد از آن بر روی این ناحیه روغن اکالیپتوس بمالید و آن را به مدت نیم ساعت ماساژ دهید و در نهایت با آب ولرم بشویید همچنین، نوشیدن چای زنجبیل نیز روزی سه بار کمک زیادی به تسکین درد کمر در شما خواهد کرد.

روش های درمان خانگی کمردرد

برگ های ریحان

برگ های ریحان به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی برای درمان کمر درد گزینه بسیار مناسبی است فقط کافی است، به یک فنجان آب ده عدد برگ ریحان بیفزایید سپس به مدت چند دقیقه اجازه دهید بجوشد و بعد از اینکه به دمای اتاق رسید به آن کمی نمک افزوده و روزی یک بار محلول به دست آمده را بنوشید.

چای بابونه

به منظور درمان کمر درد می توانید از چای بابونه کمک بگیرید، به یک فنجان آب داغ یک قاشق سوپ خوری گل های بابونه بیفزایید و بعد از زمان ده دقیقه آن را بنوشید، نوشیدن روزی سه فنجان چای بابونه در طول روز کمک زیادی به رفع کمر درد در شما خواهد کرد.

راهکارهای بهبود کمردرد

عسل

استفاده از عسل برای درمان کمر درد یک روش عالی و موثر می باشد، به یک لیوان آب گرم یک قاشق غذا خوری عسل بیفزایید سپس صبح ها به صورت ناشتا آن را بنوشید، به منظور رسیدن به نتیجه دلخواه روزی دو بار از این روش کمک بگیرید.

سرکه سیب

 از دیگر راهکارهای طبیعی و خانگی جهت درمان کمردرد استفاده از سرکه سیب می باشد که به عنوان یک روش عالی محسوب می شود، بنابراین به هشت اونس آب سرد، یک قاشق چای خوری عسل، دو قاشق چای خوری سرکه سیب، یک نعناع تازه را بیفزایید و بنوشید.

راهکارهای تسکین کمر درد

بهترین درمان طبیعی برای کمردرد

کایروپراکتیک یکی از درمان های مکمل و خانگی کمردرد می باشد. در این روش مشکلات اسکلت بدن مخصوصا ستون فقرات با انجام حرکاتی بر روی آن ها برطرف می شود. انجام کایروپراکتیک به صورت منظم تاثیر به سزایی در تسکین دردهای کمر دارد.

روغن های مناسب برای بهبود درد کمر

ماساژ ناحیه کمر با روغن نعناع یکی دیگر از روش های کاهش کمردرد می باشد. ترکیب این روغن با روغن نارگیل منجر به افزایش خواص درمانی می شود. روغن سرو و روغن کندر نیز جریان خون را افزایش و موجب تسکین درد کمر می شود.

راه های درمان خانگی کمردرد

عدم مصرف بعضی از مواد غذایی

برای جلوگیری از کمردرد و یا تسکین دردهای کمر از مصرف مواد غذایی زیر پرهیز کنید زیرا این مورد نیز از موارد درمان خانگی کمردرد می باشد. مواد غذایی زیر التهابات را افزایش و بر شدت درد در ناحیه کمر می افزایند.

  • مصرف شکر و انواع شیرینی جات و شکلات ها
  • مصرف مشروبات الکلی
  • کافئین نیز موجب کم شدن اب بدن شده و درنتیجه کمردرد را بدتر می کند.
  • اسدهای ترانس موجود در فست فودها
  • نوشیدنی های گازدار
  • مطرف مواد غذایی پرکالری مثل غذاهای سرخ کردنی

در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی بیشتر با درمان خانگی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *