دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

ساخت بدلیجات دست ساز و بسیار زیبا و جالب

  • یلدا محمدی
  • ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

زیورآلات رزینی از جمله جدیدترین مدل های زیورآلات محسوب می گردند که اغلب در بوتیک ها و فروشگاه های مد و فشن به فروش می رسند. ما در این مطلب قصد داریم آموزش ساخت بدلیجات دست ساز با رزین را ارائه دهیم تا از این طریق با صرف هزینه بسیار کم زیباترین بدلیجات را داشته باشید.

ساختن بدلیجات دست ساز هنری زیبا و کاربردی است که اغلب دختران جوان و خانم های باسلیقه علاقه زیادی به یادگیری آن دارند، همانگونه که می دانید برای درست کردن بدلیجات می توان از مواد اولیه گوناگون و وسایل مختلف استفاده نمود، یکی از وسایل که این روزها توجه بیشتری به آن می شود رزین یا صمغ است که نتیجه کار با آن عالی و بی نظیر است. در ادامه همراه ما باشید و از آموزش مرحله به مرحله ساختن بدلیجات نهایت استفاده را ببرید.

ساخت یا خرید بدلیجات با متریال های متفاوت، می تواند جذابیت بیشتری به استایل های شما بدهد. که از جمله آن های می توان به دستبند چرم و نیز دستبندهای دست ساز اشاره کرد، به طوری که شما می توانید با خرید دستبند چرم تا مدت طولانی از جذابیت آن بهره مند شوید.

آموزش ساخت بدلیجات دست ساز با رزین یا صمغ

اغلب زیورآلات رزینی، به شکل جواهرات سنگی هستند اما در واقع آنها با ماده ایی به نام رزین یا صمغ تهیه شده اند. در مباحث قبل روش های برای ساخت زیور آلات دست ساز از جمله ساخت دستبند با مهره، دستبند های ساده، انواع  گوشواره و گردنبند را معرفی نمودیم که مورد توجه خانم های باسلیقه و هنرمند قرار گرفت. در این مطلب به ارائه آموزش ساخت زیور آلات بدلی دست ساز با رزین می پردازیم که امیدواریم این آموزش نیز برای شما عزیزان کاربردی و مفید باشد.

آموزش ساخت بدلیجات

برای ساخت بدلیجات رزینی، به قالب سلیکونی کوچک، رزین اپوکسی دو جزیی بیرنگ، لیوان یک بار مصرف، چوب بستنی یا قاشق یکبار مصرف، وسایل تزیین از جمله گل های خشک، اکلیل و…، سشوار و مقداری آب گرم نیاز داریم.

ساخت بدلیجات دست ساز

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

برای شروع داخل قالب را با وسایل تزیینی دلخواه پر نمایید. این وسایل تزیینی شامل اکلیل های رنگی، گل های طبیعی خشک شده یا انواع گل مصنوعی، مروارید و سنگ های تزیینی و… می باشند.

آموزش ساخت بدلیجات با رزین

حال به سراغ رزین می رویم. رزین را می توانید از فروشگاه های رنگ و چسب خریداری نمایید. ابتدا ظرف حاوی رزین را به مدت بیست دقیقه داخل آب گرم قرار دهید تا ضمن رقیق شدن رزین، حباب های داخل آن نیز خارج شوند.

رزین برای ساخت بدلیجات

مخلوط کردن رزین مهم ترین بخش برای ساخت بدلیجات است. با توجه به آنچه که روی ظرف های رزین نوشته شده و با همان نسبت دو جز را داخل لیوان یکبار مصرف ریخته و با چوب بستنی خوب مخلوط کنید. میزان مواد و همچنین ترکیب صحیح آنها باعث می شد رزین بعد از اتمام کار به خوبی خشک شود و شما صاحب بدلیجات دست ساز زیبایی شوید.

آموزش ساخت بدلیجات با دستآموزش ساخت بدلیجات دست ساز

رزین آماده شده را به آرامی داخل قالب بریزید و سپس با سشوار آن را گرم کنید. استفاده از سشوار باعث می شود حباب های ایجاد شده روی سطح کار از بین برود.

مراحل ساخت بدلیجات رزینی

در مرحله آخر روی قالب را با ظرفی بزرگتر بپوشانید تا رزین های شما تمیز و شفاف باقی بمانند.

مراحلساخت بدلیجات در منزل

صبر کنید تا رزین کاملا خشک شود، سپس با کمی فشار به پشت قالب، آنها را خارج نمایید.

ساخت زیور آلات با رزینبدلیجات دست ساز با رزین

در این مرحله از ساخت بدلیجات دست ساز از سیم مفتول استفاده کنید و با داغ کردن آن روی حرارت ابتدا رزین ها را ذوب و سپس قسمت دلخواه را سوراخ نموده و سیم را از آن عبور دهید.

آموزش ساخت گردنبند دست ساز

حال با استفاده از زنجیر و یا تکه های سیم مفتول بدلیجات دلخواه را تهیه کنید. شما به راحتی می توانید با رزین های تهیه شده اقدام به ساخت دستبند، گوشواره، گردنبند و رو مانتویی های زیبا نمایید.

آموزش ساخت بدلیجات با رزین

ایده های جدید برای ساختن بدلیجات دست ساز رزینی

بسیاری از خانم ها و به ویژه دختران جوان علاقه زیادی به استفاده از بدلیجات با طرح های متنوع دارد. اقدام به ساختن بدلیجات دست ساز، ایده ای به صرف و کم هزینه برای داشتن زیور آلات و بدلیجاتی جدید و زیبا می باشد. آموزش بالا یکی از آموزش های خلاقانه برای درست کردن بدلیجات و زیور آلات با کمک رزین بود که با ایده های بیشتری می توان زیورآلات قشنگ تری ساخت و طراحی کرد.

نحوه ساخت بدلیجات دست ساز

بدلیجات رزینی یکی از انواع پرطرفدار بدلیجات می باشد که می توان با فراهم آوردن وسایل مورد نیاز برای درست کردن این بدلیجات، خلاقیت های بیشتری به خرج داد که در نهایت منجر به ساخت بدلیجاتی شیک و بی نظیر می گردد. از این رو در ادامه، ایده های بسیار متنوع و فوق العاده زیبا برای درست کردن انواع بدلیجات با رزین را ملاحظه خواهید کرد که امیدواریم با توجه به این ایده های جذاب بتوانید بهترین بدلیجات رزینی را برای خود بسازید و یا حتی با درست کردن این زیور آلات کسب و کار خانگی راه بیندازید و درآمد داشته باشید.

مدل های قشنگ بدلیجات دست ساز

مدل های شیک بدلیجات دست ساز

مدل های دوست داشتنی بدلیجات دست ساز

مدل های ایده آل بدلیجات دست ساز

طریقه ساخت بدلیجات دست ساز

مدل بدلیجات دست ساز رزینی شیک

مدل بدلیجات دست ساز رزینی جالب

مدل بدلیجات دست ساز رزینی خاص

مدل بدلیجات دست ساز رزینی ایده آل

مدل بدلیجات دست ساز رزینی دیدنی

آموزش ساخت بدلیجات دست ساز

بدلیجات دست ساز رزینی با جدیدترین طرح ها

بدلیجات دست ساز رزینی با متفاوت ترین طرح ها

بدلیجات دست ساز رزینی با ایده آل ترین طرح ها

بدلیجات دست ساز رزینی با جالب ترین طرح ها

بدلیجات دست ساز رزینی با دوست داشتنی ترین طرح ها

ساخت بدلیجات دست ساز شیک

درست کردن بدلیجات دست ساز رزینی

ساختن بدلیجات دست ساز ما به پایان رسید، امیدواریم این آموزش برای شما عزیزان مفید و کاربردی باشد و با به کارگیری آن علاوه بر ساختن زیورآلاتی زیبا برای خود و اطرافیان تان، به کسب درآمد نیز بپردازید. شما دوستان هنرمند همچنین می توانید با کلیک بر روی هنر در خانه مجله آرگا و مراجعه به این بخش از دیگر آموزش های مفید و کاربردی دیدن نموده و نهایت استفاده را از هر یک ببرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *