دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور و نکاتی کلیدی در تهیه آن

  • ندا خوشرو
  • ۱۵ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

دسر تیرامیسو با روش های مختلفی تهیه می شود در ادامه این مطلب طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور را به صورت مرحله به مرحله به شما همراهان عزیز و گرامی آموزش می دهیم که امیدواریم از تهیه این دسر در منزل نهایت لذت را ببرید.

دسر تیرامیسو از انواع دسر های قدیمی ایتالیایی است که پرطرفدار و محبوب می باشد و در طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور از مواد ساده ای نظیر پنیر ماسکارپونه و خامه و شکر و قهوه غلیظ و پودر کاکائو استفاده می شود و شما می توانید این دسر خوش طعم را به راحتی در منزل تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید.

دسر با بیسکویت پتی بور، دسر تیرامیسو با پتی بور و دسر هویج با بیسکویت پتی بور از انواع دسر هایی هستند که در روش تهیه آن ها از بیسکویت پتی بور استفاده می شود و بهتر است برای پذیرایی از مهمان هایتان این نوع دسرها را در منزل تهیه کنید، بنابراین اگر شما نیز علاقه زیادی به تیرامیسو دارید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید تا دستور تهیه آن آشنا شده و در مهمانی و در همی ها تیرامیسوی بسیار خوشمزه ای تهیه و نوش جان کنید.دسر تیرامیسو با پتی بور خوشمزه

مواد لازم

  • پنیر ماسکارپونه : ۲۰۰ گرم
  • خامه فرم گرفته شده : ۴۰۰ گرم
  • بیسکویت پتی بور : به میزان لازم
  • شکر : ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری
  • پودر کاکائو : به مقدار لازم
  • قهوه غلیظ و یا قهوه اسپرسو : یک پیمانه

طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور در منزل

برای تهیه دسر تیرامیسو ابتدا باید قهوه ای غلیظ نظیر قهوه ترک و یا قهوه اسپرسو را در منزل تهیه کنید اگر هیچ کدام از این قهوه ها را در دسترس نداشتید می توانید از نسکافه برای ساخت تیرامیسو با پتی بور استفاده کنید سپس به قهوه ای که آماده کرده کردید به اندازه دلخواه خود مقداری شکر بیفزایید.

آماده کردن قهوه برای تهیه تیرامیسو

در مرحله بعدی طرز تهیه تیرامیسو با بیسکوییت پتی بور خامه فرم گرفته شده را تهیه کنید می توانید خامه فرم گرفته را به صورت آماده نیز خریداری کنید سپس خامه را با پنیر ماسکارپونه درون ظرف مناسبی بریزید و با کمک همزن مخلوط این مواد را هم بزنید تا کرم مانند و یکدست شوند.

مخلوط پنیر و خامه فرم گرفته

در این مرحله از دستور تهیه تیرامیسو با کمک قلم مویی مناسب قهوه را روی سطح بیسکویت ها بمالید سپس بیسکویت ها را به صورت تکی تکی درون ظرفی مناسب بچینید می توانید برای آغشته کردن سطح بیسکویت ها آن ها را به صورت تکی تکی درون قهوه خنک شده فرو ببرید و به سرعت خارج کنید که در این صورت ممکن است بیسکویت ها بیش از اندازه خیس و له شوند.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

چیدن بیسکویت های آغشته به قهوه در ظرف دسر
بعد از اینکه ته ظرف را با کمک بیسکویت ها به طور کامل پوشاندید با کمک قاشق مقداری از کرم خامه ای را روی سطح بیسکویت ها بریزید سپس با قاشق روی سطح بیسکویت ها را صاف کنید.

مالیدن کرم خامه ای روی سطح بیسکویت ها

دوباره یک لایه دیگر از بیسکویت های خیس خورده را روی کرم خامه ای بچینید. با توجه به بزرگی ظرف دسر و میزان مواد لازم به روشی که گفته شد چند لایه بیسکویت پتی بور و کرم خامه ای روی یکدیگر قرار دهید تا مواد تمام شوند توجه داشته باشید که لایه بالایی این دسر باید کرم خامه ای باشد سپس در انتها مقداری پودر کاکائو الک شده را روی دسر تیرامیسو الک کنید.

الک کردن پودر کاکائو روی کرم خامه ای دسر تیرامیسو دسر تیرامیسو با پتی بور
در مرحله آخر طرز تهیه دسر تیرامسو با پتی بور روی ظرف دسر را با کمک سلفون بپوشانید و دسر را به مدت یک شب در یخچال قرار دهید تا طعم همه مواد دسر به خوبی با یکدیگر مخلوط شود سپس بعد از مدت زمان ذکر شده دسر را از یخچال بیرون آورید.

تزیین شیک و زیبا تیرامیسو

نکات طلایی برای تهیه دسر تیرامیسو با بیسکویت

۱. برای طرز تهیه تیرامیسو می توانید از بیسکویت ساقه طلایی و یا بیسکویت لیدی فینگر نیز استفاده کنید.
۲. دسر تیرامیسو را می توانید با تی تاب و کیک اسفنجی و یا با کیک نازک و سبکی نیز در منزل تهیه کنید. توجه داشته باشید که تیرامیسو با تی تاب طعم فوق العاده ای پیدا می کند.
۳. برای اینکه ظاهر دسر زیبا و خاص شود می توانید از ترکیب بیسکویت پتی بور کاکائویی با بیسکویت ساده استفاده نمایید.
۴. برای اینکه دسر تیرامیسو را از یک رنگی در آورید می توانید در نحوه تهیه تیرامیسو با بیسکوییت پتی بور مقداری کاکائو به کرم خامه ای بیفزایید.
۵. برای راحت برش خوردن دسر تیرامیسو با پتی بور باید توجه داشته باشید که بیسکویت ها را بیش از حد با قهوه خیس نکنید.
۶. دسر تیرامیسو هر چقدر بیشتر درون یخچال بماند طعم و مزه بی نظیری پیدا می کند.
تزیین دسر تیرامیسو با پتی بور

دستور تهیه تیرامیسو شکلاتی

تیرامیسو را می توانید با روش های مختلفی تهیه کنید که در ادامه مطلب دستور تهیه تیرامیسو شکلاتی را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد که بسیار ساده و راحت است و در مدت زمان کمی می توانید آن را تهیه کنید فقط کافی است طبق مراحل تهیه آن پیش بروید.

مواد لازم :

  • شکلات : ده گرم
  • خامه زده شده : یک و نیم پیمانه
  • پودر شکر : دو قاشق غذا خوری
  • پنیر خامه ای : سیصد گرم
  • قهوه آماده : یک پیمانه
  • پودر کاکائو : به مقدار لازم
  • بیسکوئیت لیدی فینگر : به مقدار لازم

دستور تهیه تیرامیسو شکلاتی

نحوه تهیه :

در روش تهیه تیرامیسو شکلاتی ابتدا شکر را به همراه پنیر خامه ای داخل ظرف مناسبی ریخته سپس آن را با هم ترکیب نمایید و به آن خامه فرم گرفته شده نیز بیفزایید و به خوبی هم بزنید.

حالا شکلات را به شکل بن ماری ذوب کرده و همراه با یک سوم قهوه به محلول بیفزایید و آن را هم بزنید تا مخلوط یک دستی حاصل شود سپس کف ظرف مناسبی را با کاغذ قنادی نچسب پوشانده و نصف محلول را داخل آن بریزید و با کمک قاشق آن را صاف نمایید.

حالا سطح بیسکویت را برای چند ثانیه داخل قهوه خیس کرده و بر روی محلول بچینید سپس مجددا ًَیک لایه دیگر از محلول را مانند روش قبل بر روی بیسکوئیت ها بریزید.

در مرحله پایانی دوباره روی محلول را بیسکوئیت بچینید و در پایان لایه آخر را با مابقی مواد پوشانده و بر روی آن پودر کاکائو بپاشید سپس اجازه دهید به مدت چهار تا پنج ساعت داخل یخچال بماند و به قطعات دلخواه برش دهید، نوش جان.

روش تهیه تیرامیسو شکلاتی

در این مطلب با طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور در منزل آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این دسر مجلسی و بی نظیر در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش انواع تیرامیسو کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *