دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

با راز موفقیت انسان های بزرگ بیشتر آشنا شوید

  • ندا خوشرو
  • ۱۵ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

همه انسان ها تمایل دارند به اهداف و موفقیت های بزرگی که در ذهن خود دارند دست یابند. در ادامه این مطلب ۱۱ راز موفقیت انسان های بزرگ در زندگی را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار می دهیم که امیدواریم با آگاهی از این راز و رمز ها بتوانید در راه رسیدن به موفقیت و اهداف بزرگ خود گام هایی را بردارید.

بسیاری از افراد تصور دارند که برای بدست آوردن موفقیت های بزرگ در زندگی به شرایط خاصی نظیر پول و امکانات و پشتوانه و … نیازمند هستند در صورتی که این تفکر نادرست است. با نگاه کردن به زندگی افراد موفق در می یابید که عده بسیار زیادی از آن ها شرایط و ویژگی های خاصی نداشته اند و همچنین پولدار نیز نبوده اند این افراد فقط راز و رمز هایی را برای رسیدن به موفقیت درک کرده اند و آن ها را به بهترین نحو در زندگی خود به کار برده اند. شما نیز می توانید با به کار بردن راز موفقیت انسان های بزرگ در زندگی تان به موفقیت های بزرگ و آنچه می خواهید دست یابید.

راز موفقیت ممکن است از فردی به فرد دیگر فرق داشته باشد ولی در بین این افراد ویژگی های رفتاری مشابهی وجود دارد که آنها را برای رسیدن به هدف و موفقیت بزرگ شان یاری کرده است اگر شما به دنبال رسیدن به موفقیت هستید بهتر است این ویژگی ها را بهتر بشناسید و آن ها را در زندگی خود به کار ببرید. فراموش نکنید که هیچ کدام از این ویژگی های رفتاری به شکل ژنتیکی به فردی انتقال پیدا نمی کنند و شما می توانید آن ها را یاد بگیرید و در برنامه های روزمره خود آن ها را به کار ببرید و هر کدام از ویژگی ها را در الویت زنذگی تان قرار دهید تا به آسانی بتوانید به سوی راه های موفقیت در زندگی شخصی خود گام بردارید.

راز موفقیت انسان های بزرگ در زندگی چیست ؟

راز موفقیت انسان های بزرگ چیست ؟

براستی راز موفقیت انسان های بزرگ چیست؟ این سوالی است که ممکن است ذهن بیشتر افراد را به سوی خود جلب کند زیرا انسان ها در طول زندگی خود همواره به دنبال راه هایی برای پولدار شدن و شاد زیستن و موفق زندگی کردن هستند. در ادامه ۱۱ راز موفقیت انسانهای بزرگ در زندگی را مشاهده خواهید کرد که امیدواریم این رمز و راز ها را بخشی از زندگی روزمره خود قرار دهید تا بتوانید با به کار بردن آن ها به اهداف تان بزرگ خود برسید.

روش های آسان برای رسیدن به موفقیت

۱. قبل از خواب یک ساعت مطالعه کنید.

بیل گیتس رئیس شرکت مایکروفست است. وی هر شب قبل از اینکه بخوابد یک ساعت در مورد مسائل مهم نظیر سیاست به مطالعه می پردازد.
بر اساس تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۹ در دانشگاه اکسس انجام شد ۶ دقیقه مطالعه در روز می تواند استرس در افراد را ٪۶۸ کاهش دهد و باعث تقویت حافظه شود همچنین مطالعه به صورت بلند مدت از مبتلا شدن به آلزایمر در هنگام پیری جلوگیری می کند. مطالعه روزانه می تواند ٪۳۲ از ابتلا به بیماری زوال شناختی را کاهش دهد.

بیل گیتس

  •  آرون گروپس

۲. قبل از خواب تلفن همراه و وسایل الکترونیکی را خاموش کنید.

دکتر چارلز چیسلر یکی از استادان دانشگاه هاروارد آمریکا است وی بر این باور می باشد که نور آزاد شده از صفحه تلفن همراه پیام هایی را به ذهن انسان ها می فرستد و ذهن را به صورت فعال نگه می دارد و این امر باعث می شود تا در هنگام خواب دستور آزاد شدن مواد شیمیایی به تاخیر بیفتد و خواب را دچار مشکل کند. اگر شما تمایل دارید شب ها آسوده تر بخوابید بهتر است تلفن همراه خود را در اتاقی غیر از اتاق خواب قرار دهید.

راز موفقیت انسان های بزرگ در زندگی

۳. قبل از خواب قدم بزنید.

قدم زدن قبل از خواب یکی دیگر از رازهای موفقیت انسان های بزرگ است. مدیر عامل شرکت بافر قبل از خواب شب ها مدتی را به قدم زدن خود اختصاص می دهد و قدم زدن به وی کمک می کند تا بر استرس های روزانه اش غلبه کند و از شر این استرس ها خلاص شود و بتواند بدنش را برای خوابی راحت آماده کند. علاوه بر این بر طبق مطالعات اخیر پیاده روی باعث افزایش خلاقیت در انسان ها می شود بنابراین اگر شما برای بسیاری از مشکلات خود راه حلی پیدا نکرده اید می توانید با قدم زدن قبل از خواب مشکلات خود را به راحتی حل کنید.

پیاده روی قبل از خواب از راه های رسیدن به موفقیت است

۴. مدیتیشن

یکی از روش هایی که می تواند استرس های روزانه را به هنگام خوابیدن در شب آزاد کند مدیتیشن است. بر اساس مطالعاتی که در سال ۲۰۱۴ روی ۱۹ هزار نفر انجام شد همه این افراد بعد از انجام مدیتیشن به آرامش روانی رسیده اند همچنین مدیتیشن از انواع روش های مناسب برای رسیدن به آرامش است و می توان مدیتیشن را یکی از انواع راز موفقیت انسان های بزرگ محسوب کرد.

مدیتشین یکی از راز های رسیدن به موفقیت

۵. انجام دادن فعالیت های خلاقانه

شب یکی از بهترین زمان ها برای انجام دادن فعالیت های خلاقانه است ورا وانگ از افرادی موفقی است که شب ها قبل از خواب به طراحی می پردازد. مطالعات نشان می دهد انسان هایی که سحر خیز هستند در هنگام شب در انجام دادن کار های خلاقانه به صورت موفق تری عمل می کنند همچنین این افراد در هنگام شب می توانند مسائل منطقی را به بهترین شکل ممکن تحلیل نمایند و افراد سحر خیز به صورت راحت تری می توانند به ارتباط بین دو موضوع مختلف پی ببرند و این افراد در کار ها و فعالیت های خلاقانه به صورت موفق ظاهر خواهند شد.

ورا وانگ طراح لباس

۶. برنامه ریز برای روز بعد

از دیگر راز موفقیت انسان های بزرگ برنامه ریزی در شب برای روز بعد است. مدیر شرکت اکسپرس در آمریکا همیشه قبل از خوابیدن به بررسی کارهایی که روز بعد باید انجام دهد می پردازد بنابراین وی قادر است که صبح بلافاصله بعد از اینکه از خواب بیدار می شود به سراغ فعالیت های روزانه اش برود. بر طبق مطالعاتی که روی افراد موفق انجام شده است افرادی که شب ها قبل از خواب برای روز بعد خود برنامه ریزی می کنند انسان های موفقی خواهند بود و بعد از گذشت مدت زمانی می توانند قدم های بزرگی را در زندگی خود بردارند.

6 راه آسان برای رسیدن به موفقیت های آسان

۷. در نظر گرفتن شکست به عنوان عامل پیروزی

افرادی موفق از شکست در طول مسیر خود نمی ترسند و سعی می کنند به سوی آن پیش بروند، برخلاف برخی از افراد که از شکست در راه موفقیت هراس دارند این دسته از انسانها شکست را به عنوان عاملی برای پیروزی می دانند، افراد موفق به این نتیجه رسیده اند که اشتباهات در طول مسیر باعث افزایش تجربیات آن ها می شوند و در واقع متوجه می شوند که برای رسیدن به موفقیت باید از انجام چه کارهایی خودداری کرد و همانطور که می دانید افرادی که برای شکست آمادگی ندارند در صورت مواجهه با این مشکل آسیب شدیدی به آن ها وارد می شود.

رمز موفقیت انسان های بزرگ

۸. متواضع و انتقاد پذیر بودن

افراد موفق با دیدی مثبت از انتقاد های دیگران استقبال می کنند و هرگز از انتقاد های آن ها ناراحت نمی شود، این دسته از افراد از اینکه موفقیت های خود را به رخ دیگران بکشانند پرهیز می کنند و برای بهبود زندگی دیگر افراد نیازمند نیز تلاش می کنند.

۹. تغییر مسیر در زمان رسیدن به بن بست

افراد موفق ایده هایشان را با تغییرات راه وفق می دهند و مانند دیگر افراد از هر گونه تغییر خودداری نمی کنند و در واقع دنیا را به همان شکلی که هستند قبول می کنند و از هر فرصتی استفاده کرده تا شانس رسیدن به رویاهایشان را بیشتر کنند و این نکته را نیز همیشه به خاطر دارند که کلید موفقیت انعطاف پذیر بودن است.

راز موفقیت افراد بزرگ

۱۰. الگو گرفتن از افراد با تجربه و موفق

انسان های موفق از افراد با تجربه که در گذشته هدفی که مد نظرش است را انجام داده اند مشورت می کنند و از تجربیات آن ها استفاده می کنند تا از بروز برخی اشتباهات جلوگیری شود زیرا، عمر همه انسان اینقدر طولانی نیست که بخواهد تمام اشتباهات را خودش تجربه کند بنابراین با انجام اینکار می توان در زمان صرفه جویی کرد.

۱۱. صبور بودن

صبور بودن از دیگر ویژگی های افراد موفق می باشد زیرا، می دانند که نمی توانند یک شبه به موفقیت دست پیدا کنند بلکه باید سال ها تلاش و صبر کرده تا به نتیجه موردنظرشان برسند و در واقع موفق ترین افراد کسانی هستند که در طول زمان با تلاش های زیاد به هدف مورد نظرشان می رسند و در این مسیر تجربیات زیادی کسب می کنند که به قوی تر شدن آن ها کمک می کند.

فاش شدن راز موفقیت انسان های بزرگ

در این مطلب با ۱۱ راز موفقیت انسانهای بزرگ آشنا شدید که امیدواریم با به کار بردن این ۱۱ رمز موفقیت در زندگی روزمره خود قدم های بزرگی را برای رسیدن به موفقیت و اهداف خود بردارید. برای مشاهده انواع راه های رسیدن به موفقیت می توانید به بخش مسیر موفقیت مجله آرگا مراجعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *