دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه میلک شیک طالبی محبوب روزهای گرم سال

  • زهرا قشقایی
  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

میلک شیک طالبی نوشیدنی خوشمزه و خنکی است که برای هوای گرم تابستان بسیار مفید است.مواد اولیه آن از طالبی و شکر تشکیل شده است همچنین طرز تهیه میلک شیک طالبی راحت است و در زمان کمی آماده سرو می باشد.

میلک شیک طالبی از دسته نوشیدنی های تابستانه بسیار مفید است و در روز های گرم تابستانی واقعا می چسبد، از این رو در این مطلب شما را  با طرز ساخت میلک شیک طالبی آشنا می کنیم.

نوشیدنی میلک شیک طالبی یک نوشیدنی سرد است که در هوای گرم  تابستان هواداران بیشماری دارد. همچنین خانم های ایرانی از این میلک شیک برای مهمانی های عصرانه و دور همی ها می توانند استفاده کنند. شما هم این نوشیدنی سرد را آماده کنید و کنار خانواده میل نمایید.

میلک شیک طالبی و بستنی

مواد لازم:

  • طالبی کوچک :  یک عدد یا ۴۰۰ گرم
  • بستنی وانیلی :۴۰۰ گرم
  • شیر : نصف پیمانه
  • یخ : به میزان لازم
  • شکر در صورت تمایل : ۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه میلک شیک طالبی :

برای تهیه میلک شیک طالبی ابتدا طالبی را خوب شسته و سپس پوست آن را خوب جدا می کنیم . و تخم های آن را بیرون می آوریم و سپس آنها را خرد می کنیم ،طرز تهیه میلک شیک طالبی بعد در مخلوط کن می ریزیم تا کامل خرد و یکنواخت شوند و سپس مقداری از آن را تست می کنیم اگر  زیاد شیرین نبود شکر نیز به آن اضافه می کنیم.

سپس یخ و شیر را به موادمان افزوده و در مخلوط کن را می بندیم،طرز تهیه میلک شیک با طالبی بعد درجه ان را روی متوسط قرار داده و یک دقیقه صبر می کنیم تا کاملا موادمان با هم مخلوط شود.میلک شیک طالبی

و در آخر بستنی را اضافه کرده سه تا پنج ثانیه هم زده هم اکنون میلک شیر طالبی ما آماده سرو است، میتوانید روی آن را با برش های طالبی، بستنی، شکلات و… تزیین نمایید و نوش جان فرمایید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

تزیین میلک شیک طالبی

در پایان لازم به ذکر است که این نوع نوشیدنی را هم با هندوانه نیز می توان تهیه کرد و از خوردن آن لذت برد. با سپاس فراوان که ما را همراهی کردید امیدوارم از طرز تهیه میلک شیک طالبی نهایت استفاده را برده باشید.

برخی خواص میوه طالبی

طالبی یکی از میوه های تابستانی خوشمزه و آبدار است که استفاده از آن در فصل گرما به رفع کم آبی بدن کمک می کند، همچنین به دلیل طعم تازگی که دارد می تواند یک احساس راحتی ایجاد کند، از این رو می توان به عنوان یک دسر عالی و پرخاصیت برای کودکان و بزرگسالان استفاده کرد.

طالبی سرشار از مواد مغذی و ویتامین های مفید برای بدن می باشد، برخی از خواص این میوه شامل حفاظت از پوست و مو، کنترل دیابت و تنظیم فشار خون می باشد. کربوهیدرات ها، پروتئین، آب و ویتامین های A، بتاکاروتن، ویتامین های B1، B2، B6 ، B9 ، ویتامین C و ویتامین K نقش زیادی آن را به میوه ای مقوی و مفید برای سلامتی بدن تبدیل کرده است و مصرف آن در تامین پتاسیم، کلسیم، آهن، فسفر، روی و منیزیم بدن کمک زیادی خواهد کرد.

طالبی غنی از الکترولیت است و همانطور که می دانید این میوه دارای آب زیادی است، بنابراین می توان از آن به عنوان یک سم زدای خانگی استفاده کرد، میوه های آبدار مثل طالبی و خربزه به برخی بیماری های گوارشی مثل نفخ یا ورم نیز کمک می کنند، همچنین پتاسیم طالبی علاوه بر تنظیم سطح آب بدن، پمپاژ قلب خون قلب را تقویت کرده و تصفیه خون کلیه ها را بهبود می بخشد.

روش تهیه میلک شیک

حدود ۱۰۰ گرم از طالبی شامل ۳۴ کالری است، بنابراین مصرف این میوه برای افرادی که به دنبال رژیم غذایی مناسب برای کاهش وزن هستند، توصیه می شود.

همانطور که گفتیم، خوردن طالبی و نوشیدنی های مختلف آن در فصل تابستان می تواند شما را سرحال نگه دارد، ویتامین C در طالبی برای تثبیت سلامت چشم مفید بوده و حتی خطر آب مروارید چشم را کاهش می دهد، همچنین ویتامین C و بتاکاروتن موجود در میوه طالبی احتمال ابتلا به آسم را نیز کاهش خواهد داد، طالبی یک منبع غنی از فولات است، بنابراین مصرف طالبی به دلیل وجود این ماده مغذی برای زنان باردار مفید بوده و تولد کودکان ناقص را کاهش خواهد داد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *