دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه مربای زنجبیل خوش طعم و ایده آل

  • ندا خوشرو
  • ۳ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

زنجبیل از انواع گیاهان دارویی است که دارای خواص زیادی است و شما می توانید با کمک این گیاه مربایی خوشمزه و خوش طعم بپزید؛ در ادامه این مطلب طرز تهیه مربای زنجبیل با ساده ترین روش را به شما همراهان عزیز و گرامی آموزش می دهیم.

مربای زنجیل از انواع مرباهای خوش طعم و خوشمزه است و در دستور ساخت مربای زنجبیل از مواد ساده ای نظیر شکر و آبلیمو و آب و زنجبیل تازه استفاده می شود و شما می توانید با صرف زمان کوتاهی این مربا را برای وعده صبحانه و یا به عنوان میان وعده در منزل بپزید.

مرباها در انواع طعم های مختلف پخته می شوند که مربای گل محمدی، مربای زنجبیل و مربای بالنگ از انواع مرباها با خواص بیشمار برای سلامت بدن هستند و کدبانوهایی که به پخت انواع مرباها در منزل علاقه مند می باشند بهتر است از پخت این مرباها خوش طعم و مفید غافل نشوند.

طرز تهیه مربا زنجبیل

مواد لازم

  • شکر : ۴۰۰ گرم
  • آبلیمو : ۱ قاشق مرباخوری
  • زنجبیل تازه : ۲۵۰ گرم
  • آب : ۱ پیمانه

طرز تهیه مربای زنجبیل در منزل

ابتدا پوست زنجبیل را بکنید (زنجبیل تازه پوست نازکی دارد بنابراین برای کندن پوست زنجبیل نیازی به استفاده از چاقو تیز نیست و می توانید با کمک قاشق پوست زنجبیل تازه را به راحتی بکنید).

کندن پوست زنجبیل

زنجبیل را به صوت خلالی خرد کنید و زنجبیل های خرد شده را ۳ مرتبه بجوشانید تا تلخی زنجبیل ها از بین برود.

مربای زنجبیل

  •  آرون گروپس

سپس شکر و آب را درون قابلمه ای مناسب بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید و اجازه دهید تا شکر و آب به مدت ۵ دقیقه بجوشند و بعد از مدت زمان ذکر شده زنجبیل را به مخلوط شکر و آب بیفزایید و اجازه دهید تا مخلوط زنجبیل و شکر به مدت ۳۰ دقیقه بجوشند.

طرز تهیه مربای زنجبیل
در مرحله آخر طرز تهیه مربای زنجبیل در اواخر پخت مربا آبلیمو را به آن اضافه کنید و قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید و در مکانی مناسب قرار دهید تا مربا سرد شود سپس مربا را درون بطری شیشه ای مناسبی بریزید و در یخچال قرار دهید.

  مربای خوشمزه زنجبیل

در این مطلب با دستور تهیه مربای زنجبیل پرخاصیت و خوش طعم آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این مربا در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید؛ در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش پخت مرباهای مختلف به بخش انواع مربا مجله آرگا مراجعه کنید.

رعایت نکات مهم در تهیه مربای زنجبیل

آبی که از مرحله اول جوشاندن زنجبیل بدست آمده است را دور نریزید و نگه دارید، زیرا استفاده از آن برای درمان سرماخوردگی و نیز دردهای مفصلی و عضلانی بسیار مفید می باشد، ضمن اینکه می توان از این آب برای طعم دادن به گوشت های سفید استفاده کرد.

روش تهیه مربای زنجبیل

افرادی که دچار عارضه آلرژی می باشند، باید از تهیه مربای زنجبیل تازه در منزل خودداری کنند، به دلیل اینکه بخاری که به هنگام پختن مربا در محیط آشپزخانه جمع می شود، حساسیت زا بوده و ایجاد آلرژی می کند.

به منظور نگهداری و ذخیره سازی مربای زنجبیل تازه به مدت طولانی می توانید آن را داخل کیسه های پلاستیکی قرار دهید و در فریزر نگهداری کنید.

آشنایی با برخی خواص زنجبیل

زنجبیل یا زنجفیل دارای خواص زیادی برای سلامت بدن می باشد و جزو ادویه جات و گیاهان دارویی مفید دسته بندی می شود. زنجبیل سرشار از ویتامین های B12، B6، C، A و نیز مواد معدنی مثل آهن، کلسیم، منیزیم، پتاسیم و سدیم می باشد، ضمن اینکه این ماده غذایی با ارزش فاقد کلسترول است، از پودر ریشه زنجبیل می توان برای طعم دادن و خوشمزه کردن انواع شیرینی ها و کیک های مختلف استفاده کرد.

دستور تهیه مربای زنجبیل

خواص زنجبیل بی شمار است و از جمله آنها می توان به درمان تهوع، درمان لخته شدن خون، مقوی قلب، ضد باکتری، ضد سرفه، آنتی اکسیدان، ضد التهاب، ضد سموم کبدی، ادرار آور، محرک سیستم ایمنی، کاهش اسپاسم، ضد نفخ، افزایش ترشحات روده ای و معده ای، درمان کلسترول بالا، محرک هضم غذا و نیز محرک گردش خون مغزی اشاره کرد.

همچنین از زنجبیل می توان برای جلوگیری از تهوع و استفراغ، کم اشتهایی، بی اشتهایی روانی، برونشیت، اسپاسم روده و روماتیسم استفاده کرد، ضمن اینکه این ماده خرواکی در صنعت غذایی به عنوان چاشنی کاربرد زیادی دارد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *