دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه ذرت مکزیکی در منزل و نکات کلیدی برای بهترین طعم

  • سمانه عقیقی
  • ۲۴ شهریور ۱۳۹۴
  • ۰

طرز تهیه ذرت مکزیکی در منزل با رعایت و توجه به نکاتی ذرت مکزیکی طعمی ایده آل را خواهد گرفت که مطابق با ذائقه و سلیقه شما خواهد شد. بخارپز کردن ذرت ها را در ابتدا بدون افزودن نمک انجام دهید تا ذرت ها نرم و لطیف پخته شوند.

ساخت ذرت مکزیکی آن قدر سخت و زمان بر نیست و می توان این میان وعده خوشمزه و پرطرفدار را در منزل تهیه کرد که قطعا خیلی بهتر از ذرت مکزیکی هایی که در سطح شهر و با کیفیت های پایین عرضه می شوند، خواهد شد. و حتی آن را می توان با ذائقه خود تهیه و نوش جان کنید.

طرز تهیه ذرت مکزیکی با سس و قارچ

طرز تهیه ذرت مکزیکی 10

مواد لازم جهت تهیه ذرت مکزیکی :

ذرت  : ۵۰۰ گرم

کالباس : ۳۰۰ گرم

چیپس خلالی : ۱ لیوان

پنیر پیتزا : ۱۰۰ گرم

سس مایونز : ۴ قاشق غذاخوری

قارچ : ۲۰۰ گرم

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

پودر خردل : به مقدار لازم

پودر آویشن : به مقدار لازم

فلفل سیاه : به مقدار لازم

طرز تهیه ذرت مکزیکی 7

 دستور ساخت ذرت مکزیکی خانگی :

ذرت ها را تمیز شسته و به همراه مقداری آب در قابلمه بریزید و در آن را ببندید، و با حرارت ملایم اجازه دهید تا بپزند. بعد از یک ربع تا ۲۰ دقیقه مقداری نمک نیز به ذرت ها اضافه کنید. توجه کنید اگر نمک را همان ابتدا به ذرت ها اضافه کنید، ذرت ها سفت و زمخت خواهند شد.

طرز تهیه ذرت مکزیکی 2

قارچ را به شکل ورقه های نازک خرد کنید و در مقدار خیلی کمی روغن تفت دهید. پودر خردل و پودر آویشن را به قارچ ها اضافه نمایید و به مدت ۵ دقیقه قارچ ها را سرخ کنید.  کالباس ها را به شکل نگینی خرد کرده و به همراه ذرت پخته شده، فلفل سیاه، پنیر پیتزا و سس مایونز به قارچ ها که در حال تفت خوردن است اضافه کنید. و این مواد را خوب و کاملا با هم مخلوط نمایید.

طرز تهیه ذرت مکزیکی 8

مقدار سس باید به مقداری باشد که تمام مواد آغشته به سس شوند و میزان آن را می توانید بیشتر هم کنید. در قابلمه را ببندید و حدود ده دقیقه اجازه دهید ذرت مکزیکی با حرارت خیلی ملایم بپزد و پنیر پیتزا کاملا باز شود.

طرز تهیه ذرت مکزیکی 1طرز تهیه ذرت مکزیکی 3

بعد از ده دقیقه ذرت مکزیکی آماده سرو کردن می باشد. خلال چیپس ها را در موقع سرو به ذرت مکزیکی اضافه کنید و سپس نوش جان فرمایید.

طرز تهیه ذرت مکزیکی 9

طرز تهیه ذرت مکزیکی 6

نکات کلیدی برای طعم بهتر ذرت مکزیکی :

در این طرز تهیه ذرت مکزیکی می توانید قارچ ها را درون آب جوش آبپز کرده و بگذارید خوب بپزند و مغز پخت شوند. سپس در مقداری روغت تفت دهید تا مزه ی بهتری به خود بگیرند. همینطور برای ایجاد طعم عالی، بهتر است از پودر خردل و پودر آویشن کمتر استفاده کنید چرا که عطر و بوی اصل ذرت را خواهند گرفت و بر بو و مزه پنیر پیتزا غالب می شود. اگر زمان زیادی برای پختن ذرت ها ندارید می توانید از یک قوطی کنسرو ذرت استفاده کنید. نکته مهم دیگر این است که حرارت خیلی خیلی باید کم باشد و درظرف را باید گذاشته باشید تا همه طعم ها به خورد ذرت ها برود. از پودر سیر به عنوان چاشنی نیز می توانید استفاده کنید. برای ایجاد یک طعم ایده آل و فوق العاده می توانید مقداری کره در مراحل آخر پخت به ذرت ها اضافه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *