دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

سفید کردن پوست سبزه با راه های طبیعی و عالی

  • ندا خوشرو
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۲
  • ۱

در این مطلب با انواع روش های طبیعی برای سفید کردن پوست سبزه آشنا خواهید شد که امیدواریم با کمک این مطلب بتوانید پوست تیره و سبزه خود را به آسانی و با صرف هزینه کمی سفید و روشن کنید.

سفیدی پوست سبزه با کمک ماسک های طبیعی و گیاهی یکی از بهترین و بی ضررترین روش ها است بنابراین بهتر است خانم هایی که تمایل دارند پوستی روشن و سفید داشته باشند از انواع ماسک روشن کننده پوست استفاده کنند، بنابراین اگر شما نیز به دنبال راهکارهای طبیعی به منظور سفید کردن پوست سبزه هستید به شما دوستان عزیز پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

برای رفع تیرگی و روشن کردن پوست و درمان مشکلات پوستی ماسک های گیاهی و روش های طبیعی زیادی وجود دارد که با کمک این روش ها می توانید مشکلات پوستی خود را برطرف کنید و پوستی صاف و شفاف و روشن داشته باشید.

روش هایی برای سفید کردن پوست سبزه

سفید کردن پوست سبزه با انواع ماسک ها و روش های طبیعی

اغلب افرادی که دارای پوست های سبزه و تیره هستند همیشه به دنبال راه حلی برای سفیدی پوست خود هستند. روش های شمیایی زیادی برای سفید کردن پوست سبزه وجود دارد که این روش ها تا حدودی برای پوست مضر هستند بنابراین بهتر است با کمک روش ها و ماسک گیاهی پوست سبزه خود را روشن و سفید کنید. در ادامه این مطلب انواع روش ها برای سفید کردن پوست تیره و سبزه را مشاهده خواهید کرد.

۱. پاپایا

یکی از راهکارهای طبیعی به منظور سفید کردن پوست سبزه استفاده از میوه پاپایا می باشد که این میوه کمک زیادی به تامین رطوبت مورد نیاز پوست می کنذ و باعث می شود پوست تان درخشان و سفید شود بنابراین، یک پاپایا و یک موز را له کرده سپس کمی عسل به آن بیفزایید و خمیر به دست آمده به مدت پانزده را روی پوست قرار دهید و بعد با آب ولرم بشویید

۲. ماست

استفاده از ماسک به مظور سغید کردن پوست سبزه گزینه بسیار است زیرا، ماست دارای اسید لاکتیک فراوان است و به عنوان سفید کننده طبیعی محسوب می شود و تقاوتی ندارد که با کدام ماده طبیعی آن را ترکیب نمایید از این رو، می توانید ماست را با آرد ترکیب نمایید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت روی پوست تان بماند و آرام آرام پوست تان را ماساژ دهید و در نهایت بشویید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

۳. شیر

شیر به دلیل داشتن اسید لاکتیک کمک زیادی به روشن شدن پوست سبزه می کند بنابراین یک قاشق چای خوری عسل را با یک قاشق غذا خوری شیر خام ترکیب کرده سپس با کمک پنبه روی صورت تان بمالید و اجازه دهید به مدت پانزده تا سی دقیقه بماند و در آخر آن را بشویید به منظور دریافت نتیجه بهتر روزی یک بار از این روش استفاده نمایید.

۴. گیاه شیرین بیان

شیرین بیان باعث کاهش تولید بیش از حد ملانین می شود  و همچنین سبب جلوگیری از ایحاد رندگدانه های ناشی از UVB می شود بنابراین، پودر شیرین بیان را با پودر چوب صندل و گلاب ترکیب کرده سپس از خمیر به دست آمده را دو تا سه بار در هفته استفاده نمایید تا به نتیجه دلخواه تان برسید.

 

روشن کردن پوست تیره با روش های طبیعی

۵. آب لیمو

آب لیمو یکی از بهترین روش های طبیعی برای سفید شدن پوست سبزه است. با کمک آبلیمو پوست مقداری روشن می شود اما شما در مدت زمان کوتاهی شاهد روشن شدن پوست صورت خود خواهید بود.

سفید کردن پوست تیره با آبلیمو

۶. ماسک گیاهی خمیر بادام

از ماسک خمیر بادام می توانید برای سفید کردن پوست و پاک سازی پوست صورت خود استفاده کنید.

مواد لازم

  • بادام : ۶ عدد
  • شیر : به میزان لازم

روش تهیه ماسک

ابتدا شش عدد بادام را از شب قبل درون مقداری آب خیس کنید سپس بادام ها را آسیاب و یا خرد نمایید و مقداری شیر به بادام های آسیاب شده اضافه کنید تا به خمیر تبدیل شوند سپس ماسک خمیر بادام را به مدت یک شب روی پوست صورت و یا گردن خود قرار دهید و صبح روز بعد پوست خود را با کمک آب سرد بشویید. برای رسیدن به نتیجه ایده آل ابتدا این ماسک را به مدت چند هفته و هر روز روی پوست تان قرار دهید سپس هفته ای دو بار از ماسک خمیر بادام استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

ماسک خمیر بادام برای روشن کردن پوست صورت

۷. ماسک سفیده تخم مرغ

از ماسک سفیده تخم مرغ برای روشن کردن پوست و از بین بردن جوش های صورت استفاده می شود. ابتدا یک سفیده تخم مرغ را درون ظرفی مناسب بریزید و با کمک همزن سفیده را هم بزنید تا کف کند سپس سفیده تخم مرغ را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست خود قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده پوست صورتتان را با کمی آب ولرم بشویید.

ماسک سفیده تخم مرغ

۸. ماسک نشاسته و عسل

ماسک نشاسته از انواع ماسک های گیاهی ساده برای روشن کردن پوست صورت است. برای تهیه این ماسک خانگی ابتدا یک قاشق غذاخوری ماست کم چرب را با یک قاشق غذاخوری پودر نشاسته مخلوط کنید سپس مخلوط این مواد را به آرامی روی پوست صورت خود قرار دهید و بعد از ۲۰ دقیقه پوست صورتتان را با کمک آب سرد بشویید.

ماسک عسل

۹. ماسک پرتقال

پرتقال دارای خواص سفید کننده برای پوست صورت است و شما می توانید از این ماسک مفید برای شفافیت پوست صورت خود استفاده کنید.

ماسک پرتقال و زردچوبه

دو قاشق غذاخوری آب پرتقال را با مقداری پودر زردچوبه در ظرفی مناسب مخلوط کنید سپس خمیر بدست آمده را روی پوست صورت و گردن خود بمالید و اجازه دهید برای سفید شدن پوست سبزه این ماسک طبیعی به مدت یک شب روی پوست شما بماند سپس صبح روز بعد صورتتان را با کمک آب سرد بشویید.

انواع ماسک های طبیعی برای سفید کردن پوست

سفید کردن پوست صورت با ماسک پوست پرتقال و ماست

ابتدا پوست پرتقال را خشک و پودر کنید سپس یک قاشق غذاخوری ماست ساده و کم چرب را با یک قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال مخلوط کنید و مخلوط این مواد را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده پوست تان را با کمک آب سرد بشویید از این ماسک به مدت یک تا دو بار در هفته استفاده کنید.

ماسک پودر پوست پرتقال و ماست

۱۰. ژل آلوئه ورا

لایه های بیرونی از برگ های آلوئه ورا را برش بزنید سپس برشی ضخیم از ژله آلوئه ورا را جدا کنید و ژل را روی پوست صورت خود بمالید و بعد از گذشت نیم ساعت پوست صورتتان را با کمک آب بشویید. از این روش برای سفید کردن پوست سبزه به مدت حداقل دو بار در روز و به مدت دو هفته استفاده کنید.

ماسک ژل آلوئه ورا

  سفید کردن پوست تیره و سبزه

۱۱- روغن زیتون و عسل

استفاده از ماسک عسل و روغن زیتون از دیگر ماسک های طبیعی برای سفید شدن پوست های تیره است فقط کافی است دو قاشق غذا خوری روغن زیتون را با یک قاشق چای خوری عسل ترکیب کنید سپس ترکیب به دست آمده را به مدت چند دقیقه بر روی پوست تان ماساژ دهید.

سفید شدن پوست های تیره با ماسک های طبیعی

نکته : در صورت داشتن پوست چرب می توانید چند قطره آب لیمو نیز به ماسک بیفزایید و در نهایت پوست تان را با آب ولرم بشویید.

۱۲- ماسک موز

می توانید از ماسک موز برای سفید شدن پوست تان کمک بگیرید، یک کره بدون نمک، دو قاشق غذا خوری مایه موز و یک قاشق غذا خوری عسل را با هم ترکیب نمایید سپس مخلوط حاصل را بر روی پوست تان به مدت چند دقیقه ماساژ دهید و در نهایت با آب گرم و یک پارچه تمیز آن را از روی پوست تان پاک کنید.

۱۳- ماسک خیار

خیار کمک زیادی به سفید شدن پوست صورت  می کند، برش های خیار خرد شده را با کمی پودر چوب صندل و یک قاشق غذا خوری آب لیمو ترکیب نمایید سپس مخلوط را بر روی پوست تان اعمال کنید و بعد از زمان پانزده دقیقه آن را بشویید و به آرامی خشک نمایید.

روش های سفید شدن پوست تیره

۱۴- سیب زمینی

سیب زمینی به دلیل داشتن مقادیر فراوانی ویتامین C به روشن شدن پوست های تیره کمک شگفت انگیزی می کند، سیب زمینی را از وسط نصف کرده و یا به قطعات ضخیم برش دهید سپس برش ها را بر روی پوست تان بمالید و بعد از خنک شدن با آب گرم بشویید، از این روش هفته ای چند بار استفاده کنید تا به بهترین نتیجه برسید.

۱۵- ماسک گلاب

ماسک گلاب به عنوان یک روش عالی و موثر در سفید شدن پوست تیره به شمار می رود بنابراین دو قاشق غذا خوری شیر و یک قاشق غذا خوری آب لیمو را با هم ترکیب کرده سپس به محلول حاصل دو قاشق غذا خوری گلاب و یک قاشق غذا خوری آرد نخود بیفزایید، ماسک به دست آمده را بر روی پوست تان قرار دهید و اجازه دهید به مدت سی دقیقه بماند و در نهایت با آب بشویید.

روش های موثر برای سفید شدن پوست سبزه

در این مطلب انواع روش های طبیعی برای سفید شدن پوست سبزه را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم که امیدواریم با کمک این راه حل های طبیعی بتوانید پوست خود را روشن و سفید کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش تهیه انواع ماسک طبیعی کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۱ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *