دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

آموزش تصویری مانیکور ناخن به صورت مرحله به مرحله

  • ندا خوشرو
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

اغلب افرادی برای مانیکور ناخن های خود به سالن های تخصصی کاشت ناخن مراجعه می کنند که در این صورت باید هزینه زیادی را متحمل نشوند در صورتی که مانیکور کردن ناخن ها کار ساده ای است و شما می توانید در منزل به راحتی ناخن های خود را مانیکور کنید.

مانیکور به عمل سوهان زدن ناخن ها و گرفتن گوشت های اضافی در اطراف ناخنها گفته می شود توجه داشته باشید که مانیکور ناخنها باید به صورتی انجام شود که به بافت اطراف ناخنها هیچگونه آسیبی نرسد, در ادامه آموزش مرحله به مرحله مانیکور را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

برای اینکه طراحی ناخن مجلسی و زیبایی داشته باشید بهتر است قبل از طراحی کردن ناخنها آن ها را به کمک روش های مانیکور مرتب کنید سپس بعد از مانیکور کردن ناخنها، روی سطح ناخنها را با کمک طرح های دلخواه خود طراحی کنید.

طراحی ناخن

آموزش تصویری و مرحله به مرحله مانیکور ناخن

مانیکور ناخنها شامل مراحلی است که اگر هر کدام از این مراحل را به دقت رعایت کنید می توانید به ناخنهایتان فرم و حالت بی نظیری بدهید, در ادامه این مطلب آموزش مانیکور ناخن به صورت مرحله به مرحله را مشاهده خواهید کرد.

روش مانیکور کردن ناخن ها

۱. مرحله اول تمیز کردن ناخن ها

ابتدا لاک ناخن هایتان را از سمت انگشت کوچک دست به کمک لاک پاک کن تمیز کنید دقت داشته باشید که در گوشه های ناخن ها نباید هیچ اثری از لاک و یا براق کننده های ناخن باقی بماند. برای تمیز کردن ناخن ها به کمک لاک پاک کن ابتدا لاک پاک کن را ذر اطراف ناخن های خود مقداری فشار دهید سپس لاک پاک کن را از انتهای ناخن ها به سمت سر ناخن ها بمالید توجه داشته باشید که لاک پاک شده نباید به پوست اطراف ناخن کشیده شود.

تمیز کردن ناخن ها

  •  آرون گروپس

۲. کوتاه کردن ناخن ها به کمک ناخن گیر

این بخش از مانیکور مهم ترین مرحله است توجه داشته باشید که اندازه ناخن ها باید با یکدیگر برابر باشند همچنین می توانید گوشه ناخن هایتان را به صورت گرد و یا مربع شکل فرم دهید. توجه داشته باشید که بلندی و یا کوتاهی ناخن ها به سلیقه شخصی شما بستگی دارد.

کوتاه کردن ناخن

۳. سوهان کشیدن ناخن ها

برای اینکه ناخن هایتان فرم زیبایی داشته باشید از طرف انگشت کوچک دست چپ خود به طرف انگشت شست ناخن هایتان را سوهان بکشید.
برای سوهان کشیدن ناخن ها باید به شیوه زیر عمل کنید :

۱. سوهان ناخن را با کمک دست راست بگیرید و به آرامی ناخن هایتان را سوهان بکشید.
۲. زیر قسمت آزاد ناخن ها را به مقداری بیشتری سوهان بزنید.
۳. ناخن هایتان را طبق سلیقه شخصی خود فرم دهید و هر کدام از ناخن ها را قسمت گوشه به طرف وسط ناخن سوهان بزنید توجه داشته باشید که سوهان زدن ناخن باید ابتدا از طرف راست به چپ و سپس از طرف چپ به راست انجام شود.
۴. برای سوهان زدن روی سطح ناخن ها ابتدا با دو حرکت کوتاه ناخن هایتان را سوهان بزنید سپس با انجام یک حرکت بلند کار سوهان کشیدن ناخن ها را به اتمام برسانید.
۵. گوشه های ناخن را باید در یک حرکت سوهان بکشید همچنین از کشیدن عمیق سوهان روی گوشه های ناخن های خودداری کنید.

سوهان زدن ناخن

۴. استفاده از ماسک برای تقویت کردن ناخن ها

ناخن هایتان را درون آب گرم یا شیر گرم و یا روغن زیتون به مدت سه دقیقه قرار دهید تا پوست اطراف ناخن های شما به خوبی نرم شوند و بعد از مدت زمان ذکر شده دست هایتان را با کمک حوله ای تمیز خشک کنید. توجه داشته باشید که برای نرم کردن پوست اطراف ناخن ها و سفید کردن ناخن ها می توانید از محلول آبلیمو نیز استفاده کنید.

قرار دادن ناخن ها در روغن زیتون قرار دادن دست ها در محلول آب گرم

بعد از نرم شدن پوست اطراف ناخن ها با کمک یک خلال دندان گوشت های اطراف ناخن هایتان را به سمت بالا بدهید و پوست های اضافه اطراف ناخن ها را با کمک یک قیچی کوچک بگیرید. در سالن های تخصصی برای انجام این عمل از ابزاری به اسم گوشت گیر استفاده می کنند. توجه داشته باشید که این کار را باید از یک سمت ناخن شروع کنید و به طرف دیگر ناخن هایتان ختم کنید همچنین بعد از اتمام این کار باید ناخن هایتان را با کمک الکل ضدعفونی کنید.

بالا بردن گوشت های ناخن به کمک خلال دندان

آموزش تصویری مانیکور ناخن

۵. کامل کردن مراحل مانیکور ناخنها

در این مرحله باید ناخن ها و پوست اطراف آن ها را به دقت بررسی کنید اگر ناخن ها شما دارای ناصافی هستند باید با یک طرف سوهان آن ها را اصلاح کنید و اگر پوست اضافی در اطراف ناخن ها وجود دارد می توانید به کمک قیچی مخصوص پوست اطراف ناخن هایتان را بگیرید.

لک های زیر ناخن ها را هم می توانید با کمک آب اکسیژنه سه درصد و یا سفیده کننده های مخصوص ناخن از بین ببرید.

روش مانیکور کردن ناخن ها در خانه

۶. لاک زدن ناخن ها

بعد از انجام مانیکور ناخنها نوبت به طراحی ناخنها به کمک لاک می رسد. بهتر است زدن لاک را از انگشت کوچک به سمت انگشت شست ادامه دهید. برای لاک زدن به ناخنها ابتدا برس لاک را به طور کامل درون شیشه لاک فرو کنید سپس لاک را از سمت انتهای ناخنها به طرف سر ناخنها روی سطح ناخنهایتان بزنید بهتر است برای انجام حرکت راحت, برس به اندازه کافی لاک داشته باشد. می توانید برای برداشتن لاک های اضافی دور ناخنها  از گوش پاک کن نیز استفاده کنید.

      زدن لاک   نحوه صحیح مانیکور کردن ناخن ها

استفاده از ناخن های مصنوعی و انواع آن

بعد از انتخاب سالن مناسب برای مانیکور ناخنها ممکن است, قصد داشته باشید به جای ناخنهای اصلی، از ناخنهای مصنوعی استفاده کنید، بنابراین در صورتی که ناخنهایتان را نمی پسندید، می توانید از بین انواع ناخنهای مصنوعی از نظر جنس و ظاهر مدل دلخواه ناخنتان را انتخاب نمایید.

بعضی از انواع ناخن های مصنوعی، فقط نوک ناخن ها را می پوشانند، از این رو می توانید با استفاده از چسب آن را به نوک ناخن بچسبانید.

تعدادی دیگر از ناخن های مصنوعی، تمام سطح ناخن را پوشانده و اغلب از جنس پلاستیکی هستند و به منظور اندازه شدن برای ناخن هایتان باید برش بزنید و مرتب کنید.

روش زیباسازی ناخن

برخی از مدلهای ناخن مصنوعی از نوع آکرلیک هستند؛ در این روش مانیکوریست با طراحی ناخن با استفاده از اکرلیک، ناخن زیبایی به وجود می اورد و آن را با چسب بر روی ناخن واقعی تان فیکس می کند.

آکرلیک از ترکیب مونومر و و پودر پلیمر بدست آمده و از این طریق می توان ناخن های  مصنوعی سخت و محکمی آماده کنید؛ در واقع آکرلیک در ایجاد دوام و استحکام ناخن ها بسیار موثر می باشد.

انواع دیگر ناخن های مصنوعی وجود دارند که در تهیه آن از ابریشم استفاده می شود، این مدل ناخنها خیلی ظریف بوده و به هنگام قرارگیری روی ناخن های اصلی، واقعی به نظر خواهند رسید.

برخی مانیکوریست ها با زدن ژل به ناخن های مصنوعی موجب می شوند تا ناخنها براق تر و محکم شوند.

مانیکور ناخنها

اگرچه هزینه استفاده از ناخن های مصنوعی زیاد است اما به دلیل باز بودن دست مانیکوریست برای طراحی بهتر ناخن، ممکن است تمایل خیلی از افراد انتخاب ناخن های مصنوعی باشد.

حال با وجود تمام نکات و ویژگی هایی که در مورد ناخن های مصنوعی ذکر کرده ایم، ممکن است, خیلی از افراد تمایل داشته باشند تا بر روی ناخن اصلی خود طراحی شده و لاک زده شود، از این رو می توانید از مانیکوریست بخواهید که بر روی ناخن های اصلی تان طراحی هایش را انجام دهد.

در این مطلب با مراحل مانیکور ناخنها آشنا شدید شما می توانید با کمک این مطلب آموزشی ناخنهایتان را به زیباترین شکل ممکن فرم و حالت دهید. برای مشاهده انواع مطالب مرتبط با مانیکور کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *