دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

راهنمای فنگ شویی اتاق خواب و نکاتی که باید بدانید

  • افسانه شمشیری
  • ۳ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

فنگ شویی قوانینی است که در آن هر وسیله در جای صحیح و درست خود قرار بگیرد. بدین ترتیب انسان با محیط خود هماهنگ شده و این امر بر سلامتی انسان اثر می گذارد. به همین دلیل استفاده از فنگ شویی در دکوراسیون داخلی اتاق خواب بسیار مهم است زیرا هر کسی بیشتر عمر خود را در این اتاق سپری می کند.

در اتاق خواب، مهم ترین وسیله تختخواب است و از لحاظ فنگ شویی نیز به آن بسیار اهمیت داده می شود. همچنین فنگ شویی این اتاق بر روی سلامتی، شادابی و آرامش هر شخصی اثر مثبتی می گذارد. در ادامه با اصول و نکات فنگ شویی در طراحی اتاق خواب، آشنا می شوید.

قوانین فنگ شویی اتاق خواب

انتخاب تختخواب و چگونه قرار گرفتن آن در اتاق خواب، از نظر فنگ شویی بسیار مهم است، بنابراین برای داشتن اتاق خوابی با فضای آرامش بخش و سرشار از انرژی مثبت، بهتر است نکات و قوانین فنگ شویی در دکوراسیون داخلی اتاق خواب، رعایت کرد.

فنگ شویی اتاق خواب

فنگ شویی در طراحی اتاق خواب

نکات فنگ شویی در اتاق استراحت

برای داشتن دکوراسیون زیبا و آرامش بخش، نکات فنگ شویی اتاق خواب را در طراحی اتاق خواب به کار ببرید تا خوابی راحت و آرام داشته باشید.

فنگ شویی رنگ بندی اتاق خواب

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس
  1. بهتر است در اتاق خواب لوازم صوتی تصویری و ورزشی قرار ندهید، زیرا از آرامش اتاق خواب کاسته می شود.

فنگ شویی نورپردازی اتاق

۲. محل قرار گرفتن تخت در فنگ شویی اتاق خواب، بسیار مهم است زیرا شادی، آرامش و انرژی های مثبت در اتاق حکمفرما می شوند. تختخواب را در مرکز اتاق به گونه ای قرار دهید تا بتوانید در ورودی و همه جای اتاق را ببینید. اگر تختخواب در گوشه و کنار دیوارها قرار گرفته، باید قسمت بالا و کنار تخت حدود ۵ سانتی متر از دیوار فاصله داشته باشند و این مسئله بخاطر جریان هوا بسیار مهم است. پایین تخت خوابتان روبروی در ورودی نباشد، زیرا انرژی قسمت های دیگر خانه وارد اتاق می شوند و آرامش را به هنگام خوابیدن کم می کنند که این خود به سلامتی آسیب می رساند. اگر این امکان برایتان وجود ندارد، مبلی بین تختخواب و در اتاق قرار دهید. از تختخواب هایی که کشو و یا ارتفاع کمی دارند، استفاده نکنید. همچنین بهتر است تخت خواب، تخته پشتی چوبی داشته باشد.

فنگ شویی بهترین رنگ اتاق خواب

فنگ شویی نور در اتاق خواب

۳. میز تحریر و فضای کاری تان را وارد اتاق خواب نکنید. همان طور که در تصویر زیر می بینید می توانید میز تحریر را با فاصله نسبت به تخت خواب قرار دهید و با پارتیشنی آن را از تخت و فضای اتاق خواب جدا کنید.

فنگ شویی نوع تخت در اتاق خواب

۴. از نکات دیگر فنگ شویی در اتاق خواب، این است که آینه یا کمد یا میزی که آینه دارد را روبروی تختخواب قرار ندهید. در غیر این صورت باید آینه به قدری بالا باشد تا وقتی که بر روی تختخواب هستید تصویر خود را در آن نبینید.

دکوراسیون اتاق خواب با فنگ شویی

۵. بهتر است مبلمان را روبروی تختخواب قرار دهید و گوشه های اتاق را با گیاهان پر کنید. اگر مبلمان را در گوشه ای از اتاق به صورت اریب قرار داده اید، در همان قسمت گیاهی قرار دهید. موجود زنده ای مثل گیاه انرژی های مرده اتاق را خنثی می کند. گیاهان را در کنار تخت خوابتان قرار ندهید.

فنگ شویی پنجره در اتاق خواب

فنگ شویی قرار گرفتن پنجره

فنگ شویی اتاق خواب

انرژی فنگ شویی در اتاق خواب

۶. از دیگر مواردی که برای فنگ شویی اتاق خواب می توانید رعایت کنید استفاده از تابلو و تصاویری است که با دیدنشان حس شادی و آرامش کرد. بهتر است تابلوها را در بالای تخت خواب آویزان نکنید و بر روی دیوار روبروی تخت خواب نصب کنید. برای ایجاد حسهای امنیت و عشق، عکس های خانوادگی را بر روی پاتختی در کنار تخت خواب قرار دهید. همچنین برای دکوراسیون اتاق خواب، در استفاده از رنگ های سرد، افراط نکنید تا اتاق بی روح و دل مرده نشود. رنگ های کرم، سفید، قهوه ای و قرمز خاکی نیز برای طراحی داخلی اتاق خواب مناسب هستند.

فنگ شویی دکوراسیون داخلی اتاق خواب

فنگ شویی رنگ دیوار در اتاق خواب

فنگ شویی رنگ سفید در اتاق خواب

فنگ شویی عکس در اتاق خواب

۷. یکی دیگر از نکات فنگ شویی اتاق خواب, این است که، پنجره اتاق خواب در بالای تخت نباشد. نور اتاق خواب نیز مناسب باشد و اتاق نه خیلی روشن و نه خیلی تاریک باشد. بهتر است به جای لوستر از لامپ های مخفی در بالای تخت استفاده کرد. استفاده از آباژور و پاتختی به صورت زوج در دو طرف تخت خواب نیز بسیار مناسب است.

فنگ شویی گلدان در اتاق

نکات فنگ شویی در اتاق خواب

در تصویر زیر پنجره در بالای تخت خواب است که بین آن و تخت مانعی قرار داده شده است.

راهنمای فنگ شویی در اتاق خواب

۸. بهتر است زیر تخت خود را خالی کنید؛ به وسایلی که در زیر تخت تان قرار داده اید، خوب نگاه کنید، هر کدام از آنها می تواند به نوعی بر روی شما تاثیر بگذارد؛ مثلا قرار گرفتن کفش زیر تخت، در حالی که استراحت می کنید، می تواند احساس حرکت کردن به شما بدهد، بودن چمدان در زیر تخت می تواند در شما ایجاد جریان کرده و احساس راحتی را از شما بگیرد.

فنگ شویی اتاق+تصاویر

۹. از قرار دادن (EMF) ها مثل لپ تاپ، گوشی و … در اتاق خواب خودداری کنید، زیرا این وسایل دارای میدان های مغناطیسی و الکتریکی بوده و توسط دستگاه های الکترونیکی، خطوط برق و … ساخته شده اند، از این رو خطرات زیادی بر روی سلامت افراد دارند و در کیفیت خواب نیز می توانند تاثیرگذار باشند.

فنگ شویی اتاق+عکس

به طور کلی وجود دستگاه های الکترونیکی در اتاق خواب می توانند ریتم خواب را در شبانه روز مختل کنند، بنابراین در صورتی که خواب راحتی ندارید بهتر است همه لوازم الکترونیکی را از اتاق خواب خارج کنید و با به کار بردن ساعت زنگ دار برای بیدار شدن و نیز مطالعه کتاب به منظور سرگرم شدن دیگر نیازی به استفاده از تلفن و یا سایر وسایل الکترونیکی دیگر ندارید.

ایده های فنگ شویی اتاق

روش فنگ شویی اتاق

۱۰. بهتر است، کتاب و فنجان در اتاق خواب نباشند، زیرا برخی کتاب ها بیش از حد فعال هستند، قرار دادن کتابی که در طی شبانه روز می خوانید در اتاق خوابتان بلامانع است، اما در صورتی که تعداد زیادی کتاب یا قفسه کتاب در اتاق خوابتان دارید، انرژی فعال موجود در کتاب ها ذهن شما را تحریک می کند، از این رو برای داشتن آرامش بیشتر بهتر است از قرار دادن کتاب های زیاد در اتاق خواب اجتناب کنید.

فنگ شویی اتاق

۱۱. از آنجا که اتاق خواب مکانی برای استراحت و داشتن احساس آرامش می باشد، بنابراین باید به صورت فضایی شخصی طراحی شده باشد و فضای کاری و استراحت از هم مجزا شود، حال در صورتی که از میز تحریر در اتاق استفاده می کنید، می توانید با قرار دادن آن در گوشه اتاق و جدا کردن فضای اتاق خواب از آن قسمت با استفاده از یک پارتیشن یا صفحه این مشکل را برطرف کنید.

ایده هایی از فنگ شویی اتاق خواب

نکته پایانی اینکه فضای اتاق خوابتان را با وسایل کهنه و بی استفاده شلوغ نکنید و همیشه آن را مرتب و تمیز نگهدارید. بهتر است فضای زیر تخت خواب نیز خالی و تمیز باشد و زیر آن را با وسایل پر نکنید. همه مواردی که در این مطلب گفته شد، جزء موارد فنگ شویی اتاق خواب هستند که اگر رعایت شوند دکوراسیون اتاق خوابتان به شما انرژی مثبت و آرامش می بخشد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *