دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

درمان طبیعی گودی زیر چشم و رفع سیاهی زیر چشم

  • پریسا پورقربان
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
  • ۰

گودی زیر چشم بیماری شایع که تعداد کثیری از افراد جامعه با آن روبرو شدند و این مشکل در خانم ها بسیار دیده می شود.یکی از عوامل این بیماری ژنتیکی می باشد. درادامه مطلب برای درمان طبیعی گودی زیر چشم چند راه حل موثر طبیعی برای کاهش این بیماری ذکر شده است .

گودی زیر چشم و اطراف آن مشکلی است که باعث بر هم زدن زیبایی صورت و چشم می شود. اکثر خانم ها برای پوشاندن سیاهی و گودی زیر چشم از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می کنند که وجود مواد شیمیایی در این محصولات برای سلامت چشم مفید نمی باشد. برای رفع طبیعی این بیماری می توان با تغییر عادت غذایی و سبک زندگی تا حدودی این مشکل را بر طرف کرد. بیماری گودی زیر چشم می تواند نگرانی هایی در رابطه با سلامت در فرد ایجاد کند.در این مطلب به علایم و رفع گودی زیر چشم می پردازیم.

گودی و سیاهی دور چشم یکی از مشکلات زیبایی در اکثر مردم بویژه در خانم ها می باشد. این بیماری ارثی است و عوامل ژنتیکی و افزایش خشکی مزاج باعث بروز این مشکل می شود. سیاهی و گودی زیر چشم نشانه تجمع خون در زیر چشم می باشد و این مشکل در افراد با پوست روشن و حساس بیشتر دیده می شود. عوامل دیگر نظیر ،کم کاری تیروِئید، کم خوابی و افسردگی، کم خونی ،حساسیت فصلی ،ناراحتی های کبدی ،کاهش کلاژن و افزایش سن در بروز این بیماری نقش دارند.

درمان های خانگی گودی زیر چشم

درمان طبیعی گودی زیر چشم

درمانهای طبیعی برای برطرف کردن، رفع گودی و تیرگی زیر پوست چشم موثر هستند. درمان طبیعی نسبت به سایر روش ها نظیر جراحی، تزریق ژل بسیار موثر و هزینه بسیار کمی دارد.

ماسک گوجه فرنگی برای گودی زیر چشم

یکی از موثرترین درمانهای طبیعی برای بهبودی و رفع گودی زیر چشم گوجه فرنگی است. برای این کار می توانید در منزل با ترکیب دو عدد گوجه فرنگی متوسط و به اندازه کافی آرد و زرد چوبه و یک قاشق غذاخوری آب لیمو ترش تازه یک خمیر ضخیم درست کنید.و دور حلقه چشم قرار داده بعد از  مدت زمان ۱۵ الی ۲۰دقیقه با آب ولرم آن را بشویید.

درمان طبیعی گودی زیر چشم

  •  آرون گروپس

شیر و نان سفید

شیر حاوی چربی و پروتئین های زیادی است، که برای مرطوب کردن پوست مناسب می باشد. شیر مخلوط با نان سفید را بر روی چشم قرار دهید.و به مدت ۵ دقیقه نگه دارید .این ماده باعث صاف شدن پوست و خلاصی شما از گودی و سیاهی چشم می شود.

 چای کیسه ای

استفاده از چای کیسه ای بخاطر وجود تانین موجود در آن به رفع گودی زیر چشم کمک می کند.التهابات و سیاهی دور چشم را تا حدودی کاهش می دهد.برای این کار چای کیسه ای را به مدت ۸ ساعت(شب)در یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شود.و صبح دو عدد چای کیسه ای را مرطوب کنید  و به مدت ۲۰الی ۲۵ دقیقه بر روی چشم و ناحیه زیر چشم قرار دهید واین کار را تا بهبودی کامل هر روز می توان انجام دهید.

درمان طبیعی گودی زیر چشم

 ماسک نعناع

استفاده از عصاره برگ های تازه نعناع دلیل اینکه نعناع خاصیت خنک کنندگی دارد،تاثیر فوف العاده ای در رفع تیرگی و گودی دور چشم ها دارد . عصاره این گیاه از جوشاندن برگ های نعناع بدست می آید.برای تهیه این عصاره دو تاسه قاشق از برگ نعناع را به همراه دو لیوان آب سرد روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد. سپس عصاره بدست آمده را صاف کرده و زمان دهید تا کاملا خنک شود.عصاره رابه دستمال تمیز و نخی آغشته کنید و روی چشم قرار دهید و اگر برایتان میسر است اجازه دهید این ماسک تمام شب روی چشم تان بماند.

درمان با نعناع برای گودی زیر چشم

بادام و لیمو ترش

این روش یکی از بهترین روش ها در درمان طبیعی گودی زیر چشم و  رفع تیرگی  می باشد و بهبود جریان خون به اطراف چشم کمک می کند. ناحیه اطراف چشم را هر شب به کمک روغن بادام تلخ و کمی آب لیموترش تازه که ترکیب کرده خوب و به آرامی ماساژ دهید.

درمان طبیعی گودی زیر چشم

سیب‌زمینی

سیب زمینی از جمله  سبزیجاتی است  که تمام ناخالصی و ناپاکی های را از بدن بیرون می کشد.به همین دلیل از آن برای کم رنگ کردن سیاهی وگودی اطراف چشم استفاده می کنیم .ابتدا سیب زمینی را به خوبی بشویید و برش نازکی از آن به مدت حداقل  بیست دقیقه روی چشم بماند. بعد از این مدت برش های سیب زمینی نیز کبود می شوند و این کار  کبودی زیر چشم  را بهبود می دهد و حس تازگی و خنک بودن را برای فرد به ارمغان می آورد .

درمان دور چشم باسیب زمینی

ماسک خیار و گلاب

یکی دیگر از روش های موثر در درمان طبیعی گودی زیر چشم استفاده از ماسک خیار و گلاب می باشد که سرشار از ویتامین k می باشد . برای تهیه این ماسک کافی است یک خیار را با پوست یا بدون پوست رنده کنید و آن رادر چهار قاشق گلاب خالص خیس کنید و به مدت ۱۵ دقیقه زمان دهید تا بر روی چشم تان بماند و بعد از مدت زمان ذکر شده با دستمال مرطوب ماسک را از روی چشم تان برداشته و با آب خنک شستشو دهید .نکته قابل توجه این است که خیار باید بخوبی شسته شود و هرگز اجازه ندهید آب ماسک به درون چشم وارد شود.

درمان طبیعی گودی زیر چشم

  آب پرتغال و گلیسیرین

این عمل علاوه بر از بین بردن گودی و سیاهی زیر چشم، باعث درخشش پوست به طور کلی می شود و پوست اطراف چشم را نیز نرم و صاف تر از قبل خواهد کرد.

سایر درمانهای طبیعی گودی زیر چشم

  • روغن بادام به تنهایی یکی از بهترین داروهای طبیعی گودی زیر چشم می باشد و ماساژ دادن چشم با این روغن به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه موثر است .
  • گرفتن آب سیب زمینی و آب خیار به نسبت مساوی  یکی از موثرترین و ساده ترین روش برای درمان سیاهی و گودی زیر چشم می باشد که به کمک چوب بنپه به اطراف چشم بمالید. و بعد از مدت زمان ۲۰ دقیقه با آب سرد بشویید.
  • ماساژ دادن با دو انگشت سبابه باعث بهبود جریان خون در اطراف گودی زیر چشم است.
  •  با استفاده از یخ جریان خون در مویرگ ها فعال می شود. ولی چون اثر یخ پایدار نیست و به مدت ۲۰ دقیقه این اثر از بین می رود.برای این روش مقداری یخ را در کیسه قرار دهید و به مدت ۱۰ دقیقه اطراف چشم بماند.

 

درمان طبیعی گودی زیر چشم

 

توصیه های مهم

از دیگر روش های موثر در بهبود سیاهی و رفع طبیعی گودی زیر چشم حتما ۸ ساعت در شبانه روز را بخوابید،به میزان کافی آب در طول روز استفاده کنید،مصرف سبزیجات و میوه های مثل موز ، انار ،کاهو ، اسفناج و جعفری را در برنامه غذایی خود داشته باشید که به تسکین وگودی زیر چشم کمک می کند.

در این مقاله با بهترین روش های درمان طبیعی گودی زیر چشم  آشنا شدید. پیشنهاد می کنیم برای داشتن پوستی سالم و شفاف به مجله آرگا (بخش سلامت پوست) مراجعه نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *