دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

معرفی ۳ رنگ موی طبیعی با قهوه و نکاتی که باید بدانید

  • ندا خوشرو
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب انواع روش های رنگ موی طبیعی با قهوه را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار می دهیم که امیدواریم با کمک این مطلب بتوانید موهایتان را به کمک قهوه به زیبایی رنگ بزنید.

رنگ موها به دو دسته رنگ مو شیمیایی و رنگ موی گیاهی تقسیم می شوند که تنوع رنگ موهای شیمیایی نسبت به رنگ موهای گیاهی بیشتر است. رنگ مو گیاهی با قهوه از انواع رنگ موهای زیبا و جذاب است که می توانید با کمک این رنگ موی طبیعی با قهوه  موهای تیره و یا روشن خود را رنگ بزنید.

با کمک رنگ مو طبیعی با قهوه و رنگ موی طبیعی با حنا و قهوه می توانید به موهای خود درخشندگی و جذابیت خاصی را ببخشید توجه داشته باشید که برای رنگ کردن موها با کمک قهوه نباید از مواد شیمیایی و غیر طبیعی استفاده کنید.

رنگ موی طبیعی و خانگی با قهوه

رنگ موی طبیعی با قهوه

اگر تمایل دارید که با کمک قهوه موهایتان را رنگ بزنید جالب است بدانید که قهوه روی موهای تیره و روشن رنگ متفاوتی می دهد. در ادامه این مطلب روش های رنگ زدن موها با رنگ مو طبیعی با قهوه را به شما عزیزان آموزش می دهیم.

موها را می توانید با کمک قهوه و یا مخلوطی از قهوه و مواد طبیعی دیگر رنگ بزنید که در هر دو صورت رنگ موهایتان جذاب و زیباتر از همیشه به نظر می رسد.

رنگ زدن موها با کمک قهوه

روش اول

قهوه به موها با رنگ تیره هایلایت قرمز و قهوه ای جذابی می دهد و همچنین رنگ موی طبیعی با قهوه سفیدی موها را می پوشاند. برای رنگ کردن موها به وسیله قهوه باید به صورت زیر عمل کنید: ابتدا کاسه ای بزرگ را در سینک ظرفشویی قرار دهید سپس قهوه خنک را درون کاسه بریزید و بعد از شانه زدن موهایتان آن ها را در کاسه حاوی قهوه فرو ببرید و با کمک یک فنجان موهایتان را به قهوه آغشته کنید سپس بوسیله انگشت هایتان و یا شانه ای مناسب قهوه را از ریشه تا نوک موها به خورد موهایتان بدهید و سپس با کمک فنجانی به مدت ۱۵ مرتبه قهوه را از ظرف بیرون آورید و روی موهای خود بریزید و آب اضافی موها را در سینک ظرفشویی به خوبی بگیرید و موهایتان را به سمت بالا جمع کنید و به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید تا موهایتان رنگ بگیرد سپس بعد از مدت زمان ذکر شده موهایتان را با کمک آب بشویید و خشک کنید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

نکاتی برای رنگ کردن موها با قهوه

  • اگر در هنگام رنگ زدن با کمک قهوه به نتیجه دلخواه خود نرسید بهتر است برای چند روز متوالی موهایتان را با کمک قهوه شست و شو دهید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.
  • اگر موهای شما رنگ مو بلوند پلاتینه است با شست و شوی موهایتان با قهوه می توانید به نتیجه فوری برسید و رنگ موهایتان نیز ایده آل و متفاوت می شود.

رنگ موی طبیعی با قهوه

روش دوم

در فرمول رنگ موهای طبیعی زیر قهوه با مخلوطی از مواد ترکیب شده است این رنگ مو برای موها با جنس ها و رنگ های مختلف متفاوت است. اگر شما موهای نازکی دارید و موهایتان خیلی زود رنگ می گیرد موهایتان پس از رنگ کردن با این مواد طبیعی رنگ طلایی به خود می گیرد. اگر ساقه موهایتان کلفت است و همچنین موهای شما دیر رنگ می گیرد پس از رنگ زدن با این فورمول طبیعی موهایتان طلایی تیره خواهد شد.

مواد لازم :

  • قهوه : یک بسته
  • بابونه : یک قاشق
  • سدر : یک قاشق
  • قطره رزماری : چند قطره
  • تخم مرغ : یک عدد
  • اکسیدان گیاهی ( میزان اکسیدان مورد نیاز برای این رنگ موهای طبیعی به پرپشتی موهای شما بستگی دارد نسبت به اینکه چقدر موهای شما پرپشت است به ازای هر یک بسته قهوه به یک قاشق غذاخوری اکسیدن گیاهی نیازمند هستید).

روش تهیه رنگ موها طبیعی با قهوه :

همه مواد ذکر شده را درون یک ظرف پلاستکی با یکدیگر مخلوط کنید و سپس مخلوط قهوه و مواد طبیعی را به موهایتان بزنید و بعد از حدود ۲۰ تا ۳۰ مکث موهایتان را با کمک آب بشویید و سپس خشک کنید.

نکات رنگ کردن موها با کمک مخلوط قهوه و مواد طبیعی

  • اگر گیاه رزماری را در دسترس دارید ابتدا گیاه را بجوشانید و آب آن را بگیرید در غیر این صورت می توانید از عصاره رزماری استفاده کنید.
  • بهتر است از تخم مرغ محلی برای تهیه این رنگ موی طبیعی استفاده کنید.
  • با توجه به اینکه رنگ کردن مو در دوران بارداری با کمک رنگ موهای شیمیایی مضر است بهتر است خانم ها در دوران بارداری خود در صورت تمایل از این رنگ مو طبیعی برای رنگ کردن موهایشان استفاده کنند.

رنگ موی طبیعی

روش سوم

استفاده از قهوه برای پوست سر فواید زیادی دارد  و علاوه دو روش بالا با روش دیگری نیز می توانید از قهوه برای موهایتان استفاده کنید که در ادامه مطلب شما را با روش ساده تر دیگری آشنا خواهیم کرد

مواد لازم :

  • نرم کننده
  • قهوه

نحوه تهیه رنگ مو با قهوه :

ابتدا یک تا دو فنجان قهوه تا طبیعی و ارگانیک دم کرده فقط دقت داشته باشید که حتما ارگانیک باشد در غیر اینصورت دارای مواد شیمیایی و افزودنی است و به نتیجه دلخواه خود نخواهید رسید و به منظور تیر شدن موها از اسپرسو یا قهوه تیره تر استفاده نمایید و جهت دم کردن قهوه از روش فوری استفاده نکنبد و اجازه دهید خنک شود.

حالا دو فنجان قهوه دم شده را با دو قاشق غذا خوری نرم کننده و اکسیدان ترکیب کرده  و به آن یک قاشق غذا خوری پودر ارگانیک بیفزایید و اگر موهای بلندی دارید تمام مقدار گفته شده را دو برابر نمایید و بهتر است از نرم کننده قوی تر استفاده کنید تا تاثیر بیشتری داشته باشد.

مخلوط حاصل را روی موهایتان مالیده  و جلو یک آینه ایستاده و بعد از آغشته کردن موهایتان به قهوه با کمک شانه درشت مواد را بین تارهای مو پخش کرده و اجازه دهید به مدت یک ساعت روی موهایتان باشد تا خشک شود و پس از زمان یک ساعت موهایتان را با آب شسته فقط دقت کنید از شامپو زدن موهایتان پرهیز کنید و به منظور خارج شدن قهوه از موها آبکشی نمایید.

رنگ زدن موها با قهوه

نکاتی در مورد رنگ زدن موها

۱. در صورتی که  تمایل به روشن تر یا تیره شدن رنگ موهایتان دارید چندین بار این روش را تکرار کنید.

۲. پیش از رنگ زدن موها، مواد را روی قسمت کوچکی از موهایتان زده تا رنگ مورد نظرتان را مشاهده کنید.

۳. بسته به جنس مو و رنگ پذیری مو مدت زمان ماندن رنگ روی موها متفاوت می باشد.

۴. جهت زیباترشدن رنگ موها باید محیط از نظر دما به دمای بدن یعنی ۳۷ درجه نزدیک باشد.

۵. در صورتی که موهایتان رنگ و دکاره شده است این نکته را به یاد داشته باشید که به راحتی رنگ های گیاهی روی آن تاثیر نمی گذار همچنین، رنگ های شیمیایی نیز روی رنگ های گیاهی سخت نتیجه خواهند داد.

۶. پیش از رنگ کردن موها با مواد طبیعی مقداری از آن روی پوست بازوهایتان گذاشته  و در صورتی که قرمزی یا جوش های ریزی را مشاهده کرردی از مصرف این مواد خودداری نمایید.

نکاتی در مورد رنگ کردن موها

در این مطلب ۳ روش تهیه متفاوت برای رنگ موهای طبیعی با قهوه را مشاهده کردید که امیدواریم با کمک این دو روش بتوانید موهایتان را در منزل به راحتی رنگ بزنید. توجه داشته باشید که در صورت رنگ زدن موها با این دو فرمول مختلف به موهای شما آسیبی وارد نمی شود. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده انواع فرمول های ترکیب رنگ و مدل رنگ موهای مختلف به بخش ترکیب رنگ مو و رنگ مو مراجعه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *