دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آموزش ساده و تصویری برای دوخت دستگیره آشپزخانه بسیار زیبا

  • یلدا محمدی
  • ۲۶ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

آموزش جالب و دیدنی دوخت دستگیره آشپزخانه فانتزی و زیبا و ایده هایی برای دوختن دستگیره های آشپزخانه با طرح های متنوع و زیبا را در این مطلب مشاهده نموده و از این طریق اقدام به دوخت دستگیره با پارچه های اضافه نمایید.

دستگیره آشپزخانه یکی از وسایل ضروری برای آشپزی است که اغلب در طرح ها و مدل های متنوع تهیه می شود. دستگیره های آشپزخانه از جنس پارچه های مختلف می باشند و به این دلیل که در کنار اجاق گاز یا فر مورد استفاده قرار می گیرند، بعد از گذشت مدت کوتاهی ممکن است تغیر رنگ بدهند و یا دچار سوختگی شوند. از این رو وجود چندین دستگیره برای هر آشپزخانه ایی ضروری است. بر این اساس اغلب بانوان هنرمند خود اقدام به دوخت دستگیره آشپزخانه می نمایید تا علاوه بر ایجاد تنوع، در هزینه ها نیز صرفه جویی کنند. اگر شما نیز چنین قصدی دارید این مقاله را از دست ندهید و با آموزشی جالب برای دوختن دستگیره آشپزخانه همراه ما باشید.

مراحل دوخت دستگیره آشپزخانه فانتزی و زیبا :

برای دوختن دستگیره آشپزخانه نیازمند به مهارت خاصی ندارید و تنها با کمی دقت و توجه می توانید دستگیره های زیبا و جذابی برای آشپزخانه تان بدوزید. برای دوختن این دستگیره، ابتدا پارچه مورد نظر را تهیه کنید، برای زیبایی بیشتر می توانید از پارچه های مشابه سرویس آشپزخانه استفاده نمایید. دستگیره ایی که قصد دوختن آن را داریم، به دستگیره فر معروف است که طرحی شبیه به دست دارد.

دوخت دستگیره آشپزخانهآموزش مرحله به مرحله دوخت دستگیره آشپزخانه

برای شروع دست خود را روی برگه ایی قرار داده و طبق تصویر زیر الگوی دستگیره را بکشید، سپس الگو را روی پارچه منتقل نموده و برش بزنید.

الگوی دستگیره آشپزخانهمراحل دوخت دستگیره فر

برای این مدل دستگیره نیازمند چهار تکه پارچه برای پشت و روی دستگیره و همچنین دو تکه پشم شیشه می باشید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

آموزش دوخت دستگیره برای آشپزخانه

تکه پارچه های برش زده را روی یکدیگر قرار دهید و آنها را با سوزن ته گرد به هم وصل کنید و پشم شیشه ها را لابلای پارچه ها قرار دهید. همانطور که در دوخت دم کنی نیز مطرح نمودیم، استفاده از پشم شیشه برای دم کنی و دستگیره ضروری است.

دوخت دستگیره با پشم شیشه

با استفاده از چرخ خیاطی ابتدا لایه های داخلی را به پشم شیشه دوخته و سپس لایه روی کار را به آن دو وصل نمایید.

مراحل دوخت دستگیره برای آشپزخانهمراحل دوخت دستگیرهآموزش دوخت دستگیره داخل فر

برای قسمت پایین دستگیره از نوار اریب همرنگ پارچه اصلی استفاده کنید. ابتدا آن را با استفاده از سوزن ته گرد به پارچه اصلی متصل نموده و بعد از اطمینان از اندازه گیری دقیق، با چرخ خیاطی شروع به دوختن نمایید.

دوخت دستگیره آشپزخانه جدید و زیبادوختن انواع دستگیرهمراحل دوخت دستگیره برای آشپزخانه

توجه داشته باشید که لایه های داخلی کاملا به پشم شیشه دوخته شده باشند تا علاوه بر زیبایی، دستگیره شما دوام بیشتری داشته باشد. تصویر زیر نحوه صحیح این اتصال را نشان می دهد.

دوخت دستگیره برای آشپزخانه

دستگیره آشپزخانه ما تکمیل شد، این دستگیره می تواند انتخاب مناسبی برای سرویس آشپزخانه عروس نیز باشد و با دوختن آن، از هنر و خلاقیت خود استفاده نمایید.

آموزش دوختن دستگیره های آشپزخانهآموزش دوختن دستگیره برای آشپزخانه

حال که با دوختن دستگیره آشپزخانه آشنا شدید، می توانید به راحتی و با تغییر الگو انواع مدل های دستگیره آشپزخانه را برای خود بدوزید و از داشتن زیباترین دستگیره های آشپزخانه لذت ببرید.در ادامه مدل دیگری از دستگیره آشپزخانه را آموزش می دهیم.

آموزش دستگیره آشپزخانه مربعی شکل

به منظور دوخت این مدل دستگیره آشپزخانه به دو پارچه با رنگ های مختلف نیاز دارید تا شکل ظاهری دستگیره شما زیباتر شود، برای یادگیری روش ساخت دستگیره مربعی شکل در ادامه همراه ما شوید.

ساخت دستگیره آشپزخانه

وسایل مورد نیاز

  • پارچه
  • پشم شیشه
  • لایه حریر
  • آستری
  • تور نواری

مراحل دوختن دستگیره

در ابتدا یک الگوی مربعی شکل تهیه کنید، سپس از روی آن یک لایه پارچه، یک لایه حریر، آستری و پشم شیشه برش بزنید.

سپس الگوی خود را از قطر آن برش بزنید تا دو مثلث به وجود آید، سپس الگوی مثلثی شکل را روی پارچه بگذارید و از روی آن نیز برش بزنید، البته توجه داشته باشید که از قسمت قطر الگوی مربعی شکل، یک سانت اضافه تر برای جای دوخت آن برش بزنید، زیرا در صورتی که جای دوخت را در نظر نگیرید، به هنگام وصل کردن دو تکه پارچه مربع بدست آمده کوچکتر خواهد شد.

دوختن دستگیره آشپزخانه

حال شما دو مثلث از پارچه های مختلف دارید که باید آن دو را به هم بدوزید، لذا برای دوختن این دو تیکه در ابتدا تور را بین دو پارچه قرار دهید، قسمت رو پارچه ها باید به طرف هم باشند و بعد مشغول دوختن آنها شوید.

بعد از دوخت پارچه ها، آن را از هم باز کنید تا به شکل مربع درآید، سپس روی درز را اتو بزنید و روی تور را نیز به هر سمتی که می خواهید با اتو صاف کنید.

سپس برای محکم شدن دستگیره، یک لایه حریر را به پشت کار بچسبانید، برای این کار سمت زبر لایه حریر را روی پارچه بگذارید و بعد با اتو لایه حریر را روی پارچه چسبانده و فیکس کنید.

اکنون پارچه را روی پشم شیشه قرار دهید و به طور دلخواه روی آن را با چرخ خیاطی بدوزید، دور تا دور دستگیره را نیز نوار دوزی کنید.

به منظور دوختن بند دستگیره برای آویزان کردن آن، یک نوار مستطیلی شکل برش بزنید و برای جلوگیری از ریش شدن نوار دو سر آن را تا بزنید، سپس دو سر تا زده را روی یکدیگر بگذارید و روی کار بدوزید.

آموزش دوخت دستگیره آشپزخانه

در پایان امیدواریم دو روش آموزش دوخت دستگیره برای آشپزخانه مورد توجهتان قرار گرفته باشد و بتوانید بعد از یادگیری به راحتی دستکش های زیبایی در منزل درستکنید، همچنین می توانید به بخش آموزش خیاطی نیز مراجعه نموده و با دیگر آموزش های مرحله به مرحله و جدید برای دوخت و دوز های مختلف آشنا شوید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *