دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

لاغری با دارچین و زنجبیل با ۸ روش فوق العاده

  • بهاره سلطانی
  • ۶ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

یکی از دغدغه های افرادی که اضافه وزن دارند یا به دنبال تناسب اندام هستند نوع رژیم غذایی و خوراکی های چاق کننده است. ادویه ها به عنوان جزو فرعی غذاها مورد استفاده قرار می گیرند و بنابراین شاید کمتر کسی بداند که این ادویه ها باعث لاغری نیز می شوند. در این مقاله شما را با چند روش لاغری با دارچین و زنجبیل آشنا می کنیم.

برای کاهش وزن با دارچین و زنجبیل می توان از روش های متعددی استفاده کرد. در این مطلب به این روش ها می پردازیم. از روش های موثر در کاهش وزن، مصرف ادویه است. گفتنی است که در استفاده از ادویه ها باید به اندازه آنها نیز توجه داشت و در مصرف آنها افراط نشود. زنجبیل باعث افزایش دما و افزایش سوخت و ساز بدن می شود. با بالا رفتن سوخت و ساز بدن، چربی ها آب می شوند و در نتیجه آن کاهش وزن اتفاق می افتد. از طرفی زنجبیل باعث کاهش اشتها نیز می شود و با مصرف آن در وعده های غذایی، فرد کمتر غذا خورده و به لاغر شدن کمک می کند. همچنین باعث تقویت دستگاه گوارش، درمان ناراحتی های معده و از بین رفتن حالت تهوع می شود. از دیگر مزایای زنجبیل، کمک به هضم غذا می باشد.

روش های لاغری با دارچین و زنجبیل

روش های لاغری با دارچین و زنجبیل

یکی از ساده ترین روش های لاغری با دارچین و زنجبیل تهیه و استفاده از قرصی است که شامل ادویه های مختلف است. استفاده از این قرص لاغری به افزایش سوخت و ساز بدن کمک کرده و باعث کاهش وزن می شود. برای تهیه این قرص لاغری مقدار یک قاشق دارچین، یک قاشق زنجبیل، یک قاشق زردچوبه و یک قاشق زیره سیاه یا سبز را به طور کامل مخلوط کنید. سپس یک قاشق غذا خوری عسل به مخلوط پودر ها اضافه کرده تا به صورت خمیر در آید. سپس تکه های کوچکی از خمیر را جدا کرده و به شکل قرص در آورید تا خشک شود. از این قرص ها در طی روز یک یا دو مرتبه استفاده کنید تا به وزن دلخواه خود برسید.

لاغری با دارچین

چای زنجبیل

چای زنجبیل برای لاغری بسیار موثر است. استفاده از چای زنجبیل می تواند به کاهش وزن در مدت زمان کوتاه کمک زیادی کند. برای تهیه چای زنجبیل، کافیست به آب در حال جوش مقدار ۳۰ گرم ریشه گیاه زنجبیل اضافه کنید تا با آب به مدت ۲۰ دقیقه بجوشد. سپس اجازه دهید ۱۰ دقیقه نیز دم بکشد و آن را صاف کرده و میل کنید. می توانید عسل و آب لیمو ترش تازه را نیز به آن اضافه کرده و میل کنید.

لاغری با چای زنجبیل

لاغری با سیب و دارچین

ترکیب سیب و دارچین باعث افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش وزن بدن می شود. در این روش یک عدد سیب را با یک لیتر آب، یک قاشق چایخوری پودر دارچین و یک عدد چوب دارچین بجوشانید. بعد از پخته شدن سیب، آن ها را خرد کرده و دوباره به آن پودر دارچین اضافه کرده و در ظرفی که حاوی یک لیتر آب خنک است بریزید و اجازه دهید که چند ساعت در یخچال بماند. از سیب و دارچین می توانید هر روز نیز استفاده کنید فقط نکته ایی که باید به آن توجه داشت این است که برای مصرف هر روز باید آن را تهیه کنید.

  •  آرون گروپس

لاغری با دارچین و سیب

شیر و دارچین

دارچین باعث کاهش اشتها می شود و وقتی همراه با شیر مصرف شود علاوه بر تقویت بدن به لاغری نیز کمک می کند. پیشنهاد می شود که در یک لیوان شیر مقدار نصف قاشق چای خوری دارچین اضافه کنید و این نوشیدنی را چند ساعت قبل از خواب میل کنید. گفتنی است که میزان مجاز استفاده از این نوشیدنی دو لیوان در طی روز است. محدودیتی برای استفاده از شیر سرد یا گرم وجود ندارد. مصرف شیر و دارچین به زنان شیر ده نیز توصیه می شود زیرا باعث افزایش میزان شیر آنها می شود.

لاغری با دارچین و شیر

مخلوط عسل و دارچین

یکی از بهترین راه های لاغری، استفاده از مخلوط عسل و دارچین است. نصف قاشق چای خوری دارچین را با یک قاشق غذا خوری عسل مخلوط کرده و از آن به عنوان صبحانه می توان استفاده کرد. برای گرفتن نتیجه مطلوب پیشنهاد می شود که از این روش به مدت یک ماه استفاده کنید.

کاهش وزن خانگی با دارچین و زنجبیل

چای دارچین با مخلوط آب لیمو

در این روش باید یک لیوان حاوی آب گرم را با یک قاشق چایخوری پودر دارچین و یک قاشق چایخوری آب لیمو مخلوط نمایید. روزانه دو بار آن را میل نمایید و تاثیرات این معجون را در کاهش وزن ببینید. همچنین این مخلوط نقش بسزایی در سم زدایی بدن دارد و با بالا بردن دمای بدن، شروع به چربی سوزی می کند. زنجبیل عاملی برای کاهش التهاب و درد و و آرامش عضلات شکم به شمار می رود.

کاهش وزن طبیعی با دارچین و زنجبیل

مخلوط زنجبیل و لیمو و خیار

این مخلوط سم زدا می تواند در روی فرم آمدن بدن نقش داشته باشد. طریقه استفاده از این مخلوط به این صورت است که خیاری را به همراه یک لیمو تقریبا متوسط برش بزنید، اندازه برش ها باید نازک باشد. بعد به آن ها زنجبیل رنده شده به میزان یک قاشق غذاخوری بیفزایید و مواد مخلوط شده را داخل پارچ حاوی آب(به میزان یک و نیم لیتر) بریزید و کاملا ترکیب کنید، یک شب به آن زمان دهید و صبح روز بعد مواد را صاف نمایید، آب را برای راحتی حمل داخل بطری بریزید و هر چند ساعت مقداری از آن میل نمایید. استفاده از این مخلوط در تقویت سیستم ایمنی، هضم بهتر، چربی سوزی و پیشگیری از یبوست توصیه می شود.

روش های لاغری با دارچین و زنجبیل

مخلوط دارچین و آب میخک

برای تهیه این مخلوط باید از مقداری دارچین و ۲ عدد میخک استفاده کنید. برای این منظور آب به مقدار یک لیوان را داخل قابلمه ای بریزید و بعد از اضافه کردن میخک و دارچین، قابلمه را روی حرارت بگذارید تا آب به جوش آید و آب قهوه ای رنگ شود. سپس آن را از روی حرارت بردارید و پس از خنک شدن روزانه ۲ مرتبه میل کنید.

کاهش وزن با مخلوط دارچین و میخک

توجه کنید که روش های لاغری با دارچین و زنجبیل از جمله روش های طبیعی محبوب برای لاغری بدون ورزش می باشند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *