دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نشانه های بارداری پسر را بهتر بشناسید

  • بهاره سلطانی
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

روش های مختلفی برای تشخیص جنسیت جنین وجود دارد. در روزهای اولیه بارداری تشخیص جنسیت جنین غیر ممکن است. در این مقاله نشانه های بارداری پسر را به طور مفصل آورده ایم. در صورت مشاهده هر کدام از این نشانه ها می توانید از وجود جنین پسر اطمینان حاصل کنید.

اسپرم هایی که باعث پسر شدن جنین می شوند سبکتر بوده, سرعت بیشتر, دم کوتاه و سر کوچکتری دارند و خیلی سریع خودشان را به تخمک می رسانند. مهمترین نشانه های بارداری پسر در روزها و ماه های اولیه را که هر زنی باید بداند در ادامه می خوانید.

مهمترین نشانه های بارداری پسر

نشانه های بارداری پسر را بهتر بشناسید

وقتی زنی دچار استرس می شود سطح هورمون های تستوسترون و کورتیزول در بدن او بیشتر شده و همین امر به باروری بهتر تخمک توسط اسپرم کمک می کند در نتیجه در این حالت احتمال پسر شدن جنین بیشتر است. علاوه بر این ممکن است وجود جنین پسر نیز در بدن مادر باعث بروز استرس شود که در این شرایط بهتر است به پزشک مراجعه کند.

علائم صبح

اکثریت زنان باردار در اوایل صبح و بعد از بیدار شدن از خواب با علائم نا خوشایندی مانند حالت تهوع و استفراغ روبرو می شوند. جالب است بدانید در زنانی که جنین پسر باردار هستند تعداد و شدت حالت تهوع کمتر است. در بسیاری موارد نیز حالت تهوع صبح گاهی ندارند.

عدم حالت تهوع

دریافت کالری بالا

از علائم بارداری پسر مصرف بالای خوراکی های کالری دار توسط مادران است. اسپرم های پسر بسیار ضعیف و آسیب پذیر هستند بنابراین باید شرایط رشد و انرژی کافی را نیز داشته باشند بنابراین مصرف کالری هم به بالا بردن احتمال پسر شدن جنین و هم به زنده ماندن اسپرم کمک می کند. زنانی که قبل و در ماه اول بارداری در طی روز بیشتر از ۲۴۰۰ کالری انرژی دریافت می کنند احتمال پسر دار شدنشان دو برابر دیگر زنان است.

تغییر ذائقه غذایی

رژیم غذایی زنان در دوران بارداری اهمیت ویژه ایی دارد. مادرانی که جنین پسر را باردار هستند تمایل بیشتری به خوردن خوراکی های ترش و شور دارند. همچنین علاقه شان به مواد غذایی مانند پنیر و گوشت نیز بیشتر می شود.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

خوردن غذاهای شور در زنان باردار

تغییر سایز سینه ها

زنان در دوران بارداری با تغییر سایز سینه ها روبرو می شوند. در حالت عادی سینه راست در خانم ها کوچکتر از سینه چپ است  ولی در بارداری که جنین پسر است معمولا سینه راست بزرگ می شود.

خشکی پوست

یکی از علائم بارداری پسر, خشک شدن پوست دست و صورت زنان باردار است. این زنان اغلب از ترک دست و پا شکایت می کنند و دچار خشکی شدید پوست می شوند. این نشانه ها موقتی بوده و اگر سابقا خشکی پوست نداشته اید می تواند نشانه خوبی برای پسر بودن جنین باشد.

افزایش وزن

زنان ممکن است با اضافه وزن در بارداری مواجه شوند اما اگر این اضافه وزن زیاد باشد از نشانه های بارداری پسر است. همچنین این زنان شکم چاق تری خواهند داشت زیرا چربی های زیادی در اطراف معده تجمع می کنند. در  صورتی که مادرانی که جنین دختر دارند چربی در ناحیه صورت تجمع پیدا می کند.

روش تشخیص جنین پسر

تغییر رنگ ادرار

از علائمی که می توان با آن به وجود جنین پسر پی برد, رنگ تیره ادرار است و بر عکس مادرانی که جنین دختر دارند رنگ ادرارشان زرد روشن می باشد.

نحوه خوابیدن

استراحت, دراز کشیدن و خوابیدن باید به طور مداوم در دوران بارداری انجام شود. اگر زنان در این دوره تمایل داشته باشند که بیشتر به سمت چپ بخوابند از نشانه های بارداری پسر است.

بروز آکنه های پوستی

تغییرات هورمونی دوران بارداری باعث می شود که سلامت پوست با اشکالاتی روبرو شود. بروز جوش و آکنه های پوستی فراوان در این دوران پدید آید اما اگر تعداد این آکنه ها زیاد باشد می توان گفت که مادر جنین پسر باردار است.آکنه های پوستی از نشانه های بارداری پسر

تغییر شکل شکم

بارداری با تغییر سایز و شکل شکم همراه است. به طور کلی در این دوران شکم به شکل بیضی در آمده و به سمت پایین کشیده می شود. اما اگر جنین در قسمت پایینی شکم قرار گیرد حاکی از پسر بودن آن است.

تعداد ضربان قلب

تشخیص میزان ضربان و سلامت قلب قبل از تشخیص جنسیت توسط پزشک انجام می شود. در صورتی که ضربان قلب جنین کمتر از ۱۴۰ مرتبه در یک دقیقه باشد حتما جنین در شکم مادر پسر است.

سرد شدن پاها

ممکن است در بارداری خصوصا زمانی که جنین پسر است, پاهای زنان سرد شود. احساس یخ زدگی دائمی در انگشتان پا نشانه پسر بودن جنین است.

از نشانه های بارداری پسر

رشد سریع مو ها

رشد سریع مو های سر و موهای زائد بدن, در صورتی که قبلا این رشد کندتر بوده باشد نشانه وجود جنین پسر در شکم مادر است. و اگر رشد موها کند تر باشد نشانه وجود جنین دختر می باشد.

ویار به غذای ترش

هنگامی که مادری یک نوزاد پسر را باردار می باشد، تمایل زیادی به خوردن غذا های شور و ترش پیدا می کند، از این رو یکی از نشانه های داشتن جنین پسر ویار به غذا ها و خوراکی های ترش مزه و شور می باشد.

نشانه های حاملگی داشتن پسر

تغییر شخصیت

جنسیت نوزاد می تواند تاثیراتی نیز بر رفتار خانوم حامله داشته باشد، مادرانی که دارای جنین پسر در شکم خود هستند اغلب رفتاری تهاجمی، جسورانه و غالب دارند که این تغییرات رفتاری با افزایش سطح تستوسترون مرتبط می باشد.

تشخیص جنسیت از روی چشم

چشم مادر یکی دیگر از راه های تشخیص جنسیت نوزاد به هنگام جنینی می باشد، حال در صورتی که پلک پایین چشم را پایین بکشید و به سفیدی چشم ها نگاه کنید، رگ خونی شکسته در داخل سفیدی به شکل حرف (v) دیده می شود که اگر در قسمت پایین چشم سمت راست باشد یعنی جنین پسر است و در صورتی که حرف v در چشم سمت چپ دیده شود، یعنی نوزاد شما دختر خواهد بود.

علایم بارداری پسر

ورم پا ها در بارداری

اگر مادر بارداری در ماه های اول حاملگی خود دچار ورم پا ها شود، جنسیت فرزند وی دختر و در صورتی که ورم پا ها در ماهای آخر اتفاق بیفتد، فرزند وی پسر خواهد بود. رشد مو های پا نیز در صورتی که سریع باشد، جنسیت بچه پسر و اگر رشد آن تغییری نکرده و مانند دوران قبل از بارداری باشد، نشانه دختر دار شدن است.

تاثیر در صورت

معمولا اغلب مادرانی که فرزند آنها دختر بوده در دروان بارداری خود زیبایی خود را از دست می دهند، زیرا داشتن جنین دختر تمام زیبایی های مادر را از بین می برد و برخی مادران در طی دروان حاملگی، پوست آنها تیره تر شده و لکه های پوستی، جوش و آکنه در صورتشان ظاهر می گردد، در حالی که مادران دارای جنین پسر در دوران حاملگی اغلب دارای پوستی صاف و زیبا می باشند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *