دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آموزش دوخت کاور مبل برای انواع مبلمان راحتی و استیل

  • یلدا محمدی
  • ۲۳ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

روش های ساده و کاربردی برای دوخت کاور مبل های راحتی و سلطنتی را در این مطلب مشاهده نموده و با استفاده از این آموزش اقدام به دوخت کاورهایی زیبا و شیک از جنس پارچه یا ژلاتین برای مبلمان منزل نمایید.

دوختن کاور مبل برای انواع مبلمان یکی از آموزش های بسیار جالب و پرکاربرد است که با یادگیری آن می توان به راحتی و با صرف کمترین هزینه اقدام به دوختن کاورهای مبل نمود. بر این اساس قصد داریم در این مطلب به ارائه آموزش کامل و مرحله به مرحله دوختن انواع کاور برای مبل های مختلف بپردازیم که امیدواریم راهکارهای ارائه شده در این زمینه برای شما دوستان هنرمند نیز جذاب و مفید باشد. تا پایان این مقاله همراه ما بوده و از این آموزش جالب و جدید دیدن فرمایید.

آموزش مرحله به مرحله دوخت کاور مبل راحتی و استیل :

روکش مبل با توجه به تنوع بسیار بالای انواع مبلمان، نمی توان الگوی خاصی برای دوخت روکش مبل ارائه داد، اما آنچه که می تواند در این زمینه مفید باشد، کشیدن طرح و الگوی روکش بعد از اندازه گیری دقیق برای هر نوع مبل است. برای دوخت روکش مبلمان همچون دوخت روتختی و رو بالشتی، ابتدا باید پارچه ایی با جنس مناسب تهیه نموده و در صورت نیاز آن را بشویید و اتو بکشید. این کار باعث می گردد بعد از استفاده روکش مبل همچنان زیبا باقی بماند و برای مبل ها کوچک و یا بزرگ نشود.

کاور برای مبل های راحتی

اولین اقدام برای دوختن انواع کاور مبل برای انواع مدل مبل راحتی و یا سلطنتی اندازه گیری دقیق مبلمان است. بدین منظور باید تمامی بخش های مبل از جمله نشیمنگاه، پشت و جلوی مبل، تکیه گاه، پایین مبل، دسته های مبل و… را خیلی دقیق و از زوایای مختلف اندازه گیری کرد. توجه داشته باشید که باید در اندازه گیری بخش های مختلف مبل به عرض، طول و ارتفاع توجه نمایید.

دوخت کاور مبل روش های اندازه گیری برای دوخت کاور مراحل دوخت کاورهای مبل آموزش دوخت کاور مبل راحتی جدید

بعد از به دست آوردن اندازه های دقیق، شروع به کشیدن الگو با توجه به مدل مبل و مدل کاور در نظر گرفته شده، نمایید. برای قسمت هایی که قرار است دوخته شود و درزهای کاور حدود دو سانتی متر بیشتر از اندازه اصلی فاصله بگذارید. بهتر است ابتدا الگو را بر روی روزنامه یا کاغذ کشیده و سپس روی پارچه منتقل کنید. پارچه را برش بزنید و تکه های الگو را با کوک های درشت به یکدیگر متصل کنید. علت کوک زدن این است که می توان کاور را در همین مراحل اولیه تست نمود و بعد از اطمینان از دقیق بودن اندازه ها، اقدام به دوختن کاور مبل با چرخ خیاطی نمود.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

روش دوخت کاور برای مبلکاور مبلمان جدید

برای نتیجه گیری بهتر، می توانید از دکمه و یا زیپ برای کاور های مبل استفاده نمایید. با این روش هر زمان که نیاز به شستشو داشتید می توانید به راحتی کاور را خارج نموده و مجددا آن را برو روی مبل ها قرار دهید.

آموزش دوختن انواع کاور برای مبلماندوخت انواع کاور پارچه ای زیبادوخت کاورهای مبل جدید

اتو کشیدن کاور قبل از نصب روی مبل ها، نقش بسیار مثبتی در زیبایی کاورهای شما دارد. شما بانوان هنرمند همچنین می توانید با انتخاب پارچه هایی زیبا و بادوام کاور هایی ماندگار داشته باشید که به زیبایی بیشتر منزل شما کمک خواهد نمود.

آموزش مرحله به مرحله دوخت کاور مبلدوخت کاورهای مبلمان با پارچه

یکی دیگر از روش ها که برای دوخت کاور مبل مورد استقبال قرار گرفته است و دوختن آن تاحدودی راحت تر است، دوختن کاور سراسری است که می تواند زینت بخش مبلمان شما باشد. در این روش اندازه ها به صورت کلی گرفته می شود و اجزا کاور کاملا متصل به یکدیگر می باشد. تصاویر زیر مراحل دوختن این مدل کاور را نشان می دهند.

آموزش دوخت انواع کاور مبل مراحل دوخت کاور برای مبل دوختن انواع کاور مبلدوخت پیراهن مبل

در پایان لازم است این نکته را یادآور شویم که کشیدن الگوی کاور و دوختن آن با توجه به مدل مبلمان کاملا متفاوت است و شما می توانید از انواع کاور ژلاتینی یا پارچه ایی و در مدل های پیراهنی و ساده استفاده نمایید. با مشاهده عکس های زیر بیشتر با انواع کاور مبل آشنا خواهید شد و می توانید مناسب ترین مدل کاور را برای مبلمان خود انتخاب نمایید.

مدل کاور پارچه ایی مبلکاور پارچه ای کش دوزی شده برای مبل راحتی

کاور ژلاتینی مبلمدل کاور ژلاتینی برای مبل سلطنتی

کاور پارچه ایی برای مبل راحتیمدل پیراهن مبل جدید و شیک

دوخت کاور شیک و زیبا برای مبل

مدلهایی از کاور مبل

استفاده از کاور مبل بهترین روش برای نگهداری و حفاظت از مبلمان می باشد، کاور یا پیراهن مبلمان در واقع روکشی از جنس پارچه، ژلاتین یا چرم می باشد که بر روی مبل کشیده شده و آن را می پوشاند، حال در ادامه آموزش دوختن کاور برای مبلمان قصد داریم تصاویری از مدلهای جدید کاور مبل را در اختیارتان قرار دهیم که ملاحظه می کنید.

مدل دوخت پوشش مبلمان

همانطور که گفتیم، کاور ها مبلمان را در برابر کثیفی، گرد و خاک و نیز ایجاد لکه ناشی از خوراکی ها، نوشیدنی ها و غیره محافظت می کنند. استفاده از پوشش های ژلاتینی نسبت به انواع دیگر کاور ها مزیت بیشتری دارند زیرا در صورت کثیف شدن به راحتی تمیز می شوند و می توانید با استفاده از یک پارچه نرم دار به آسانی آن را تمیز کنید و ضمن اینکه جنس آن به گونه ای است که از نفوذ گرد و غبار و نیز مایعاتی مثل چای، قهوه و … جلوگیری خواهد کرد.

تصاویری از پوشش مبلمان

اخیرا مبل های راحتی دارای یک رویه زیپ دار هستند که به راحتی می توان آن را از فوم ابری جدا کرد و شست و شو داد ولی این نکته را در نظر داشته باشید که بعد از هر بار شست و شو رنگ و کیفیت روکش مبل نیز تغییر خواهد کرد.

دوخت روکش مبلمان

مدل کاور ژلاتینی که به ژله ای یا طلقی نیز معروف است از طلق های نرم و شفاف مانند شیشه و از جنس pvc ساخته می شوند که دقیقا از روی طرح مبل و صندلی الگوبرداری شده و برش خورده می شود، سپس دور تا دور آن نوار دوزی خواهد شد، استفاده از این نوع کاور علاوه بر محافظت از مبل و تمیز نگهداشتن آن ، نما و جلوه زیبایی نیز به مبلمان می دهد. در اینجا دعوت می نماییم از انواع مدلهای روکش مبلمان در طرح های جدید و زیبا دیدن کنید.

دوخت پوشش مبلمان  دوخت پوشش مبلمان

دوخت پیراهن مبلمان راحتی

دوخت کاور مبل جدید

دوخت کاور مبلمان راحتی

دوخت پیراهن مبلمان

دوخت کاور مبل پفکی

دوخت پوشش مبل

دوخت لباس مبل

آموزش کاور مبل

دوختن کاور مبل

آموزش دوخت کاور مبل

امیدواریم آموزش دوخت کاور مبل که در این مطلب مورد بررسی قرار دادیم، مورد توجه شما عزیزان واقع شده باشد و با استفاده از این آموزش اقدام به دوخت کاورهایی زیبا برای انواع مبلمان منزل نمایید. از شما دوستان هنرمند و خلاق دعوت می نماییم برای آشنایی با دیگر آموزش های مفید و جدید به بخش آموزش خیاطی مراجعه نموده و از جدیدترین مطالب ارائه شده نهایت استفاده را ببرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *