دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

درمان سریع خشکی پوست با ۸ ماسک رفع خشکی پوست

  • پرستو محمدی
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

اگر خشکی پوست خود رنج میبرید و به دنبال راه هایی موثر برای درمان سریع پوستتان هستید از این پنج ماسک برتر برای رفع خشکی پوست استفاده کنید و زیبایی و لطافت را به پوست صورت و دستان خود هدیه دهید.

خشکی پوست یکی از عذاب آور ترین مشکلات پوستی است که بیشتر مردم به آن دچار می شوند و همه به دنبال روش های طبیعی و موثری هستند که این خشکی را درمان کنند ما به شما توصیه می کنیم از این سه ماسک درمان خشکی پوست استفاده کنید و خیال خودتان را بابت پوستتان راحت کنید.

علل خشکی پوست چیست ؟

خشکی پوست بیشتر در فصول سرد مانند پاییز و زمستان اتفاق می افتد. اما برخی ماسئل نیز هستند که باعث خشکی پوست می شوند مانند: استحمام با آب داغ و یا بسیار یخ، برخی بیماری ها مانند تیروئید، استفاده از برخی مواد غذایی و نیز قرار گرفتن در مقابل نور آفتاب و آفتاب سوختگی و کمبود پروتئین ها ، ویتامین C، کمبود روی، ویتامین A، و کمبود ویتامین B6 ،E ، B1 موجب خشکی پوست می شوند. اگر مطمئن هستید که خشکی پوست شما به خاطر اشعه خورشید است می توانید از ماسک رفع آفتاب سوختگی نیز استفاده کنید.

روش صحیح استفاده از ماسک های زیبایی :

نحوه ی صحیح استفاده از ماسک صورت

بای اینکه پوستتان لطیف و شفاف باشد و اثر بخشی ماسک ها بر روی پوست بهتر شود باید قبل از استفاده از ماسک صورت صورتتان را با بخار آب بخور دهید تا منافذ پوست باز شوند و ماسک ها تاثیر خود را بر روی پوست بگذارند. بعد از بخور می توانید از هر نوع ماسکی که می خواهید استفاده کنید و به یاد داشته باشید که استفاده زیاد از بخور هم مناسب نیست و هفته ای دو بار اینکار را انجام دهید. استفاده از بخور صورت برای درمان و رفع جوش ها نیز موثر است.
قبل از استفاده از ماسک صورتتان را با آب گرم بشویید و برای شستن ماسک هم ابتدا ماسک را مرطوب کنید و بعد با پنبه ماسک را از روی پوست پاک کنید و سپس آبکشی کنید.

آشنایی با هشت ماسک درمان خشکی پوست :

از ماسک های طبیعی زیادی می توان برای رفع خشکی پوست صورت استفاده کرد که در اینجا چندین ماسک موثر و نحوه استفاده از آن ها را معرفی می نماییم.

ماسک رفع خشکی پوست

ماسک سیب زمینی و شیر :

مقداری سیب زمینی را آب پز کنید و له کنید بعد یک قاشق شیر به آن بیافزایید و خوب مخلوط کنید تا به صورت خمیری در بیایید. حال این ماسک را بر روی پوست صورتتان قرار دهید و بعد از گذشت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پوستتان را با آب ولرم شستشو دهید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

ماسک برگ اسفناج و شیر برای درمان خشکی پوست :

چند برگ اسفناج را در شیر بخیسانید و بعد با شعله کم آنرا به مدت ۵ دقیقه حرارت دهید حال برگ اسفناج را کوبیده و بر روی پوست بگذارید و بعد از گذشت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ماسک را بشویید. این ماسک یکی ز بهترین و ساده ترین ماسک هاست که تاثیر به سزایی نیز دارد. از این ماسک سه بار در هفته استفاده کنید.

ماسک نشاسته و خمیر گل ختمی :

ماسک گل ختمی و نشاسته

مواد لازم : یک قاشق نشاسته پودر شده + دو قاشق پودر گل ختمی + کمی شیر پر چرب
روش تهیه : مواد را باهم مخلوط کنید و به مقداری شیر بریزید که خمیر لطیفی به دست آید. سپس این ماسک رفع خشکی پوست را بر روی صورتتان بگذارید و ۲۰ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید. این ماسک را هر هفته تکرار کنید تا پوستتان از این خشکی رها شود. علاوه بر رفع خشکی این ماسک به روشن شدن پوست نیز کمک بسیاری می کند.

ماسک درمان خشکی پوست با روغن زیتون و زرده تخم مرغ :

ماسک زرده تخم مرغ و روغن زیتون

مواد لازم : زرده تخم مرغ + یک قاشق روغن زیتون
زرده تخم مرغ را هم بزنید و با یک قاشق روغن زیتون مخلوط کنید این ماسک برای پوست های خیلی خشک بسیر مناسب است زیرا روغن زیتون از خروج آب اضافی پوست جلوگیری می کند و مانع خشکی بیش از حد پوست می شوند.
این ماسک را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی پوستتان قرار دهید و بعد طبق روش گفته شده در بالا بشویید.
توجه : اگر به تخم مرغ حساسیت دارید از ماسک استفاده نکنید.
برای آشنایی با هفت ماسک تخم مرغ برتر کلیک کنید.

ماسک شیر، گلاب و آبلیمو :

روش تهیه : دو قاشق غذا خوری شیر دو قطره گلاب و دو قطره آبلیمو را با هم مخلوط کنید و روزی دو یار بر روی پوستتان استعمال کنید و بعد از ده دقیقه بشویید. این کار لطافت بسیاری به پوستتان خواهد بخشید.

ماسک رفع خشکی پوست

ماسک موز و عسل

این ماسک به دلیل عسل و موز، برای نرم شدن و مرطوب شدن پوست و جلوگیری از تاثیرات سوء رادیکال های آزاد موجود در پوست مفید می باشد، روغن زیتون سرشار از خواص آنتی اکسیدانی می باشد و تولید چربی پوست(سبوم) را افزایش می دهد. برای تهیه این ماسک باید ۱ عدد موز رسیده را له کنید و با ۱ قاشق غذاخوری عسل و ۱ قاشق چایخوری روغن زیتون مخلوط نمایید و ان را بر وی پوست بمالید، ۱۰ دقیقه صبر کنید و بعد صورت خود را شستشو دهید. استفاده به تنهایی از ماسک عسل نیز در رفع خشکی پوست موثر می باشد.

به یاد داشته باشید در این ماسک می توانید به جای عسل و روغن زیتون از روغن بادام(۲ قاشق چایخوری) و ویتامین E (2 قطره) استفاده کنید و با پوره موزه(۲ قاشق غذاخوری) ترکیب نمایید و مورد استفاده قرار دهید زرده تخم مرغ را نیز می توانید جایگزین روغن ویتامین E کنید.

معرفی ماسک رفع خشکی پوست

ماسک خیار و شکر

برای تهیه این ماسک که حاوی مواد مغذی و آنتی اکسیدان می باشد باید نیمی از یک خیار را رنده کنید و با یک قاشق غذا خوری شکر مخلوط نمایید و مخلوط حاصل را ۳۰ الی ۴۰ دقیقه درون یخچال بگذارید، بعد آن را روی صورت قرار دهید و پس از گذشت ۱۰ دقیقه صورت تان را با آب بشویید و به آهستگی خشک نمایید و به دلیل لایه برداری قوی این ماسک توصیه می کنیم روی صورت یک نرم کننده مناسب بمالید. خیار از میوه های آب دار می باشد و ۹۵ درصد خیار از آب تشکیل شده است به همین دلیل برای هیدراته شدن پوست مفید می باشد.

ماسک برای پوست های خشک

ماسک آووکادو و عسل

رطوبت رسانی، نرمی و تغذیه مناسب پوست خشک از مزیت های استفاده از این ماسک می باشد که طریقه درست کردن این ماسک به این صورت می باشد که باید پوره آووکادو (۲ قاشق غذاخوری) را با عسل(۱ قاشق غذاخوری)، خامه شیر(۱ قاشق غذاخوری) و گلاب(چند قطره) ترکیب کنید و خمیر حاصل را روی صورت بمالید. بعد پوست صورت را با آب ولرم شستشو دهید و خشک نمایید.

ماسک آووکادو و عسل برای خشکی پوست

با ماسک رفع خشکی پوست آشنا شده اید و مطالب مفید و ارزشمندی را در باره خشکی پوست مطالعه کردید به یاد داشته باشید استفاده از روغن هایی مانند روغن زیتون و روغن بادام و نارگیل برای جلوگیری از خشکی پوست بسیار مناسب اند و میتوانند کمک زیادی به سلامت پوستتان باشند. عسل نیز یکی از مرطوب کننده های طبیعی پوست است ما استفاده از ماسک عسل را به همه ی کسانی که دوست دار سلامت و زیبایی پوست خود هستند توصیه میکنیم.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *