دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دستور تهیه دسر خوشمزه و پرطرفدار کارامل شکلاتی

  • ندا خوشرو
  • ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
  • ۰

کارامل شکلاتی از انواع دسر های خوشمزه و پرطرفدار است و شما می توانید این دسر خوش طعم را برای پذیرایی از مهمان هایتان در منزل تهیه کنید؛ در ادامه طرز تهیه کارامل شکلاتی را به شما همراهان عزیز و گرامی آموزش می دهیم.

دسر ها انواع مختلفی دارند و با مواد مختلفی تهیه می شود که کارامل شکلاتی یکی از انواع دسرهای محبوب و پرطرفدار است؛ کارامل شکلاتی طعمی بی نظیر و متفاوت دارد و تهیه این نوع دسر برای افرادی که به خوردن شکلات تمایل زیادی دارند می تواند لذت بخش باشد. در طرز تهیه کارامل شکلاتی از کارامل بسته بندی شده و شیر خشک و شکلات مخلوط کیک و تراشه های شکلات و کره و گردو استفاده می شود.

کرم کارامل و کارامل شکلاتی و پاناکوتا شکلاتی از انواع دسر های محبوب و پرطرفدار هستند که تهیه این نوع دسر ها در منزل به راحتی امکان پذیر است و بهتر است کدبانوهایی که به تهیه انواع دسر ها در خانه علاقه مند هستند از تهیه این نوع دسرهای خوشمزه غافل نشوند.

طرز تهیه کارامل شکلاتی در خانه

مواد لازم

  • کارامل بسته بندی شده : ۴۲۰ گرم
  • شیر خشک : ۳۶۰ گرم
  • شکلات مخلوط کیک : ۵۰۰ گرم
  • تراشه های شکلات : یک فنجان
  • کره ذوب شده : ۶ قاشق غذاخوری
  • گردو : ۱۲۰ گرم

طرز تهیه کارامل شکلاتی در خانه

برای تهیه کارامل شکلاتی ابتدا فر را روی دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا به خوبی داغ شود سپس تابه مناسبی  را برای پخت کارامل تهیه کنید و تابه را به خوبی چرب کنید و کارامل را درون تابه باز کنید و دو قاشق غذاخوری شیر خشک به کارامل بیفزایید و اجازه دهید تا کارامل ذوب شود سپس درون ظرف مناسب دیگری باقی مانده شیر خشک را همراه با کره ذوب شده و شکلات مخلوط کیک بریزید و همه این مواد را هم بزنید تا با یکدیگر به خوبی ترکیب شوند. در مرحله بعدی طرز تهیه کارامل شکلاتی ۱/۲ از مخلوط شیر خشک را به مخلوط کارامل اضافه کنید و به مدت ۱۰ دقیقه مخلوط این مواد را بپزید سپس تراشه های شکلات را به صورت آرام آرام به مخلوط مواد اضافه کنید و باقی مانده مخلوط شیر خشک را به مواد درون تابه اضافه کنید و ظرف حاوی مواد کارامل را درون فر با دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید تا کارامل شکلاتی پخته شود.

دستور تهیه کارامل کشلاتی

بعد از مدت زمان ذکر شده ظرف حاوی کارامل را از فر خارج کنید و کارامل را با کمک گردو را تزیین کنید برای تزیین کارامل شکلاتی همچنین می توانید از ترافل و شکلات رنگی و … استفاده کنید.

 تزیین کارامل شکلاتی

  •  آرون گروپس

دستور تهیه کرم کارامل شکلاتی به روشی دیگر

کرم کارامل شکلاتی یکی از دسر های خوشمزه شکلاتی است که به راحتی می توان در منزل تهیه کرد و لذت برد، در ادامه برای یادگیری روشی دیگر از تهیه این دسر محبوب و پرطرفدار می توانید همراه ما شوید.

مواد لازم

  • شکلات/ ۶۰ گرم
  • شکر/ ۱۲ قاشق غذا خوری
  • لیمو ترش/ آب نصف لیمو ترش
  • شیر/ ۲۸۰ میلی لیتر
  • تخم مرغ/ یک عدد
  • زرده تخم مرغ/ ۲ عدد
  • آب/ ۱۸۰ میلی لیتر
  • دارچین/ به مقدار لازم

روش تهیه کارامل شکلاتی

روش تهیه کرم کارامل شکلاتی

در ابتدا آب و هشت قاشق از شکر و آب لیمو ترش را داخل قابلمه ای بریزید، سپس مخلوط حاصل را روی حرارت بگذارید تا شکر در آب حل شود, نباید شکر را هم بزنید، اجازه دهید تا محلول جوش آمده و رنگ آن کاراملی شود، بعد از آماده شدن شربت آن را داخل قالب کارامل ریخته و کنار بگذارید تا خنک شود.

اکنون فر را بر روی حرارت ۱۸۰ درجه تنظیم کرده و روشن کنید. سپس شکلات خرد شده را به شیر اضافه کنید و ظرف حاوی آن را روی حرارت بگذارید تا شکلات داخل آن باز شده و حل شود.

در این مرحله مقداری دارچین را به مواد اضافه کنید و بعد تخم مرغ، زرده های تخم مرغ و باقی شکر را بیفزایید و به خوبی هم بزنید، سپس شیر گرم را به مخلوط تخم مرغ و شکر افزوده و بعد آن را داخل قالب بریزید، سپس در داخل فر به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه آن را بن ماری کرده تا کرم کارامل شکلاتی آماده شود.

در آخرین مرحله از طرز تهیه کرم کارامل شکلاتی، قالب را از فر خارج کنید و بگذارید تا خنک شود، سپس آن را حدود ۵ تا ۶ ساعت در یخچال بگذارید و بعد از سرد شدن کرم کارامل را در داخل ظرفی مناسب برگردانید، برای راحت تر جدا شدن کارامل از قالب می توانید اطراف آن را با چاقو جدا کرده و یا اینکه کمی تکان دهید تا به راحتی از قالب جدا شود.

نکته ۱ : به منظور تزیین کرم کارامل شکلاتی می توانید از پودر پسته، پور نارگیل، خامه و فندق استفاده کنید.

نکته ۲ : برای راحت تر جدا شدن از قالب بهتر است قبل از ریختن مواد داخل قالب سطح داخلی آن را با کره چرب کرده و ضمن اینکه برای ظاهر زیبای کارامل می توان از قالب های مختلف مخصوص دسر استفاده کرد.

دستور تهیه کارامل شکلاتی

در این مطلب با دستور تهیه دسر کارامل شکلاتی در منزل آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این دسر خوشمزه نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده دستور تهیه انواع دسر ها به بخش دسر و پیش غذا مجله آرگا مراجعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *