دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه فرنی مجلسی با دو روش متفاوت و نکات کلیدی در پخت آن

  • ندا خوشرو
  • ۱۱ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

فرنی از انواع دسر های سبک و خوش طعم است که با آرد برنج و نشاسته تهیه می شود؛ در ادامه این مطلب طرز تهیه فرنی مجلسی با دو روش مختلف را به صورت مرحله به مرحله به شما کدبانوهای عزیز و گرامی آموزش می دهیم.

فرنی از انواع دسر های پرطرفدار و محبوب در ماه های سر سال و نیز ماه مبارک رمضان است و شما می توانید از این دسر برای پذیرایی از مهمان هایتان در مراسم مذهبی نیز استفاده کنید. طریقه ساخت فرنی مجلسی مانند فرنی معمولی به سادگی در منزل امکان پذیر است و بعد از پخت فرنی شما می توانید ظرف های فرنی را برای پذیرایی از مهمان هایتان به زیبایی تزیین کنید.

فرنی و شله زرد و شیر برنج از انواع دسر های مناسب برای سفره های افطاری هستند و شما می توانید این نوع دسر ها را با رعایت فوت و فن هایی در منزل تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن ها نهایت لذت را ببرید.

طرز تهیه فرنی سه رنگ

طرز تهیه فرنی مجلسی با دو روش مختلف

در سفره های افطاری اغلب فرنی به چشم می خورد و این دسر سبک می تواند در موقع افطار انرژی از دست رفته را به بدن شما باز گرداند و علاوه بر این فرنی دسری است که با ذائقه اغلب افراد جور در می آید؛ در ادامه دستور تهیه فرنی برای مجالس را مشاهده خواهید کرد.

تزیین فرنی مجلسی

روش اول : مواد لازم برای تهیه فرنی با آرد برنج

  • شیر : ۲ لیوان
  • گلاب : ۱ قاشق غذاخوری
  • شکر : ۴ قاشق غذاخوری
  • آرد برنج : ۲ قاشق غذاخوری
  • آب : ۱/۲ استکان

فرنی مجلسی

دستور پخت فرنی با آرد برنج

در طرز تهیه فرنی با آرد برنج ابتدا شیر سرد را در قابلمه ای مناسب بریزید و آرد برنج و آب را به شیر سرد اضافه کنید و مخلوط مواد را هم بزنید تا آرد برنج در شیر و آب سرد حل شود.
اضافه کردن آرد برنج به مخلوط شیر
قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید و مخلوط مواد را به صورت مدام هم بزنید تا غلظت فرنی مقداری بیشتر شود سپس قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید و گلاب و شکر را به فرنی اضافه کنید و مجددا قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا فرنی به غلظت مناسبی برسد.
طرز تهیه فرنی با آرد برنج در منزل
سپس قابلمه فرنی از روی حرارت گاز بردارید و فرنی را در ظرف های مناسبی برای سرو کشید و با کمک مغز پسته و بادام و دارچین و پودر نارگیل و کاکائو و زعفران فرنی را به زیبایی تزیین کنید.
طرز تهیه فرنی مجلسی در خانه
طرز تهیه فرنی مجلسی با آرد برنج

روش دوم : مواد لازم برای پخت فرنی با نشاسته

  • نشاسته : دو قاشق غذاخوری
  • شیر : دو پیمانه
  • گلاب : به میزان لازم
  • شکر : دو قاشق غذاخوری
  •  آرون گروپس

۱. در طرز تهیه فرنی مجلسی با آرد برنج و نشاسته باید مخلوط مواد فرنی را روی حرارت گاز به صورت مدام هم بزنید تا از گلوله شدن مخلوط مواد فرنی جلوگیری شود.
۲. برای خوش طعم شدن فرنی مجلسی می توانید در هنگام پخت فرنی با آرد برنج و یا نشاسته مقداری خامه و کره به فرنی اضافه کنید.
۳. فرنی مجلسی را روی حرارت ملایم بپزید تا از ته گرفتن فرنی جلوگیری شود.
۴. برای درست کردن فرنی مجلسی می توانید از عسل به جای شکر استفاده کنید که در این صورت فرنی طعم و مزه بی نظیری می گیرد و به یک معجون لاغری بی نظیر تبدیل می شود.
۵. فرنی مجلسی را می توانید به صورت سه رنگ نیز تزیین کنید به این ترتیب که بعد از پخت فرنی باید فرنی را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید و در ظرف های جداگانه ای بریزید سپس به یکی از ظرف ها زعفران آب کرده را اضافه کنید و مخلوط زعفران و فرنی را هم بزنید تا فرنی زعفرانی شود سپس برای ظرف دیگر فرنی پودر کاکائو را با ۳ قاشق آب سرد به خوبی مخلوط کنید و پودر کاکائو را روی حرارت گاز قرار دهید و پودر کاکائو حل شده را به ظرف فرنی اضافه کنید و مخلوط فرنی و پودر کاکائو را هم بزنید سپس سه رنگ مختلف فرنی را می توانید در ظرف دلخواه خود به صورت چند لایه بریزید و ظرف فرنی را در یخچال قرار دهید تا به خوبی سرد شود.

تزیین زیبا فرنی مجلسی

مدل های تزیین فرنی مجلسی

فرنی از انواع دسرهای پرطرفدار و محبوب می باشد و بهتر است شما این دسر را بعد از پخت تزیین نمایید. برای تزیین کردن فرنی می توانید از پودر دارچین و ترافل رنگی و پودر نارگیل و … استفاده کنید همچنین می توانید فرنی را درون ظروفی جداگانه بریزید و یک ظرف را به صورت ساده نگه دارید و به دو ظرف بعدی زعفران و مقداری کاکائو اضافه کنید سپس این سه رنگ را درون ظرفی مناسب برای سرو بریزید.

اگر تمایل دارید روی فرنی طرحی خاص ایجاد نمایید می توانید از شابلون های مخصوص استفاده نمایید و به کمک پودر دارچین طرح شابلون را روی فرنی ایجاد نمایید.

برای تزیین فرنی به صورت قالبی ابتدا فرنی را بپزید سپس کف قالب با شکل دلخواه خود را چرب نمایید و فرنی پخته شده را درون قالب بریزید و قالب را در یخچال قرار دهید تا فرنی خودش را بگیرد سپس فرنی را درون ظرفی مناسب برای سرو برگردانید.

طرز تهیه فرنی مجلسی تزیین زیبا فرنی ایده تزیین فرنی دیزاین فرنی فرنی قالبی تزیین فرنی تزیین قالبی فرنی تزیین ساده فرنی فرنی زیبا تزیین فرنی به صورت سه رنگ فرنی قالبی فرنی مجلسی فرنی زیبا و مجلسی تزیین فرنی

در این مطلب با طرز تهیه فرنی مجلسی با دو روش مختلف در منزل آشنا شدید شما می توانید بعد از پخت فرنی آن را با کمک روش های تزیین فرنی مجلسی به زیبایی تزیین کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش پخت انواع فرنی کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *