دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه پاستا مرغ به همراه سس آلفردو

  • سمانه عقیقی
  • ۲۶ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

طرز تهیه پاستا مرغ با مواد اولیه سینه ی مرغ، جعفری خرد شده، روغن زیتون، پاستا، نمک و فلفل، سیر و قارچ می باشد. پاستا با مرغ را با سس بی نظیر و خوشمزه آلفردو سرو کنید تا طعمی متفاوت و جدید را بچشید.

پاستا غذایی است که تهیه آن بسیار راحت است که می توان آن را با انواع مختلف می توان آماده و به همراه سس های مختلف سرو کرد. در اینجا  دستور ساخت پاستا با سس آلفردو خوشمزه و با طعمی بی نظیر برای شما آماده شده است.

طرز تهیه پاستا مرغ به همراه سس آلفردو

طرز تهیه پاستا

مواد لازم :

۱ – پاستا : ۴۵۰ گرم

۲ – سینه مرغ : ۲ عدد

۳ – نمک و فلفل سیاه : به مقدار لازم

۴ – سیر : ۳ حبه

۵ – روغن زیتون : ۳ قاشق غذاخوری

  •  آرون گروپس

۶ – جعفری خرد شده : ۳ قاشق غذاخوری

۷ – آبلیموی تازه : ۱/۲ پیمانه

۸ – فلفل قرمز خردشده : به میزان لازم

۹ – سس آلفردو : به میزان لازم

طرز تهیه پاستا آلفردو

دستور پخت پاستا مرغ با سس آلفردو :

۱ – قابلمه ای را پر از آب کرده و روی حرارت بگذارید تا به جوش آید.

۲ – پاستا ها را همراه کمی نمک داخل آب در حال جوش بریزید و پس از مدت زمان لازم که روی بسته آن نوشته ، پاستا را آبکش کنید.

۳ – سینه های مرغ را با مقداری نمک . فلفل مزه دار کرده ، سپس کمی روغن در کف ماهی تابه ای مناسب ریخته و فیله مرغ را کباب کنید تا بپزند و رنگشان طلایی شوند و یا می توانید بر روی گریل این کار را انجام دهید.

۴ – بعد از اینکه فیله های مرغ پخته شدند، آن ها را به اندازه های یک بند انگشت خرد کنید.

۵ – روغن زیتون را داخل یک قابلمه مناسب ریخته و بر روی حرارت بگذارید، سپس سیر را همراه فلفل قرمز اضافه کرده و مقداری تفت دهید.

۶ – سپس پاستای پخته و آبکش شده را درون قابلمه بریزد و مواد را با هم مخلوط و زیر و رو کرده و در ضمن حرارت زیر قابلمه را نیز خاموش کنید.

۷ – یک کاسه بزرگ انتخاب کرده و پاستا را در آن ریخته و مرغ را به آن اضافه کرده و کمی نمک و فلفل نیز بریزید.

۸ – جعفری خرد شده را نیز به مواد اضافه کرده و خوب با هم مخلوط کنید. اگر دوست داشتید آبلیمو را نیز اضافه کنید.

۹ – طرز تهیه سس آلفردو قبلا آموزش داده شده است. برای مشاهده آموزش طرز تهیه سس آلفردو کلیک کنید.

۱۰ – پاستا با مرغ به همراه سس آلفردو آماده ی سرو کردن می باشد، می توانید آن را در ظرف مورد نظر بکشید و سرو نمایید.

طرز تهیه پاستا با مرغ

در طرز تهیه پاستا با مرغ می توانید از قارچ نیز استفاده کنید. قارچ ها را درون آبلیمو خرد کنید و با مقداری روغن یا کره تفت دهید و سپس به کاسه ای که مخلوط مرغ و پاستا است اضافه کرده و همه ی مواد را با هم مخلوط کنید. می توانید با زیتون و گوجه گیلاسی آن را تزیین نمایید.

آموزش تهیه پاستا با سس قارچ و گوشت

پاستا را علاوه بر گوشت مرغ با گوشت چرخ کرده نیز می توانید تهیه کنید در ادامه مطلب نحوه تهیه پاستا با سس قارچ و گوشت را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

مواد لازم :

  • گوشت چرخ کرده : دویست گرم
  • قارچ : صد گرم
  • پاستا : پانصد گرم
  • سیر : دو حبه
  • پیاز : یک عدد
  • خامه : یک پیمانه
  • جعفری خرد شده : برای تزیین
  • کره : پنجاه گرم
  • شیر : سه قاشق غذا خوری
  • روغن مایع : یک قاشق غذا خوری
  • آرد : یک قاشق غذا خوری
  • نمک، آویشن، فلفل و دارچین : به میزان لازم

روش تهیه پاستا با گوشت چرخ کرده

نحوه تهیه :

در روش تهیه پاستا با سس قارچ و گوشت، ابتدا سیر را پوست گرفته سپس آن را ریز خرد نمایید پیاز ها را نیز به شکل نگینی خرد کنید حالا کره و روغن مایع را داخل تابه ریخته و پس از داغ شدن سیر و پیاز را داخل روغن ریخته و تفت دهید تا طلایی رنگ شوند.

حالا قارچ های خرد شده را داخل تابه بریزید و شروع به تفت دادن کنید تا آب آن ها کشیده شود سپس گوشت را همراه با فلفل، دارچین، آویشن و نمک به مواد بیافزایید و اجازه دهید گوشت بر روی حرارت زیاد تفت بخورد و مدام آن را هم بزنید تا نسوزد.

در این مرحله از نحوه تهیه پاستا با سس قارچ و گوشت، حالا آرد را به همراه کمی روغن داخل ظرف ریخته و بر روی حرارت به منظور گرفتن شدن طعم خامی آن قرار دهید سپس به آن کم کم شیر بیافزایید و هم بزنید و در آخر به آن خامه نیز اضافه کنید.

حالا مایه گوشتی که کمی خنک شد است را به سس خامه بیافزایید و مواد را به خوبی با هم مخلوط نمایید سپس یک سوم ظرف مناسبی را پر از آب کرده و پس از به جوش آمدن به آن دو قاشق غذا خوری روغن مایع و کمی نمک و آویشن اضافه کنید و حالا پاستا را در آب جوش ریخته و درب ظرف را ببندید تا پاستا کاملا مغز پخت شود.

در مرحله آخر بعد از ده تا دوازده دقیقه پاستا را آبکش کرده و داخل ظرف مناسبی بریزید سپس سس قارچ و گوشت بر روی پاستا ریخته و با مقداری جعفری آن را تزیین نمایید، نوش جان

آموزش تهیه پاستا با گوشت چرخ کرده

ضمن سپاس از همراهی شما عزیزان، امیدواریم از آشپزی این بخش نهایت لذت را برده باشید و این غذای بسیار خوشمزه و پرطرفدار را تهیه و نوش جان کنید، به منظور آشنایی با دستور تهیه انواع پاستا می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *