دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آموزش تهیه سبزه عید با عدس و فوت و فن های آن

  • یلدا محمدی
  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
  • ۰

سبزه عید با عدس یکی از زیباترین و جذاب ترین سبزه ها برای سفره هفت سین می باشد که قصد داریم در این مطلب به ارائه طرز تهیه سبزه عدس به صورت مرحله به مرحله و با آموزش کامل بپردازیم و امیدواریم شما نیز از این آموزش نهایت استفاده را ببرید.

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، همه خانم های باسلیقه و کدبانو در تدارک چیدن سفره هفت سین می باشند، همانطور که می دانید سبزه یکی از اجزا اصلی سفره هفت سین است که به راحتی می توان اقدام به تهیه آن نمود و سبزه ای زیبا و ایده آل برای سفره هفت سین داشت. سبزه های هفت سین تنوع زیادی دارند که محبوب ترین آنها سبزه با عدس و گندم است. از این رو قصد داریم در این مطلب به ارائه آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سبزه عید با عدس بپردازیم که امیدواریم این آموزش کامل برای همه علاقه مندان مفید و کاربردی باشد.

آموزش مرحله به مرحله تهیه سبزه عید با عدس :

سبزه هفت سین را می توان با استفاده از عدس در ظروف مختلف سبز نمود، اما همانطور که قبلا در مبحث آموزش سبزه عید با خاکشیر نیز مطرح نمودیم، بهترین ظروف برای سبز کرده سبزه عید، ظروف سفالی و چینی می باشند. البته انتخاب ظرف کاملا سلیقه ای است و شما می توانید با توجه به مدل و چیدمان سفره هفت سین ، ظرف مورد نظر را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید. برای تهیه سبزه با عدس، بهتر است حدود دو یا سه هفته قبل از جشن نوروز اقدام به تهیه عدس و انجام دیگر مراحل نمایید تا سبزه شما به موقع آماده شود و سبزه زیبا و سرسبزی برای سفره هفت سین داشته باشید. در ادامه مراحل مربوط به طرز تهیه سبزه عدس را ملاحظه فرمایید و طبق این مراحل پیش بروید.

تهیه سبزه عید با عدسسبزه عید با عدس

اولین اقدام تهیه عدس به مقدار مورد نیاز است. حدود ۱۶ تا ۱۸ روز قبل از شروع سال نو، مقدار عدس مورد نیاز را با توجه به اندازه ظرف تهیه نمایید. عدس ها را در ظرفی ریخته و مقداری آب روی آن بریزید و ظرف را در فضای اتاق با دمای معمولی قرار دهید. در این مرحله عدس ها آب را به خود جذب می نمایند، پس بهتر است میزان آب آن را چک نمایید و در صورتی که مشاهده نمودید آب درون ظرف در حال خشک شدن است، مقداری آب ولرم به آن اضافه کنید.

خیساندن عدس برای سبزه عیدخیساندن عدس برای سبزه

بعد از گذشت چند روز، شکل ظاهری عدس ها تغییر می کند، حال زمان آن رسیده است که عدس ها را لای پارچه نمدار قرار دهید. توجه داشته باشید که در این مرحله جوانه زدن عدس ها تکمیل می گردد، پس به هیچ وجه نباید عدس های خشک و بی آب شوند. بدین منظور می توانید از اسپری استفاده کنید و هر روز دستمال را نیز نمدار نمایید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

طرز تهیه سبزه عدسمراحل درست کردن سبزه عدس

سبز کردن سبزه عدسجوانه زدن عدس ها برای سبزه نوروز

زمانی که از جوانه زدن عدس ها، اطمینان یافتید بهتر است آن ها را به ظرف اصلی منتقل نمایید و بعد از اینکه جوانه ها کمی رشد نمودند و سبز شدند، دستمال را بردارید اما همچنان به آبیاری عدس ها با اسپری و همچنین آبکشی آنها ادامه دهید. بهتر است ظرف را در محیطی با هوای معتدل قرار دهید، کنار پنجره می تواند مکان مناسبی برای ظرف سبزه باشد.

آموزش سبزه هفت سین با عدسانتقال عدس ها به ظرف اصلی برای سبزه عید

توجه داشته باشید که بهتر است سبزه ها با نور طبیعی رشد کنند تا سرسبزی بیشتری داشته باشند، همچنین بهتر است گاهی ظرف سبزه را بچرخانید تا سبزه عدس شما به صورت کج رشد نکند.

طرز تهیه سبزه عید با عدسطرز تهیه سبزه عدس برای عیدنوروز

به آبیاری سبزه به صورت روزانه ادامه دهید تا سبزه هفت سین شما تا عید نوروز آماده و زیبا شود.

سیزه عید نوروز با عدسسبزه عدس برای سفره هفت سین

نکات مهم در تهیه سبزه عدس :

  • بهتر است آب عدس ها را هر روز تعویض نمایید تا عدس ها پوسیده و خراب نوشند.
  • برای تهیه هر نوع سبزه برای هفت سین، باید از بذر های تازه و سالم استفاده نمایید.
  • در مراحل درست کردن سبزه عدس بهتر است از آب ولرم استفاده کنید.
  • برای زیبایی بیشتر سبزه هفت سین با عدس بهتر است عدس ها را به صورت لایه نازک در ظرف نریزید و از مقدار بیشتری عدس استفاده نمایید.
  • زمانی که احساس کردید سبزه به اندازه دلخواه رسیده است، شب ها آن را در محیطی خنک تر از فضای منزل قرار دهید تا بیش از حد رشد نکند.
  • بهترین دما برای رشد سبزه عدس، دمای معتدل است، پس از محیطی با گرما یا سرمای شدید بپرهزید.

طرز تهیه سبزه عدسسبزه سفره هفت سین با عدس

بهترین روش طرز تهیه سبزه هفت سین به وسیله عدس را مشاهده نمودید، امیدواریم این آموزش برای شما دوستان نیز مفید بوده باشد و نهایت استفاده را از آن ببرید. در ادامه می توانی تصاویری از مدل سبزه هفت سین با تزیینات زیبا را ببینید و ایده بگیرید.

انواع تزیین سبزه عید با خلاقیت های زیبا

با نزدیک شدن به عید نوروز ایرانیان، معمولا بازار خرید و فروش وسایل مختلف سفره هفت سین نیز داغ می شود، سبزه یکی از سین های زیبای سفره هفت سین است که به منظور روح بخشیدن به زندگی استفاده می شود و در واقع تکه ای از طبیعت است که بر روی سفره عید قرار می گیرد و همانطور که گفتیم می توان برای کاشت آن از بذر های مختلف گندم، خاکشیر، خرفه، هسته پرتقال و غیره استفاده کرد. حال بسیاری از خانوم های خوش ذوق تمایل زیادی به تهیه سبزه عید با سلیقه خودشان و در منزل دارند، در ادامه مدلهای زیبایی از انواع تزیین سبزه عید نوروز به اشتراک گذاشته ایم که امیدواریم مورد توجهتان قرار گیرند.

انواع تزیینات سبزه هفت سین

ایده های جذاب و متنوع زیادی برای دیزاین و تزیین سبزه هفت سین وجود دارد، می توانید برای کاشت سبزه کمی ذوق و خلاقیت داشته باشید و آن را در اشکال و طرح های زیبا و یا بر روی سطوح مختلف مثل کوزه، روی سطح عروسک، روی تکه سنگ، داخل تنگ شیشه ای، داخل پوسته تخم مرغ و … قرار داده و یا اینکه در لا به لای سبزه از گلهای زیبا استفاده کنید، همچنین می توانید با وسایلی همچون روبان و تزیینات دیگر سبزه ها را دیزاین و زیبا کنید، در اینجا دعوت می کنیم از انواع مدلهای سبزه عید با خلاقیت های شیک و جدید دیدن کنید و الهام بگیرید.

سبزه عیدنوروز با تزیین زیبا

تزیین سبزه عیدنوروز با عدس

مدلهای سبزه هفت سین

سبزه عید با بذر های مختلف

سبزه عید با گندم

تصاویری از سبزه هفت سین

تزیینات سبزه هفت سین با عدس

کاشت سبزه هفت سین با عدس

مدل سبزه هفت سین با عدس

دیزاین سبزه هفت سین با عدس

دیزاین سبزه عید با عدس

تزیین سبزه هفت سین با عدس

سبزه هفت سین با بذر عدس

عکسی از سبزه عید با عدس

سبزه هفت سین جدید با عدس

سبزه هفت سین شیک با عدس

سبزه هفت سین زیبا با عدس

سبزه هفت سین با عدس

کاشت سبزه عید با عدس

برای مشاهده آموزش های بیشتر و متنوع تر در این زمینه بر روی سبزه عید کلیک نمایید و از سایر مطالب مفید و جدید سایت آرگا دیدن فرمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *