دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آموزش گریم صورت و نکاتی که گریم شما را حرفه ای و جذاب می کند

  • ندا خوشرو
  • ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
  • ۰

آرایشگران ماهر و با تجربه برای پوشاندن عیب های موجود در صورت از گریم های تخصصی استفاده می کنند, در ادامه این مطلب آموزش گریم صورت را به شکل مرحله به مرحله مشاهده خواهید کرد.

با کمک گریم سایه های روشن و تیره ای روی پوست صورت شما ایجاد می شود و این سایه ها باعث بوجود آمدن خطای دید و کاسته شدن عیب های موجود در صورت می شوند و می توانند زیبایی ظاهری را چند برابر کنند. اگر شما در زمینه گریم کردن صورت مهارت خاصی ندارید می توانید با کمک این مطلب و دیگر مطالب آموزشی، برای گریم صورت مهارت لازم را بدست آورید.

از گریم صورت خانم ها برای جشن عروسی شان و رفتن به مجالس رسمی استفاده می کنند گریم عروس و گریم کردن صورت برای خانم های جوان و مسن فون و فن های مخصوص به خود را دارد که اگر شما این فوت و فن ها را بیاموزید می توانید نواقص موجود در صورتتان را به راحتی بپوشانید.

آموزش مرحله به مرحله گریم صورت

آموزش گریم صورت حرفه ای و جدید

در گریم صورت از دو روش کانتور و هایلات استفاده می شود که کانتور به معنای تیره کردن است و از این روش برای کمرنگ کردن ایرادهای صورت استفاده می شود و هایلایت به معنای روشن کردن است و برای برجسته سازی زیبایی های موجود در صورت از این روش استفاده می شود.
برای کانتور باید از سایه و رنگ های دو درجه تیره تر از رنگ پوست صورتتان استفاده کنید که این رنگ ها و سایه ها بایستی مات و بدون هیچگونه درخشندگی باشند.
برای هایلایت نیز باید رنگ زمینه (همان فون) را منهای عدد دو کنید و می توانید برای هایلایت از رنگ ها و سایه های مات و همچنین رنگ ها و سایه های براق و درخشنده استفاده نمایید.
در ادامه یادگیری گریم صورت حرفه ای را مشاهده خواهید کرد که امیدواریم با کمک این مطلب آموزشی بتوانید عیب های موجود در صورتتان را به راحتی بپوشانید.

گریم صورت

مراحل انجام گریم صورت

هر صورتی گریم مخصوص به خود را دارد نحوه گریم صورت گرد با گریم صورت کشیده کاملا متفاوت است و بهتر است شما قبل از گریم کردن صورت خود ابتدا فرم صورتتان را بشناسید سپس گریم صورتتان را انجام دهید. گریم کردن صورت نیازمند مهارت و تجربه کافی است و بهتر است شما با تمرین و تکرار زیاد و با استفاده از مطالب آموزشی گریم صورت مهارت لازم را در این زمینه کسب کنید.

آموزش گریم صورت حرفه ای

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

مرحله اول : ابتدا فون صورت را بزنید.

ابتدا باید فون مناسبی را روی پوست صورت خود بزنید و صورتتان را به صورت کامل با کمک کرم پودر مناسبی بپوشانید. فون صورت نقش پوشانندگی روی پوست صورت را دارد و بهتر است در موارد ضروری از فون صورت استفاده کنید زیرا فون های صورت روزنه پوست شما را می بندند و باعث ایجاد جوش و لک روی پوست صورت می شوند.

راهنمای انتخاب فون صورت

راهنمای انتخاب فون صورت

  • pan stick فون صورت چرب است و برای پوست های خشک مناسب است.
  •  pan cake فون صورت خشک است و برای پوست های چرب مناسب است.
  • liquid فون مایع صورت است و می تواند پوست را به صورت ضعیف پوشش دهد.
  • افراد با رنگ پوست سفید باید رنگ فون صورت را یک درجه تیره تر از رنگ پوست صورت خود انتخاب کنند.
  • افراد با رنگ پوست تیره و سبزه باید از فون همرنگ با پوست خود استفاده کنند.
  • افراد با رنگ پوست زرد باید از فون صورت با رنگ صورتی ملایم استفاده نمایند.

فون صورت

مرحله دوم آموزش گریم برای گونه

اغلب خانم ها تمایل دارند تا در هنگام گریم صورت خود گونه ها را برجسته کنند که در این صورت برای شروع کار بایستی با کمک برس گونه با سایز متوسط و یا بزرگ سایه کانتور تیره را زیر استخوان گونه های خود بزنید بهتر است از رنگ قهوه ای و یا برنزه برای این بخش از صورتتان استفاده کنید.

آموزش گریم گونه

برای متعادل سازی گونه های خود بالای قسمت هایی را که تیره کرده اید هایلایت کنید تا بدین صورت گونه های شما برجسته تر به نظر برسند برای هایلایت کردن می توانید با استفاده از قلم مویی مناسب رنگی براق را در امتداد استخوان گونه های خود بزنید و سپس با کمک برس این خطوط را محو نمایید.

هایلایت کردن گونه

مرحله سوم : گریم بینی

به کمک گریم بینی می توانید بینی خود را کوچک تر کنید برای کوچک کردن بینی باید به صورت زیر عمل کنید:
برای کوچک تر و باریک تر کردن بینی باید از سایه کانتور گونه استفاده نمایید با کمک کانتور تیره می توانید از گوشه درونی ابرو های خود تا انتهای دو طرف بینی سایه تیره ای را ایجاد کنید.

گریم بینی

سپس از ناحیه بالا و پایین تیغه بینی تان را هایلایت کنید. برای گریم بینی باید از رنگ ها و سایه های مات تیره و روشن استفاده کنید.

گریم بینی به صورت مرحله به مرحله

مرحله چهارم : گریم چشم

در این مرحله از آموزش گریم صورت به گریم چشم می پردازیم باید ابتدا چین و چروک روی پلک چشم ها را با کمک سایه های تیره و مات تیره کنید سپس با کمک قلم مویی مناسب زیر ابرو ها را روشن و برجسته سازید.

آموزش گریم صورت حرفه ای آموزش گریم چشم

مرحله پنجم آموزش گریم صورت : گریم فک

در گریم فک برای کانتور کردن از زیر فک تا امتداد خط فک صورت خود از رنگ های تیره سایه استفاده نمایید و این خطوط را تا نقطه ارتباطی گردن با فک ادامه دهید برای محو شدن این خط ها با کمک قلمو موی تمیزی زیر گردن و فک خود را برس بزنید تا یکدست شوند سپس بالای خط فک تان را هایلایت کنید و این قسمت را با دقت زیادی با قسمت های اطرافش همرنگ سازید توجه داشته باشید که نباید اطراف چانه را هایلایت کنید زیرا این کار باعث بزرگ تر به نظر رسیدن چانه شما می شود.

آموزش گریم فک آموزش گریم صورت به صورت مرحله ای

چگونه جای زخم ها و لک های صورت را با کمک گریم صورت بپوشانیم؟

در این مرحله از آموزش گریم صورت قصد داریم تا روش پوشاندن لک و جای زخم و جوش را به شما عزیزان آموزش دهیم.
برای پوشاندن لک و جای زخم و جوش باید از پوشاننده ها و کانسیلر های مختلف استفاده کنید. برای پوشاندن لک و جای زخم و جوش باید از کانسیلر ها با تن زرد و تقریبا همرنگ با پوست استفاده کنید همچنین می توانید برای پوشاندن سیاهی های زیر چشم از کانسیلر های کرمی شکل که از رنگ پوست کمی روشن تر هستند استفاده نمایید. توجه داشته باشید که کانسیلری که برای پوشاندن سیاهی زیر چشم استفاده می شود باید ۱ تا ۲ درجه روشن تر از رنگ فون صورت باشد. برای پوشاندن رنگ های آبی زیر چشم می توانید از کانسیلر ها با تن زرد استفاده کنید.

کانسیلر صورت

به طور کلی گریم صورت شامل آرایش بینی، چشم ها و فک می شود که در زیر با نکاتی دیگر از گریم این قسمتها آشنا می شوید، در ابتدا  گریم بینی که از هفت قسمت تشکیل شده را معرفی می کنیم، در زیر با نواحی مختلف بینی آشنا می شوید :

آموزش گریم چهره

گریم انواع بینی

بخش A : کمی گود رفتگی دارد و در برخی افراد خط اخم در این ناحیه معلوم می باشد.

بخش B : این قسمت بخش برجسته بینی (تیغه بینی) را نشان می دهد که برای باریک نشان دادن بینی باید از فن روشن در این ناحیه استفاده شود.

بخش C : این بخش در طرفین تیغه بینی قرار دارد.

بخش D : این ناحیه نیز بر روی دو پرده بینی قرار می گیرد.

بخش E : این ناحیه نیز شامل انتهای بخش B (نوک بینی) می شود.

گریم بینی کشیده و بلند

در صورتی که می خواهید بینی شما کوتاه تر به نظر رسد، باید زیر نوک بینی بخش E را رنگ سایه تیره و عمیق بزنید و سپس آن را از نوک بینی به سمت بالا پخش کنید.

اکنون روی تیغه بینی (ناحیه B) از فن روشن تر از زیر بنا استفاده کنید، در صورتی که سایه تیره برای قسمت بالای بینی ناحیه A به کار گرفته شود، بینی کوتاه تر به نظر خواهد رسید.

نحوه گریم چهره

گریم بینی پهن

بخش C را سایه بزنید و ناحیه B را روشن کنید، به این صورت می توانید از پهنای صورت کم کرده و بینی را باریک تر جلوه دهید.

گریم بینی نوک تیز

اگر می خواهید نوک بینی را مقداری گرد جلوه دهید، لازم است از گریم سه بعدی در نوک بینی استفاده کنید و آن را در ناحیه B محو کنید.

گریم بینی کج و انحراف به یک سمت

برای اصلاح این بینی نیز می توانید نواحی برآمده استخوان بینی را تیره کرده و تیغه بینی را نیز روشن کنید.

آموزش آرایش صورت

گریم چشم ها

آرایش چشم شامل دو مرحله است، در ابتدا با لولایت کارتان را شروع کنید و از سایه برای پوشاندن چین و چروک ها و پلک چشم ها استفاده کرده و به خوبی هم رنگ کنید. در مرحله بعدی با یک قلمو قسمت زیر ابرو را هایلایت و برجسته نمایید.

گریم فک

به منظور لولایت از قسمت زیر فک تا امتداد خط فک از سایه تیره تر استفاده کنید و این کار را تا نقطه اتصال فک با گردن ادامه دهید، برای دیده نشدن این خط نیز لازم است با یک قلموی تمیز زیر فک و گردن را برس بزنید تا یکدست شود.

آموزش آرایش چهره

اکنون قسمت بالای فک را برجسته و هایلایت کنید و با دقت با قسمتهای اطرافش هم رنگ نمایید، البته نباید این کار را برای اطراف چانه انجام دهید، زیرا هدف فقط برجسته کردن دو طرف فک پایین می باشد. همچنین هایلایت کردن چانه موجب خواهد شد تا چانه بزرگتر و زشت جلوه کرده و به طرف جلو کشیده شود.

نکات کلی در آموزش گریم چهره

  • پیشانی کوتاه                       هایلایت کردن خط رویش موها و روشن کردن همه قسمت های پیشانی
  • پیشانی بلند                        تیره سازی خط رویش موها
  • پیشانی باریک                      هایلایت کردن گیجگاه
  • پیشانی پهن                        تیره سازی گیجگاه
  • فرو رفتگی های گیجگاه          هایلایت کردن فرو رفتگی ها
  • چانه های بلند                     تیره سازی ۱/۳ تحتانی
  • چانه های کوتاه                   هایلایت کردن ۱/۳ از قسمت تحتانی چانه کوچک و هایلایت کردن همه قسمت های چانه رفع چین های اضافی، تیره ساختن بافت های اضافی
  • گونه گرد                             تیره کردن همه قسمت های گونه
  • صورت های پهن                   تیره سازی قسمت های داخلی زیر گیجگاه
  • صورت باریک                        تیره سازی قسمت های خارجی زیر گیجگاه
  • گونه صاف                          هایلایت کردن گونه و تیره سازی زیر گیجگاه

        آموزش مرحله به مرحله گریم صورت

در این مطلب آموزش گریم صورت حرفه ای را مشاهده کردید شما می توانید با به کار گیری فوت و فن های گفته شده در این مطلب گریم صورتتان را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و عیب های موجود در صورتتان را به راحتی بپوشانید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *