دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

۸ نکته مهم و راهنمایی برای خرید لوازم التحریر و نوشت افزار

  • یلدا محمدی
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

خرید لوازم التحریر و نوشت افزار مختلف بر اساس رعایت نکات و اصول مهم اهمیت زیادی دارد. امروز با چند نکته و راهنمایی در زمینه انتخاب درست و خرید مناسب در خدمت شما هستیم. این اصول را در ادامه مشاهده فرمایید.

با نزدیک شدن به مهرماه و فصل شروع مدارس همه دانش آموزان و دانشجویان عزیز در تدارک تهیه و خرید لوازم التحریر هستند و برای همه آنها و همچنین والدین گرامی مهم است که نوشت افزار و لوازم التحریری که خریداری می کنند کاربردی و مفید باشند و از آنها بهترین استفاده را ببرند. در ادامه با چند نکته مهم در این زمینه در خدمت شما دوستان عزیز هستیم و شما را با اصول اولیه و مهم برای انجام این نوع خرید آشنا می کنیم.

نکات مهم و اساسی برای خرید لوازم التحریر :

خرید لوازم التحریر با وجود تنوع بسیار و همچنین تبلیغات فراوان کمی سخت شده است و اغلب کسانی که خود و یا اطرافیانشان مشغول تحصیل هستند با این مقوله روبرو شده اند و به گونه ایی دچار سردرگمی برای خرید هستند. در ادامه به بررسی نکات مهمی در زمینه خرید نوشت افزار و لوازم التحریر می پردازیم که این اصول اهمیت زیادی در هنگام خرید دارد.

خرید لوازم التحریر

۱. هنگام خرید سن فرزندتان را در نظر بگیرید، در سنین مختلف نیاز های تحریری افراد متفاوت است و با توجه به آن باید خرید کرد.

۲. خودکار و مداد ابزار دستی به حساب می آیند و در طول روز خیلی با آنها سروکار داریم. سعی کنید خودکار و مدادهایی انتخاب کنید که نرم، راحت و روان باشند و هنگام نوشتن نیازی به فشار نداشته باشند تا به انگشتان دست صدمه نرسانند.

۳. هنگام خرید دفتر به این نکته توجه داشته باشید که از دفترهایی با تعداد برگه و حجم کمتر استفاده کنید. دفترهای سیمی با جلد ضخیم و مقاوم بهترین نوع دفترها برای تمام مقاطع تحصیلی می باشند.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

۴. ابزار هایی مانند خط کش، پرگار و گونیا برای دانش آموزان کوچک تر خطرناک است و بهتر است در صورت لزوم از ابزار پلاستیکی با درپوش مناسب استفاده کنید.

۵. مداد تراش و مداد پاک کن ها از ابزارهای کاربردی در طول تحصیل خصوصا برای بچه ها هستند، سعی کنید از مدادتراش های  مخزن دار استفاده کنید تا جمع آوری تراشه ها راحت و بدون دردسر باشد.

۶. در خرید لوازم التحریر به خرید یک جامدادی کوچک نیز فکر کنید. وجود یک جامدادی زیبا و سبک نقش مهمی در جمع آوری به موقع وسایل و همچنین در دسترس بودن این ابزار دارد.

۷. استفاده از انواع ماژیک در دوران های مختلف تحصیل کاربرد دارد. انتخاب مناسب این وسیله با توجه به کاربردهایی که دارد از موارد مهم و با اهمیت است.

۸. نکته آخر اینکه صرفا قیمت بالای یک وسیله نشان دهنده کیفیت و کارایی آن محصول نیست و با کمی دقت و استفاده از تجربیات دیگران می توانید بهترین خرید لوازم التحریر را داشت.

خرید لوازم التحریر

یک خودکار مناسب باید دارای چه ویژگی های می باشد؟

همانطور که در بالا نیز اشاره شد هر یک از لوازم التحریری که خریداری می شود باید متناسب با دانش آموزان مقاطع مختلف باشد به عنوان مثال استفاده از اتد برای کودکان ابتدایی و به خصوص پیش دبستانی اصلا مناسب نمی باشد. بنابراین باید لوازمی خریداری گردد که علاوه بر در نظر گرفتن سن دانش آموز، وسیله مورد نظر خطری برای آن ها ایجاد نکند و از کیفیت لازم برخوردار باشد.

مداد و خودکار در صدر لوازم مورد نیاز برای دانش آموزان می باشد در نتیجه باید به هنگام خرید به نکات زیر توجه کرد و مناسب ترین خودکار را انتخاب و خریداری نمود:

* نوشتن طولانی مدت با خودکار مشکلاتی نظیر درد در ناحیه انگشتان و موچ دست را ایجاد می کند بنابراین به جای راحتی در نوشتن از خودکار با سطح مقطع ۳ گوش استفاده کنید این خودکارها مناسب تر از خودکارهای سطح مقطع دایره ای هستند.

* خودکار با نوک تیوپی و یا ژله ای مناسب ترین نوع خودکار برای نوشتن می باشند.

* استفاده از خودکار با پوشش پلاستیکی ژله ای، ارتجاعی یا نرم کمتر باعث احساس درد در انگشتان می گردد و میزان لغزندگی خودکار را به حداقل می رساند.

*با کیفیت بودن جوهر خودکار و یا روان نویس احساس خوشایند و آرامش بخشی به نویسنده می دهد، بنابراین سعی کنید خودکارهای با کیفیت خریداری کنید، چرا که خودکارهای بی کیفیت موجب کثیف شدن کیف، لباس و دستان دانش آموز می گردد.

*سایز و وزن خودکار خریداری شده باید متناسب با قدرت دستتان دانش آموز باشد، پس برای خرید یک خودکار با وزن استاندارد بهتر است خودکاری با وزنی کمی سنگین و البته متعادل انتخاب نمایید.

* خودکار مورد استفاده باید دارای سرپوش باشد، داشتن سرپوش مانع از خط خطی شدن جامدادی می شود.

خرید لوازم التحریر مناسب

امیدواریم در هنگام خرید لوازم التحریر این نکات بیان شده، برای شما مفید و کاربردی باشند و با رعایت اصول و نکات مهم بهترین خرید را انجام دهید. موفق باشید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *