دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

با بهترین رژیم انگور برای لاغری و پاکسازی بدن آشنا شوید

  • بهاره سلطانی
  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

انگور میوه ای که مختص فصل تابستان و پاییز است و اکثر انواع آن در ایران یافت می شود. میوه ایی که خواص فراوانی دارد از روغن هسته آن تا آبغوره… علاوه بر اینها انگور اثر فوق العاده ای در کاهش وزن دارد. در ادامه روش لاغری با رژیم انگور را آموزش می دهیم.

از دیگر فواید انگور می توان به کمک آن در سلامت مغز و قلب اشاره کرد. این میوه یکی از پاک کننده های طبیعی بدن به شمار می رود. همچنین می توان از خواص ضد سرطانی آن و کمک به درمان بیماران دیابتی نام برد. برای همین به کسانی که مبتلا به قند خون هستند توصیه می شود به جای مصرف قند و شیرینی از کشمش استفاده کنند.

رژیم لاغری میوه در میان افرادی که قصد کاهش وزن دارند محبوبیت بالایی دارد از جمله محبوب ترین رژیم های لاغری با میوه های مختلف می توان به رژیم لاغری موز و رژیم لاغری انار اشاره کرد.

فواید رژیم انگور برای سلامتی

نکاتی درباره رژیم لاغری انگور

اساس این رژیم غذایی, انگور تازه و طبیعی است, انگورهایی که مصرف می کنید باید حتما شیرین و رسیده باشد. این رژیم غذایی برای افراد مبتلا به دیابت و یا سنگ کلیه توصیه نمی شود. در طی این دوره شنا می توانید از آب های طبیعی دیگر استفاده کنید تا بدنتان دچار کم آبی نشود. رژیم این میوه ممکن است تا ماهها ادامه پیدا کند. شما در این رژیم احساس خستگی و گرسنگی نمی کنید چون این میوه سرشار از ویتامین و قند است.

در زمانی که رژیم لاغری این میوه را می گیرید بدنتان شروع به پاکسازی می کند و مواد زایدی که در کبد و خونتان انباشته شده است را از بین می برد و به طور کامل تصفیه می کند.

رژیم لاغری انگور

دستور رژیم انگور

در طول یک هفته روزانه حدود یک تا یک و نیم کیلو گرم انگور با دانه و پوست آن میل کنید. اما این مقدار را باید در کل وعده هایی غذای روزانه تان به طریقی که گفته می شود پخش کنید.

رژیم آب انگور برای لاغری سریع

  •  آرون گروپس
  • چند ساعت بعد از خوردن صبحانه
  • یک ساعت بعد از صرف شام
  • قبل از خواب

کاهش وزن احتمالی با این رژیم حدود ۲ تا ۴ کیلو گرم است و این بستگی به مداومت شما و همچنین کنترل باقی مواد مصرفی در وعده های روزانه تان دارد.

لاغری با انگور

رژیم لاغری و پاکسازی

لاغری با انگور در ۵ هفته باید انجام شود. و نحوه مصرف انگور در هر هفته متفاوت است. هفته اول: فقط در یکی از وعده ها انگور جایگزین غذا شود. هفته دوم: انگور را باید جایگزین دو وعده غذایی طی روز کرد. هفته سوم: انگور در تمام وعده ها جایگزین شود. کسانی که نگران ضعف قوا در این مدت هستند می توانند از نان جو به میزان متعادل در این مدت استفاده کنند. همچنین در رژیم این میوه میتوان از آب انگور طبیعی به جای میوه آن در بعضی وعده ها استفاده کرد. به طور مثال به جای یک وعده انگور می توان از ۲ لیوان آب انگور استفاده کرد. و اما در هفته چهارم شما به جای سه وعده از دو وعده انگور استفاده می کنید و در هفته پنجم تنها یک وعده از این میوه در برنامه غذایی تان باید استفاده شود و باقی وعده ها می توانید از مواد غذایی دیگر استفاده کنید.

رژیم لاغری انگور

خواص مفید انگور برای بدن

انگور نقش مهمی در سلامت بدن ایفا می کند و دارای فواید شگفت انگیزی است که در ادامه مطلب برخی از خواص بی نظیر آن را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

انگور دارای ویتامین های زیادی مثل ویتامین B, C ,A و D است. به دلیل وجود ویتامین d به حفظ سیستم ایمنی و قدرت دفاعی بدن کمک زیادی می کند.

تصفیه کننده کبد و خون

انگور یکی از تصفیه کننده های مهم بدن مخصوصا برای خون و کبد به شمار می رود. همچنین خوردن انگور برای بیمارانی که دچار ناراحتی های معده از جمله ورم روده و معده و همچنین بیماری بواسیر هستند توصیه می شود.

رژیم انگور مناسب برای افراد چاق

بهبود آسم

انگور برای ریه ها و دستگاه تنفس هم مفید است و به کسانی که مبتلا به آسم یا تنگی نفس هستند خوردن انواع انگور و آب انگور توصیه می شود. همچنین متعادل کننده فشار خون است مخصوصا در افرادی که فشار خون بالا دارند افزودن انگور به دو وعده غذایی در صبح و شب توصیه می شود.

لاغری در پنج هفته

درمان دیابت

از دیگر خواص انگور و موارد توصیه آن به بیماران دیابتی است که می توانند از کشمش و انگور تازه استفاده کنند و همچنین افرادی که مبتلا به کم خونی هستند انگور می تواند کمبود خون بدن آنها را جبران کرده و حتی از بروز این بیماری پیشگیری کند.

استحکام استخوان ها

وجود ریز مغذی هایی مانند آهن، مس و منگنز در انگور به تشکیل و استحکام استخوان ها کمک شگفت انگیزی می کند از این رو به منظور جلوگیری از پوکی استخوان با افزایش سن بهتر است انگور را به برنامه غذایی روزانه تان اضافه کنید و همچنین وجود منگنز در بدن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و کمک زیادی به کلاژن سازی، سوخت و ساز پروتئین و عملکرد سیستم عصبی می کند.

خواص شگفت انگیز انگور

بهبود سوء هاضمه

گاه اوقات بنا به دلایل مختلفی ممکن است دچار سوء هاضمه شوید که با کمک انگور می توانید این مشکل را برطرف کنید زیرا، انگور سبب کاهش حرارت بدن و درمان سوء هاضمه و سوزش معده می شود.

مبارزه با سرطان سینه

طبق تحقیقات انجام شده آب انگور سبب پیشگیری از سرطان پستان می شود از این رو، به منظور محافظت از خود در برابر بیماری های خطرناک می توانید هر روز یک لیوان آب انگور خوشمزه میل کنید.

فواید بی نظیر انگور

محافظت از پوست در برابر آفتاب

آفتاب سوختگی یکی از مشکلات شایع در بین افراد است که در برخی موارد با کرم های ضد آفتاب نیز نمی توان مانع آفتاب سوختگی شد که استفاده از انگور به عنوان یک روش عالی و خانگی به شمار می رود، می توانید انگور را له کرده سپس بر روی مکان مورد نظر بمالید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت بماند و در نهایت موضع را با آب سرد بشویید.

پیشگیری از پیری زودرس

از دیگر فواید شگفت انگیز انگور شفاف شدن پوست و جلوگیری از پیری زودرس می باشد بنابراین استفاده از انگور را جایگزین محصولات شیمیایی کنید زیرا انگور داری مقادیر فراوانی آنتی اکسیدان هستند فقط کافی است آن را له کرده و به شکل دورانی بر روی صورت تان بمالید اجازه دهید به مدت بیست دقیقه بماند و با آب سرد بشویید.

رژیم انگور و بررسی خواص آن

امیدواریم مطالعه مطلب گفته شده برای شما دوستان مفید و سودمند بوده باشید و با کمک این میوه خوشمزه به وزن مورد نظرتان برسید، به منظور آشنایی بیشتر با دیگر رژیم لاغری می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *