دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

درمان طبیعی جوش صورت برای رفع انواع جوش و آکنه

  • بهاره سلطانی
  • ۹ تیر ۱۳۹۶
  • ۰

جوش یا آکنه صورت می تواند عوامل متعددی داشته باشد. عوامل ارثی, اضطراب, نوع رژیم غذایی, نوع مراقبت از پوست, آلژی ها و حتی جوش صورت می تواند علایم یک بیماری باشد. مراقبتها و درمان طبیعی جوش صورت را می توانید در ادامه بخوانید.

همانطور که گفته شد عوامل زیادی می توانند دست به دست هم بدهند تا زمینه ساز بروز آکنه صورت شوند و معضلی برای زیبایی و سلامت پوست که موجب نگرانی های زیادی می شود. اما جالب است بدانید که نگرانی و اضطراب هم می تواند تعدد و تداوم آکنه ها را پی داشته باشد. شما با روش های ساده و طبیعی حتی در منزل می توانید جوش های صورت خود را از بین ببرید.

درمان طبیعی جوش صورت

تهیه ماسک خانگی برای درمان طبیعی جوش صورت

همه ما با خواص سیب زمینی و لزوم آن در رژیم غذایی آگاهیم, اما خواص سیب زمینی فقط در تغذیه از آن خلاصه نمی شود بلکه می توان ار آن برای رفع جوش صورت هم بهره برد.

مواد لازم:

  • یک عدد سیب زمینی متوسط
  • چند قاشق جوانه گندم

جوانه گندم

طرز تهیه:

ابتدا سیب زمینی متوسط را خوب |پوست بگیرید, ترجیحا از سیب زمینی تازه استفاده کنید, بعد از پوست گیری سیب زمینی را رنده کرده و تفاله ها را از آب آن جدا کنید, دور بیندازید. در آب سیب زمینی رنده شده چند قاشق جوانه گندم بریزید تا کاملا به صورت خمیر درآید دقت کنید که خمیر ماسک خیلی سفت نشود و همچنین شل هم نباشد. خمیر را با یک کاردک روی قسمتهایی که جوش دارد بزنید و بیست دقیقه بعد با آب ولرم صورتتان را بشویید. از این ماسک می توانید دو یا سه بار در هفته استفاده کنید.

روش تهیه ماسک

ماسک آبلیمو و تخم مرغ

یکی از موثرترین روش های رفع جوش صورت و از بین بردن جای جوش استفاده از آبلیمو است. ترکیب آبلیمو به همراه تخم مرغ می تواند بر روی پوست شما تاثیر فوق العاده ایی داشته باشد. این ماسک برای انواع پوستها به کار می رود. برای تهیه این ماسک نصف فنجان آب لیمو تازه را به همراه یک یا دو عدد سفیده تخم مرغ مخلوط کرده و به مدت نیم ساعت روی پوستتان بگذارید, سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید. دقت داشته باشید که این ماسک با چشم و دهانتان تماس نداشته باشد.

درمان خانگی جوش صورت

  •  آرون گروپس

رفع جوش صورت با سیر

متخصصان زیادی از خواص ضد باکتری و ضدعفونی کننده سیر صحبت کرده اند. جالب است که بدانید سیر در از بین بردن جوش صورت بسیار موثر است. برای استفاده از این خاصیت فوق العاده می توانید یک یا چند حبه سیر را به قسمتهای کوچک تقسیم کرده و روی نواحی که آکنه دارد بگذارید و بعد از ده دقیقه صورتتان را با آب ولرم بشویید. اگر بوی سیر برایتان ناخوشایند است از این ماسک طبیعی استفاده نکنید. برای از بین بردن بوی سیر می توانید صورتتان را با صابون و آب ولرم بشویید.

درمان طبیعی جوش صورت با سیر

از بین بردن آکنه های پوستی با سرکه سیب

یکی دیگر از روشهای درمان طبیعی جوش صورت استفاده از سرکه سیب است. سرکه سیب برای از بین بردن جوشهای ملتهب و قرمز بکار می رود, همچنین قادر است سلولهای مرده پوست را جدا کرده و در درمان نواحی که مستعد جوش زدن هستند به کار می رود. برای این روش کافیست چهار قاشق سرکه سیب را با دو قاشق آب مخلوط کرده و با مقداری پنبه به روی جوشها بزنید. بعد از گذشت بیست دقیقه می توانید صورتتان را با آب ولرم بشویید.

درمان طبیعی جوش صورت

درمان جوش صورت با عسل

عسل از خوراکی های بی نظیری است که خواص درمانی متعددی دارد.  و به دلیل خواص آنتی باکتریالی که دارد می تواند در جهت رفع جوش و آکنه صورت بسیار موثر باشد. برای استفاده از عسل برای رفع جوش صورت می توانید مقداری پنبه را به عسل آغشته کرده و روی تمام سطح صورت یا نواحی که جوش دارد بزنید و بعد از گذشت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صورتتان را با آب ولرم بشویید. از این روش می توانید دوبار در هفته استفاده کنید و برای گرفتن نتیجه قطعی بهتر است تا یک ماه از این ماسک صورت برای رفع جوش استفاده کنید.

رفع جوش صورت

علت جوش صورت

از عوامل مهم خوردن غذاهای فست فودی و چرب و تند است که در افراد با زمینه آکنه صورت سریعتر بروز می کند, خیلی ها برای رفع آکنه های پوستی متوسل به داروها و ماسکهای متعدد می شوند و شاید در نهایت نتیجه دلخواهشان را هم نگیرند.

از دیگر علتهای جوش صورت چربی پوست است اما شستشوی مداوم صورت هم باعث لطمه به بافت های پوستی می شود و زمینه بهتری برای رشد آکنه ها فراهم می کند. برای از بین بردن جوش صورت می توانید از صابونهای مخصوص استفاده کنید.

درمان طبیعی جوش صورت سه بار در هفته

 هشدار

دقت داشته باشید که به هیچ عنوان جوش ها را دستکاری نکنید, خالی کردن یا کندن جوش می تواند لطمات جبران ناپذیری به پوستتان وارد کند. بهتر است که از روشهای طبیعی برای رفع جوش صورت استفاده و در طی دوره درمانی رژیم غذایی سالم داشته باشید و از اضطراب دوری کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *