دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

روش های درمان طبیعی میگرن با داروهای گیاهی در منزلتان

  • مرضیه نیکزاد
  • ۱۶ دی ۱۳۹۵
  • ۰

همان طور که می دانید میگرن یک نوع بیماری می باشد که وجود سر دردهای ناشی از آن بسیار طاقت فرسا بوده و موجب ناتوانی و ضعف می گردد. در این مقاله با درمان طبیعی میگرن با انواع داروهای گیاهی در خدمت شما دوستان عزیز می باشیم.

امروزه یکی از مشکلات و بیماری هایی که بیشتر افراد جامعه درگیر آن هستند سر دردهای ناشی از میگرن می باشد که موجب رنج و ناراحتی آن ها می شود و آن ها را از انجام کارهای روزمره باز می دارد. این نوع سردردهای شدید دلایل و علت های بسیاری دارند که به علت های محیطی و علت های تشدید کنده معروف می باشند. در این مقاله با روش های بهبود میگرن با انواع داروهای گیاهی در خدمت شما دوستان عزیز می باشیم.

علت ها و دلایل تشدید کننده سردردهای میگرن شامل محل کار یا زندگی فرد، شغل فرد و مشکلات او می باشند همچنین آلودگی ها نیز همچون آلودگی های شیمیایی و آلودگی های صوتی نیز یکی از دلایل اصلی و عمده میگرن می باشند. سر درد می تواند از علائم و نشانه های بیماری هایی همچون سرماخوردگی، مشکلات کلیه، فشارخون، دیابت و گاهی نیز سکته های مغزی باشند. در ادامه با روش های پیشگیری از میگرن به وسیله انواع داروهای گیاهی در خدمت شما مخاطبان عزیز می باشیم.

درمان بیماری میگرن

  درمان طبیعی میگرن با انواع داروهای گیاهی

سر دردهای میگرنی از انواع سر دردهای طولانی مدت و شدید می باشند که افراد بسیاری با آن ها درگیر هستند.  در طب سنتی انواع سر دردها شامل ریشه هایی از خون، صفرا، سودا و بلغم می باشند که با رعایت نکردن این طبع ها مشکلاتی جدی به سر انسان منتقل می شود. بیشتر داروهای گیاهی اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرند عوارض و خطری را در پی نخواهند داشت اما از آن جایی که هر دارویی عوارضی را نیز به دنبال دارد برخی از گیاهان نیز می توانند خطرناک و یا حتی کشنده نیز باشند. درمان های خانگی میگرن و بسیار تاثیر گذار را برای شما دوستان عزیز در ادامه قرار داده ایم.

روش های درمان بیماری میگرن

گیاه باتربور

گیاه باتربور به درمان طبیعی میگرن کمک بسیاری می کند. این گیاه در مناطق باتلاقی اروپا، آسیا و شمال آمریکا و اغلب در مکان های مرطوب وجود دارد که برای طیف گسترده ای از اهداف دارویی مورد استفاده قرار می گرفت. در گذشته ها از این گیاه برای درمان زخم های پوست استفاده می شد که آن را به عنوان درمان انواع سردرد، سرفه، تب، مشکلات گوارشی و آسم مورد استفاده قرار می دادند. از عصاره ریشه این گیاه برای درمان سردرد و میگرن در یک قرص مورد استفاده قرار داده می شد که تعداد دفعات میگرن را تا ۶۰ درصد کاهش می داد.

نعناع

نعناع در شمال آمریکا و آسیا و اروپا رشد و پرورش می یابد. از برگ نعناع و اسانس آن برای غذا و دارو استفاده می شود. علاوه بر درمان سر دردهای میگرنی برای از بین بردن اسپاسم، مشکلات گوارشی و حالت تهوع و دندان درد استفاده می شود. می توان برای درمان میگرن از روغن نعناع به صورت موضعی نیز استفاده کرد که یک گزینه بسیار مناسب برای تسکین درد میگرن می باشد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

درمان طبیعی میگرن با نعناع

زنجبیل

 این گیاه در واقع یک نوع گیاه گرمسیری آسیایی می باشد که از زمان های قدیم به عنوان یک ادویه برای غذا و برای درمان درد معده، سر درد، تهوع، ورم مفاصل و نشانه های سرماخوردگی مورد استفاده قرار گرفته است. از زنجبیل به عنوان یک درمان بسیار موثر برای میگرن استفاده نشده ولی از آن به عنوان یک ضد التهاب، ضد قارچ، ضد باکتری و ضد ویروسی می توان استفاده کرد. از این گیاه با داروهای رقیق کننده خون نباید استفاده کرد.

درمان بیماری میگرن با زنجبیل

گشنیز

گشنیز یک گیاه خوش طعم و خوشبو می باشد که برای آشپزی و چاشنی مواد غذایی استفاده می شود. این گیاه در جنوب اروپا و جنوب غرب آسیا وجود دارد. در پزشکی سنتی از این گیاه برای کاهش سر درد و کاهش فشار سینوس از طریق ریختن آب داغ بر روی دانه های تازه آن و تنفس بخار حاصل از آن استفاده می شود. افرادی که دارای میگرن می باشند بهتر است که تخم گشنیز را علاوه بر جویدن در چای و یا غذا نیز استفاده کنند.

درمان طبیعی بیماری میگرن با گشنیز

بومادران

از این گیاه در قدیم برای بهبود انواع زخم استفاده می شد علاوه بر آن از بومادران در درمان بیماری های التهابی، اضطراب، بی خوابی، سرفه، سرماخوردگی، اسهال مورد استفاده قرار داده می شود. این گیاه دارای خواص ضد التهابی بوده و به افرادی که مبتلا به میگرن می باشند کمک بسیاری می کند.

درمان سردردهای میگرن

عصاره چای گلپر

یکی دیگر از روش های درمان طبیعی میگرن استفاده از گیاه گلپر می باشد.  از ریشه گلپر برای ادویه و کرم یا دارو استفاده های فراوانی می شود. گلپر را با گیاهان دیگری می توان ترکیب کرد و برای درمان سر درد، التهاب، خستگی و درد عصب می توان استفاده کرد. گلپر به دلیل داشتن خواص ضد درد برای افرادی که مبتلا به میگرن هستند بسیار مفید می باشد.

میگرن و روش های درمان آن

در این مقاله با راهکارهای خانگی بهبود میگرن با انواع داروهای گیاهی آشنا شدید که امیدواریم این مقاله برای شما دوستان عزیز مفید بوده باشد. در صورت تمایل برای آشنایی با انواع روش های درمان خانگی و طب سنتی کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *