دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه شربت پرتقال فوق العاده خوشمزه برای پذیرایی

  • ندا خوشرو
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
  • ۰

شربت از انواع نوشیدنی هایی که شما می توانید آن را با میوه های مختلفی کنید؛ در این مطلب قصد داریم تا شما را با طرز تهیه شربت پرتقال در منزل به صورت مرحله به مرحله آشنا سازیم که امیدواریم از نوشیدن این شربت خوشمزه نهایت لذت را ببرید.

شربت پرتقال از انواع شربت های خوشمزه و پرطرفدار است که در طرز تهیه شربت پرتقال از کله قند و آب جوشیده سرد و پرتقال استفاده می شود و شما می توانید این شربت خوشمزه را به راحتی و با روش های مختلفی در منزل تهیه کنید.

شربت آلبالو و شربت توت فرنگی و شربت پرتقال از انواع شربت های میوه ای هستند که بهتر است این نوع نوشیدنی های سرد را خودتان در منزل تهیه کنید تا از طبیعی بودن آن ها مطمئن باشید.

شربت پرتقال خوشرنگ

مواد لازم

  • کله قند : یک عدد

مواد لازم برای تهیه شربت پرتقال

  • پرتقال متوسط : ۱۵ عدد

پرتقال

  • آب جوشیده سرد : هشت لیوان

آب جوشیده سرد

طرز تهیه شربت پرتقال در منزل

برای درست کردن شربت پرتقال ابتدا پرتقال ها را به خوبی با مسواک بشویید و با کمک دستمال تمیزی پوست پرتقال ها را خشک کنید. سپس پرتقال های شسته شده را با پوست روی کله قندی بکشید تا سطح کله قند به طور کامل نارنجی رنگ شود.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

کشیدن پرتقال روی کله قند

در مرحله بعدی طرز تهیه شربت پرتقال کله قند را در قابلمه ای بزرگ قرار دهید و آب پرتقال ها را به کمک آبمیوه گیری بگیرید.

گرفتن آب گرتقال

 آب پرتقال های طبیعی را به همراه آب در قابلمه حاوی کله قند بریزید.

شربت پرتقال خوش طعم

سپس به مدت ۱۵ ساعت قابلمه را در دمای آشپزخانه بگذارید و بعد از مدت زمان ذکر شده شربت پرتقال را به خوبی هم بزنید و اگر قند به طور کامل در محلول آب پرتقال حل شده بود می توانید مایع شربت پرتقال را درون ظرف مناسبی بریزید و شربت را در یخچال به مدت طولانی نگهداری کنید.

طرز تهیه شربت پرتقال

با این مقدار مواد می توانید به اندازه ۵ لیتر شربت غلیظ پرتقال تهیه کنید توجه داشته باشید که برای میل کردن شربت پرتقال باید شربت را به نسبت مناسبی با آب مخلوط کنید تا میزان شیرینی شربت اندازه شود.

دستور تهیه شربت پرتقال به روشی دیگر

شربت پرتقال یکی از شربت های معروف و پرطرفدار در سرتاسر جهان می باشد که علاوه بر طعم عالی و خوشمزه دارای خواص زیادی بوده و غنی از ویتامین ث می باشد، از این رو مصرف آن به عنوان میان وعده و یا در کنار صبحانه بسیار توصیه می شود، در ادامه با دستور تهیه دیگری از شربت پرتقال آشنا می شوید.

مواد لازم

  • فیله پرتقال/ یک کیلو
  • آب پرتقال/ ۲ لیوان
  • شکر/ ۳ لیوان
  • آب/ ۳ لیوان
  • اسانس و رنگ پرتقالی/ در صورت دلخواه

روش تهیه شربت پرتقال

روش تهیه شربت پرتقال

در ابتدا آب را با شکر مخلوط کرده و روی حرارت زیاد قرار دهید تا به جوش آید، بعد از جوشیدن آب لازم است کف ایجاد شده روی آن را با کفگیر یا قاشق بگیرید تا آب شربت شما زلال و شفاف شود، سپس حرارت زیر قابلمه را کم کنید و بگذارید تا محلول شربت شما به مدت ۳۰ دقیقه دیگر بجوشد و بعد آب پرتقال را بیفزایید، مدتی دیگر صبر کنید تا شربت بجوشد و غلیظ شود.

در مرحله بعدی، فیله پرتقال و یا پوست پرتقال های درسته و یا رنده شده را درون پارچه ای تمیز و نازک (تنظیف) قرار دهید و به خوبی بپیچید تا بیرون نریزند و بعد از به جوش آمدن آب پرتقال می توانید آن را داخل قابلمه بیندازید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت دیگر همراه همه مواد با درجه حرارت پایین به خوبی بجوشند و به خورد شربت بروند.

سپس تنظیف یا پارچه حاوی فیله پرتقال را از داخل قابلمه شربت خارج کنید و داخل ظرف یا سینی بگذارید، بعد از خشک شدن تنظیف آن را به خوبی فشار دهید و عصاره آن را به شربت اضافه کنید، بعد از خنک شدن شربت نیز می توانید آن را داخل ظرف های شیشه ای درب دار بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

دستور تهیه شربت پرتقال

در این مطلب با روش درست کردن شربت پرتقال در منزل آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این نوع شربت خوشمزه و خوش طعم نهایت لذت را در منزل ببرید. برای مشاهده آموزش تهیه انواع نوشیدنی سرد کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *