دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

با انواع ماسک گلاب و نحوه استفاده آن ها آشنا شوید

  • ندا خوشرو
  • ۲۴ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

گلاب از انواع مواد طبیعی که می تواند باعث لطافت و صاف شدن پوست های حساس شود؛ در ادامه ۵ نوع ماسک گلاب به همراه نحوه استفاده از این ماسک ها را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار داده ایم برای مشاهده این ماسک های معجزه آسا و مفید تا پایان مطلب همراه ما باشید.

استفاده از گلاب می تواند باعث جوانی و شادابی پوست صورت شود و علاوه بر این گلاب دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و انواع ویتامین ها است بنابراین شما می توانید با استفاده از ماسکهای گلاب از پیری زود رس پوست جلوگیری کنید و همچنین می توانید با کمک گلاب پوست خود را به خوبی تغذیه کنید، در ادامه مطلب چند ماسک گلاب را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد بنابراین پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

ماسکهای صورت معمولا از مواد طبیعی تهیه می شوند و شما می توانید از این ماسکها برای پوست آسیب دیده و حساس خود استفاده کنید. ماسکهای طبیعی گلاب از انواع ماسکهای مفید و مناسب برای پوست صورت است که می توانید انواع ماسکهای گلاب را با ترکیب گلاب و سایر مواد طبیعی مناسب در منزل تهیه نمایید.

معرفی 5 ماسک معجزه آسا گلاب

معرفی انواع ماسک گلاب معجزه آسا

خواص گلاب برای بدن زیاد است و این ماده طبیعی می تواند برای پوست صورت نیز مفید باشد. از ماسکهای گلاب می توانید برای انواع پوست های خشک و معمولی و چرب استفاده کنید و این شگفتی طبیعت باعث زیبایی بیشتر پوست صورت شما می شود. در ادامه انواع ماسکهای طبیعی گلاب را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

   معرفی انواع ماسک گلاب

  • ماسکی معجزه آسا از گلاب و خیار

خیار و گلاب، باعث شفافیت بیشتر پوست صورت می شود و این ترکیب طبیعی لطافت و شادابی را برای پوست شما به ارمغان می آورد.

ماسک معجزه آسا خیر و گلاب

  •  آرون گروپس

مواد لازم

  1. آب لیمو ترش : ۱/۲ فنجان
  2. گلاب : ۴ قطره
  3. آب خیار : ۱ قاشق چایخوری

روش تهیه ماسکی طبیعی از گلاب

ابتدا خیار ها را در خرد کن بریزید.

طرز تهیه ماسک گلاب

سپس خیار های خرد شده را در پارچه ای تمیزی بریزید و آب آن ها بگیرید.

روش تهیه گرفتن آب خیار نحوه گرفتن آب خیار

سپس آب لیمو ترش و گلاب را به آب خیار اضافه کنید و این مواد را به خوبی هم بزنید تا با یکدیگر مخلوط شوند.

اضافه کردن آب لیمو ترش به آب خیار

اضافه کردن گلاب به مخلوط آب خیار و آب لیمو ترش

سپس پنبه ای را به این محلول آغشته کنید و پنبه آغشته شده به محلول گلاب را روی پوست صورت و گردن خود بکشید و به مدت ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا این محلول روی صورت و گردن شما بماند و بعد از مدت زمان ذکر شده صورت و گردن خود را با آب ولرم بشویید.

مخلوط کردن گلاب و آب خیار

  • ماسکی طبیعی از گلاب و عسل

ماسک طبیعی و معجزه آسا گلاب و عسل

در ظرفی مناسب مقدار گلاب، به همراه مقداری عسل را با یکدیگر مخلوط کنید سپس مخلوط این مواد را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده پوست صورت خود را بشویید. از ماسک عسل و گلاب، شما می توانید برای کمرنگ شدن و از بین بردن لک های صورت خود استفاده کنید.

ماسک عسل و گلاب

  • ماسکی مفید از ماست و گلاب

مقداری ماست و پودر پوست لیمو و گلاب را در ظرفی مناسب با یکدیگر مخلوط کنید سپس این مخلوط این را روی صورت خود به مدت ۱۵ قرار دهید و بعد از مدت زمان لازم برای مکث ماسک، صورت خود را با کمک آب ولرم بشویید. این ماسک، برای رفع لک و کمرنگ شدن لک های صورت می تواند مفید باشد.

ماسک طبیعی و معجزه آسا گلاب

  • ماسکی از جوش شیرین و گلاب

یکی از انواع راه های طبیعی مناسب برای از بین بردن جوش های صورت استفاده از ماسک جوش شیرین و گلاب است.
ابتدا مقداری جوش شیرین را در ظرفی مناسب با چند قطره گلاب ترکیب کنید و سپس مخلوط این مواد را هم بزنید خمیری شکل شوند و خمیر بدست آمده را روی پوست صورت قبل از خواب قرار دهید سپس صبح بعد از بیدار شدن پوست صورت خود را با آب ولرم بشویید.

  • ماسکی از سرکه و گلاب

برای رفع لکه های تیره پوست می توانید از ماسکی تهیه شده از سرکه و گلاب استفاده کنید.

مواد لازم

  1. گلاب : ۱ قاشق غذاخوری
  2. سرکه : ۲ قاشق غذاخوری
  3. آب خیار : ۱ قاشق غذاخوری

روش تهیه ماسک

ابتدا در کاسه ای کوچک سرکه و آب خیار و گلاب را با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید سپس به کمک پنبه ای تمیز از محلول این مواد روی لکه های تیره پوست خود قرار دهید و بعد از ۱۵ دقیقه مکث پوست صورتتان را با کمک آب ولرم بشویید.

ماسک سرکه و گلاب

  • گلاب و گلیسیرین

استفاده از ترکیب این دو برای پوست به عنوان یک آبرسان و مرطوب کننده محسوب می شود، یک فنجان گلیسیرین و یک دوم فنجان گلاب را با هم مخلوط کرده سپس ترکیب به دست آمده را بر روی پوست تان بمالید و اجازه دهید تا صبح بماند، از این روش هر شب استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه تان برسید سپس مخلوط باقی مانده را نیز می توانید داخل یخچال نگهداری نمایید.

روش استفاده از گلاب برای زیبایی

  • گلاب و چوب صندل

به منظور کمرنگ شدن لکه ها می توانید از این ترکیب کمک بگیرید بنابراین، داخل یک کاسه دو قاشق غذا خوری پودر چوب صندل و سه تا چهار قاشق غذا خوری گلاب را با هم مخلوط کرده سپس ترکیب یکنواخت به دست آمده را بر روی پوست تان به مدت بیست تا بیست و پنج دقیقه بمالید و در نهایت با آب سرد بشویید، از این روش هفته ای دو تا سه بار استفاده کنید.

  • گلاب و بنسن

یک قاشق غذا خوری پودر بنسن و دو قاشق چای خوری گلاب را با هم داخل کاسه ای مخلوط کرده سپس ترکیب حاصل را روی پوست تان بمالید، اجازه دهید به مدت پانزده دقیقه بماند و در نهایت با آب سرد بشویید، از این روش هفته ای یک تا دو بار استفاده کنید.

بهترین ماسکهای خانگی از گلاب

  • گلاب و ژل آلوئه ورا

به منظور برنزه کننده پوست می توانید از ترکیب گلاب و ژل آلوئه ورا کمک بگیرید فقط کافی است، یک قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا را با یک قاشق غذا خوری گلاب مخلوط کرده سپس ترکیب را روی پوست بمالید و بعد از زمان بیست دقیقه با آب بشویید، هفته ای تدو تا چهار بار از این روش کمک بگیرید تا شاهد برنزه شدن تان باشید.

در این مطلب با طرز تهیه انواع ماسکهای گلاب آشنا شدید که امیدواریم با تهیه این ماسکهای طبیعی و معجزه آسا بتوانید مشکلات پوستی خود را درمان کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش روش تهیه ماسک های طبیعی به بخش ماسک طبیعی مجله آرگا مراجعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *