دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

میوه های چاق کننده را بهتر بشناسید

  • مرضیه نیکزاد
  • ۳۰ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

میوه ها برای بدن بسیار مفید می باشند و از آن جایی که سوخت اساسی مغز هستند باعث تقویت حافظه می شوند. در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با انواع میوه های چاق کننده آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

با مصرف میوه ها و گنجاندن آن ها در برنامه غذایی می توانید سلامتی خود را تامین کنید. مصرف انواع میوه ها موجب قوی تر شدن سیستم بدن و همچنین موجب بهبودی جریان گردش خون در بدن می شوند. برخی از میوه ها خاصیت چربی سوزی و لاغری دارند و برخی دیگر به دلیل داشتن قند موجب چاقی و افزایش وزن می شوند. در این مقاله ما قصد داریم تا شما مخاطبان عزیز را با میوه های چاق کننده آشنا کنیم.

آشنایی با میوه های چاق کننده

میوه ها دارای خواص بسیاری می باشند که برای سلامتی بسیار مفید می باشند. مصرف انواع میوه موها را براق می کند، پوست را بسیار شاداب و جوان نشان می دهد و از ان جایی که احساس خوبی را در انسان ایجاد می کند موجب از بین بردن افسردگی می شود. برای داشتن سلامتی خود مصرف میزان زیاد میوه و آب میوه را به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم. برای داشتن رژیم چاقی و لاغری رژیم میوه را مد نظر خود قرار دهید. در ادامه با میوه هایی که موجب چاقی و افزایش وزن می شوند آشنا خواهید شد.

آشنایی با انواع میوه های چاق کننده

برای رسیدن به وزن ایده آل و مطلوب افراد لاغر تمایل دارند تا با اضافه کردن وزن استایل دلخواه خود را بدست آورند و افراد چاق نیز برای تناسب اندام خود باید به سمت کاهش وزن روی بیاورند. برخی از میوه ها به افزایش وزن و چاقی کمک بسیاری می کنند. میوه هایی همچون خرمالو، انجیر، موز، آووکادو، هویج، ذرت، انگور، گلابی، آلو زرد و شلیل از انواع میوه برای چاقی می باشند که با گنجاندن آن ها در برنامه غذایی خود می توانید به وزن ایده آل خود دست یابید.

آشنایی با میوه های چاق کننده

میوه های حاوی کربوهیدرات های بالا

برخی از میوه ها شامل کالری بسیار بالایی هستند که به افزایش وزن و چاقی کمک بسیاری می کنند و همچنین استفاده از این میوه ها به دلیل قند بالایی که دارند انرژی لازم و کافی روزانه را برای بدن فراهم می کنند. موز و آناناس و انگور از جمله میوه هایی هستند که موجب چاقی و افزایش وزن می شوند.

میوه های افزایش دهنده وزن

  •  آرون گروپس

میوه های خشک

امروزه میوه های خشک بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و در هر فصلی می توان به آن ها دسترسی داشت. این نوع میوه ها علاوه بر اینکه به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند و آب کافی نیز ندارند به دلیل داشتن مقادیر بسیار زیاد قند و کالری موجب چاقی و افزایش وزن می شوند از این رو این میوه ها را میوه های چاق کننده می نامند. انجیر نیز از این دست میوه ها می باشد به خصوص برای افرادی که کمبود وزن دارند و یا دوران نقاهت بیماری را پشت سر گذاشته اند.

میوه های خشک و خواص آن ها

میوه های قرمز رنگ

همان طور که می دانید قرمز رنگی است که بسیار اشتها آور و محرک بوده است و انسان را ناخودآگاه به سمت خود می کشاند. میوه ها و مواد غذایی که از رنگ قرمز برخوردار هستند باعث افزایش اشتها و در نتیجه موجب چاقی و افزایش وزن می شوند. میوه ها و سبزیجات قرمز رنگ بسیار پرانرژی بوده اند و برای تقویت قلب و افزایش فشار خون و تقویت روده و کبد مفید می باشند. توت فرنگی و شاه توت از جمله میوه های چاق کننده قرمز و پرانرژی می باشند.

فواید میوه های قرمز

انواع میوه های تازه برای بهبود وزن

  • آووکادو:

آووکادو سرشار از مواد مغذی همچون ویتامین های k، c، b5 و b6 است و منبع غنی از چربی های غیر اشباع سالم، فیبرهای شکم پر کن و همچنین آنتی اکسیدان ها می باشد و در نیمی از این میوه یعنی در هر ۱۰۰ گرم آووکادوی رسیده ۱۵ گرم چربی، ۱۶۱ کالری، ۷ گرم فیبر و ۸.۶ گرم کربوهیدرات وجود دارد و دارای ۲۱% فولات نیز می باشد. هر عدد آووکادو رسیده از چگالی انرژی بالایی برخوردار می باشد و مصرف یک پنجم از این میوه، در حدود ۵۰ کالری به بدن انرژی می رساند.

ماده اصلی این میوه گوآکاموله است که ارزش غذایی آن تقریبا برابر با یک وعده غذایی کامل می باشد. آووکادو را می توان در وعده های غذایی همچون سوپ ها، سالادها و … استفاده کرد و مصرف این میوه در کنار مواد پروتئینی مانند تخم مرغ می تواند در افزایش و رسیدن به وزن ایده آل بسیار کمک کند.

معرفی میوه های مفید برای افزایش وزن

  • انبه:

یکی دیگر از میوه های چاق کننده انبه می باشد که این میوه خوشمزه و شیرین به دلیل داشتن قند می تواند چاق کننده طبیعی مناسبی برای افرادی است که به دنبال افزایش وزن می باشند. این میوه سرشار از مواد مغذی است و در واقع در هر ۱۶۵ گرم از این میوه(چیزی حدود یک فنجان) ۹۹ کالری، ۱.۴ پروتئین، ۳ گرم فیبر، ۲۵ گرم کربوهیدرات وجود دارد. علاوه بر آن دارای ویتامین A و ویتامین های B و E می باشد. به منظور افزایش وزن با این میوه بهتر است در کنار مصرف انبه تازه از انواع آجیل و میوه نارگیل که هر یک، از مواد غذایی مناسب برای چاقی است استفاده نمایید.

شناسایی میوه های مفید برای افزایش وزن

  • نارگیل:

این میوه نیز حاوی کالری مورد نیاز برای افزایش وزن و چاقی می باشد و منبع غنی از چربی می باشد. لازم است که بدانید در هر ۲۸ گرم از این میوه ۹۹ کالری، ۱ گرم پروتئین، ۲.۵ گرم فیبر، ۴.۳ گرم کربوهیدرات و ۲.۵ گرم فیبر وجود دارد. مس و فسفر نیز از دیگر مواد مغذی این میوه به شمار می روند. استفاده از نارگیل خرد شده در تهیه سالاد میوه یا مخلوط این میوه در انواع سوپ اسموتی و یا مصرف آن همراه با سیب زمینی های سرخ شده می تواند روشی مناسب برای افزایش وزن باشد.

معرفی انواع میوه های چاق کننده

افرادی که از کاهش وزن و لاغری اندام خود رنج می برند پیشنهاد می کنیم تا از میوه ها برای بهبود وزن استفاده کنند که علاوه بر وزن ایده آل به سلامتی بدن آن ها نیز کمک بسیاری می کند. در صورت تمایل برای آشنایی با انواع رژیم غذایی کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *