دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

چگونه صورتمان را لاغر کنیم؟

  • ندا خوشرو
  • ۳۱ شهریور ۱۴۰۰
  • ۰

آب کردن چربی های موجود در صورت نیاز به صرف وقت زیادی دارد و شما می توانید با کمک ماساژ و ورزش های صورت و داشتن تغذیه ای سالم برای لاغر کردن صورت خود اقدام کنید, در ادامه این مطلب انواع روش های طبیعی برای آب کردن چربی های صورت را مشاهده خواهید کرد.

داشتن صورتی جذاب و زیبا آرزوی هر فردی است با بالا رفتن سن افزایش وزن یکی از بزرگترین معضل ها برای برخی از افراد است که افزایش وزن باعث نفوذ چربی ها در صورت می شود. داشتن صورت چاق و درشت بزرگترین دغدغه برای خانم ها و آقایان است. برخی از افراد برای لاغر کردن صورت خود جراحی پلاستیک را انتخاب می کنند که این روش ممکن است باعث رساندن آسیب های جدی به صورت شود بنابراین بهتر است با کمک روش های طبیعی صورت خود را استخوانی کنید.

شما می توانید با کمک روش های طبیعی صورت خود را چاق و یا لاغر کنید. چاق شدن صورت و لاغری صورت با روش های طبیعی ممکن است کمی زمانبر باشد ولی این روش ها هیچگونه آسیبی را به صورت شما وارد نمی کنند.

لاغر شدن صورت

انواع روش های طبیعی برای لاغر کردن صورت

کاهش آب بدن و رژیم غذایی نامناسب و مصرف بیش از حد مشروبات الکی و کمبود خواب و برخی از بیماری ها مانند کم کاری تیروئید و بیماری های کلیوی و عفونت های سینوسی و … می توانند باعث افزایش چربی در صورت شوند که بهتر است این چربی ها را با کمک روش های طبیعی و ورزش از بین ببرید. در این مطلب برخی از روش های طبیعی برای لاغری صورت را در اختیار شما همراهان عزیز قرار می دهیم.

لاغر کردن صورت

  • کاهش مصرف شکر و نمک

بر اساس نظر متخصصان چاق شدن صورت می تواند بر اثر حبس شدن آب در صورت باشد. استفاده بیش از حد از شکر و نمک باعث احتباس آب و در نتیجه چاق شدن صورت می شود بنابراین اگر صورت شما چاق است بهتر است برای لاغر کردن صورت خود نمک و شکر را از برنامه غذایی تان حذف کنید.
برای لاغر شدن صورت صورت می توانید از رژیم غذایی کم نمک و کم چربی و رژیم های غذایی که سرشار از سبزیجات و غلات سبوس دار و گوشت کم چرب هستند استفاده کنید.

لاغر شدن صورت با رژیم غذایی مناسب

  •  آرون گروپس
  • نوشیدن آب به میزان کافی

اگر روزانه به میزان لازم آب ننوشید بدن شما شروع به ذخیره آب می کند که این آب های ذخیره شده در نواحی مختلف صورت نظیر گونه ها و اطراف چشم ها ذخیره می شوند و بنابراین صورت شما پف و نامتناسب به نظر می رسد بنابراین بهتر است برای لاغر کردن صورت خود روزانه حداقل به میزان ۲ لیتر آب بنوشید تا از ذخیره شدن آب در نواحی مختلف جلوگیری کنید.

نوشیدن آب کافی برای لاغر شدن صورت

اگر شما نمی توانید این میزان آب را روزانه بنوشید بهتر است از میوه و سبزیجاتی که حاوی مقداری زیادی آب هستند استفاده کنید.

مصرف سبزیجات و میوه های حاوی آب برای لاغر شدن صورت

  • پرهیز از مصرف الکل

یکی از عوامل شایع در چاقی صورت استفاده از الکل است. مصرف الکل باعث کم شدن آب بدن می شود و همچنین الکل شامل مقداری زیادی کالری تهی می باشد که باعث چاق شدن بدن و صورت می شود. شما می توانید با ترک کردن مشروبات الکی به لاغر کردن صورت خود کمک کنید.

پرهیز از نوشیدن مشروبات الکی برای لاغر شدن صورت

  • لبخند زدن

در حقیقت لبخند زدن یک نوع تمرین برای عضلات صورت محسوب شده و باعث می شود چربی در صورت به شکل متناسب پخش شود و برای لاغری و زیبایی گونه ها بسیار مفید است همچنین، لبخند زدن فواید دیگری نیز برای سلامتی دارد.

داشتن صورت استخوانی با چند روش

  • خواب کافی و به موقع

داشن خواب کافی نقش مهمی در درمان چاقی صورت ایفا می کند زیرا، بدن در زمان استراحت خود را ترمیم و و کمک زیادی به سالم نگه داشتن سیستم غدد درون ریز می کند و همچنین منجر به تعادل هورمون ها خواهد شد، در صورتی که با نداشتن خواب کافی بدن، قادر به ترمیم داخلی نخواهد بود بنابراین، به منظور داشتن صورتی لاغر هر شب حداقل هفت ساعت بخوابید.

  • آدامس جویدن

از دیگر راهکاری مناسب برای لاغر کردن صورت جویدن آدامس می باشد زیرا، به تقویت فک کمک می کند از این رو، پس از هر وعده غذایی آدامس بجوید اما در این کار زیاده روی نکنید زیرا، منجر به آسیب زدن به عضلات فک خواهد شد.

درمان چاقی صورت با چند ترفند

  • انواع ورزش های مناسب برای لاغر شدن صورت

با کمک ورزش های مخصوص صورت می توانید چربی های موجود در صورت خود را برای همیشه از بین ببرید توجه داشته باشید که در کنار ورزش باید رژیم غذایی مناسبی نیز داشته باشید تا ورزش تاثیر زیادی روی لاغر کردن صورت شما داشته باشد.

ورزش هایی برای لاغر شدن صورت

۱. ورزش های مناسب برای قسمت های بالایی صورت

ورزش های قسمت بالایی صورت باعث کشیده شدن پوست اطراف چشم و پیشانی می شود و با کمک این ورزش ها چربی ها در این نواحی به مرور از بین می روند.
قبل از شروع تمرینات بهتر است چند نفس عمیق بکشید سپس ابرو هایتان را تا جایی که می توانید بالا ببرید و به مدت ۳ ثانیه ابرو های خود را در همین حالت نگه دارید.

تمرینات ورزشی صورت

بعد از مدت زمان ذکر شده ابرو ها را به سمت پایین بیاورید و به ابرو های خود فشار وارد کنید و حالت اخم به ابرو هایتان بدهید و این حالت را به مدت ۳ ثانیه حفظ کنید این تمرینات را به مدت ۱۰ بار تکرار کنید. بعد از اتمام این تمرینات پلک چشم های خود را به مدت ۱۰ مرتبه باز و بسته کنید سپس تا جایی که برای شما امکان دارد به سمت چپ و راست خود نگاه کنید و برای نگاه کردن به هر طرف خود ۱۰ ثانیه زمان بگذارید.

۲. ورزش های مناسب برای قسمت های پایینی صورت

در ناحیه پایینی صورت چربی های زیادی تجمع می کنند که تمرین های زیادی برای آب کردن چربی ها در این ناحیه وجود دارد. قبل از شروع تمرینات برای قسمت های پایینی صورت خود ابتدا چند حرکت کششی خیلی ساده انجام دهید سپس اخم کنید و در حالت اخم کردن تا جایی که می توانید شروع به لبخند زدن کنید و به مدت ۵ ثانیه در این حالت بمانید بعد از مدت زمان ذکر شده به صورتتان استراحت دهید و این حرکت را به مدت ۵ بار دیگر نیز تکرار نمایید.
برای ورزش گونه لپ های خود را تا حد امکان به درون محوطه دهان بکشید و ۱۰ ثانیه در این حالت بمانید سپس ۵ ثانیه استراحت کنید و به مدت ۱۰ بار این تمرین را انجام دهید.

لاغر کردن صورت با انواع تمرینات ورزشی

برای تمرینات قسمت چانه سر خود را تا حد امکان به سمت عقب بکشید تا به خوبی گردن و چانه شما کشیده شود سپس به آرامی ماهیچه های این قسمت از صورت را ماساژ دهید.

ورزش های مناسب برای لاغر شدن صورت

۳. ورزش های مناسب برای همه قسمت های صورت

با ورزش های مناسب برای همه بخش های صورت می توانید تمام ماهیچه های موجود در صورت خود را به خوبی درگیر کنید. ولی توجه داشته باشید که این تمرینات مانند ورزش های مخصوص به بخش های بالایی و پایینی صورت تاثیرگذار نیستند.
ابتدا صورت خود را مچاله و چروک کنید و به مدت ۱۰ ثانیه در این حالت صورت خود را نگه دارید توجه داشته باشید که چشم ها و دهان باید در این تمرین به طور کامل بسته باشند سپس چشم ها و دهان خود را بعد از ۱۰ ثانیه باز کنید و به مدت ۱۰ ثانیه دیگر نیز در این حالت بمانید سپس بعد از مدت زمان ذکر شده ماهیچه های صورت خود را آزاد کنید و به صورت خود استراحت دهید.
لب هایتان را غنچه کنید و در همین حالت لب ها را از سمت راست به سمت چپ و از سمت چپ به سمت راست حرکت دهید برای هر سمت این عمل را ۵ بار تکرار کنید.

ورزش های مفید برای لاغر شدن صورت

فک پایین را بگیرید و چانه تان را به سمت جلو هل دهید و به مدت ۵ ثانیه در این حالت بمانید بعد از مدت زمان ذکر شده نیشخند ( لبخند یکطرفه ) بزنید توجه داشته باشید که نباید دهان شما باز شود و برای هر سمت ۱۰ ثانیه مکث کنید و در پایان صورت خود استراحت دهید و ماهیچه های صورتتان را به آرامی ماساژ دهید.

راه هایی برای لاغر شدن صورت

۴. تمرینی مناسب برای لاغری صورت

کف دست هایتان را به مدت ده ثانیه روی پیشانی فشار دهید توجه داشته باشید که باید این فشار را در جهت عکس گردن خود به سر وارد نمایید در این حالت باید حس کنید که گردن و چانه شما به خوبی سفت شده است سئس دست هایتان را در پشت سر خود قرار دهید و همین حرک را دوباره انجام دهید. این حرکت را برای دو طرف سر خود تکرار نمایید.

  روش های طبیعی برای لاغر کردن صورت

معرفی چند ماست جهت لاغری صورت

با کمک ماسک های طییعی و خانگی می توانید صورت تان را لاغر کنید، در ادامه چند ماسک را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

ماسک زنجبیل و سرکه سیب :

داخل کاسه مناسبی یک قاشق گلاب، دو قاشق سرکه سیب، سه قاشق پودر زنجبیل و یک قاشق روغن بادام را با هم مخلوط کرده و معجون حاصل را بر روی پوست تان اعمال نمایید و اجازه دهید خشک شود و در نهایت پوست تان را بشویید.

ماسک کره کاکائو :

سه قاشق کره کاکائو آب شده را بر روی قسمت های مورد نظرتان مالیده و آن را به مدت پانزده دقیقه به شکل دایره ای ماساژ دهید و در آخر پوست تان را بشویید، جهت رسیدن به نتیجه دلخواه هر شب به مدت دو هفته از این روش استفاده کنید.

ماسک های طبیعی برای لاغر کردن صورت

ماسک سفیده تخم مرغ :

دو عدد سفید تخم مرغ را با دو قاشق آبلیمو و دو قاشق شیر با هم ترکیب کرده و به آن نصف فنجان نعناع و یک قاشق کوچک نعناع بیفزایید سپس مخلوط حاصل را روی پوست بگذارید و پس از زمان نیم ساعت پوست تان را بشویید.

با انجام مداوم ورزش های ذکر شده برای لاغر کردن صورت و داشتن رژیم غذایی مناسب می توانید علاوه بر لاغر شدن صورت به شادابی پوست صورت و جلوگیری و رفع چین و چروک صورت خود کمک کنید و صورتی زیبا و متناسب داشته باشید، جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه سلامت پوست می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *