دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آموزش تصویری عروسک سازی با پولیش برای کودکان

  • یلدا محمدی
  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

آموزش جالب و دیدنی عروسک سازی با پولیش را در این مطلب ارائه می دهیم که با استفاده از این آموزش می توانید اقدام به ساخت انواع عروسک های پولیشی زیبا و جذاب برای کودکان نمایید.

عروسک سازی با پولیش یکی از سبک های زیبا و جذاب است، که به راحتی نیز انجام می گیرد و اغلب برای ساخت عروسک حیوانات مختلف به کار می رود. کار با انواع پولیش و خز بسیار راحت است و شما بدون نیاز به مهارت های خاص می توانید عروسک های پولیشی زیبا و متنوعی را در منزل و برای کودکانتان بسازید. در ادامه همراه ما بوده و از آموزش ساخت عروسک با پولیش نهایت استفاده را ببرید.

آموزش عروسک سازی با پولیش

اغلب والدین خصوصا مادرهای باسلیقه و هنرمند ترجیح می دهند با هنر و ابتکار خود عروسک های زیبایی را برای کودکان بسازند. همانگونه که می دانید با استفاده از وسایل گوناگون از جمله پارچه، خمیر چینی، نمد، پولیش و… می توان عروسک های کودکانه زیبایی ساخت. در مطالب قبل ساخت عروسک پارچه ای و نمدی را آموزش داده ایم، در این مطلب قصد داریم به آموزش عروسک سازی با پولیش های رنگارنگ و زیبا بپردازیم. عروسکی که قصد ساخت آن را داریم، خرگوش بامزه ایی است که می توان آن را برای کودکان دختر و پسر تهیه نمود. برای ساخت این مدل عروسک شما به تکه ای پولیش، مقداری روبان و نخ، پشم شیشه برای پرکردن عروسک و دکمه های ریز برای چشم های عروسک نیاز دارید.

مراحل ساخت عروسک با پولیش

برای ساخت عروسک نمدی و پولیشی اولین اقدام تهیه الگوی عروسک است. تصویر زیر الگوی عروسک خرگوش را نشان می دهد. آن را در سایز دلخواه پرینت گرفته و روی پولیش قرار دهید و سپس به تعدادی که روی هر الگو نوشته شده است پولیش را برش بزنید.

الگوی عروسک پولیشیحال زمان آن رسیده است که الگوها را روی هم قرار داده و آنها را به هم متصل نمایید. این کار را می توان با استفاده از چرخ خیاطی و یا با کمک نخ و سوزن و هنر دست خود انجام دهید.

ساخت عروسک زیبا با پولیش

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

بعد از اتصال اجزا به یکدیگر پارچه ها را برگردانید. توجه داشته باشید که باید قسمتی از عروسک را ندوزید تا بتوانید آن را با پشک شیشه پر کنید.

ساخت عروسک خرگوش با پولیش

گوش های خرگوش را با پارچه آهار دار تهیه کنید، آن ها را بعد از برش زدن اتو بزنید تا ایست بهتری داشته باشند.

ساخت عروسک کودکانه با پولیش

در این مرحله گوش ها را به قسمت سر خرگوش متصل نمایید.

آموزش عروسک سازی با پولیش

چشم های عروسک را روی صورت خرگوش قرار دهید و سپس با استفاده از نخ برای عروسک خود ابرو و بینی قرار دهید.

ساخت عروسک زیبا با پولیش

همانطور که می دانید انتخاب مدل اجزا عروسک برای عروسک های نمدی، پولیشی و پارچه ای کاملا سلیقه ایی است و شما می توانید از وسایل گوناگون برای تکمیل صورت عروسک استفاده نمایید.

ساخت عروسک ساده با پولیش

عروسک پولیشی ما تکمیل شده، می توانید با روبان برای خرگوش خود پاپیونی زیبا بسازید و یا با پارچه های رنگی برایش لباس بدوزید و سپس این عروسک پولیشی زیبا را به کودکتان هدیه دهید.

عروسک سازی با پولیش

انواع عروسک های پولیشی زیبا و جذاب

عروسک های پولیشی یا پلاشی به دلیل نوع پارچه به کار رفته در ساخت آن که نوعی پارچه نرم از جنس مخمل و پرزدار است نامگذاری شده اند که در برخی از کشور ها به نام  عروسکهای پر شده نیز نامیده می شوند.

انواع عروسک های پولیشی زیبا

عروسک های مخملی که در ایران به آنها عروسکهای پولیشی گفته می شوند، دارای پوستی نرم بوده که به خاطر استفاده از پارچه هایی از جنس پنبه یا حریر در ساخت آنها می باشد، داخل این عروسک ها نیز با مواد نرمی مثل پلی استر یا پنبه مصنوعی پر می کنند، بنابراین عروسک پولیشی را در یک جمله می توان اینگونه تعریف کرد؛ انتخاب کردن درست پارچه به منظور استفاده در رویه عروسک، طراحی الگوی عروسک پولیشی و در انتها پر کردن داخل عروسک با پلی استر.

ایده ساخت عروسک فانتزی با پولیش

جالب است بدانید که عروسکهای پولیشی منحصر به سن و جنسیت خاصی نیستند و پولیش در واقع پارچه هایی شبیه به مخمل می باشد اما ارزان تر بوده و از الیاف کم کیفیت تری برای تولید آن استفاده شده است. پارچه های پولیش دارای سه نوع پرزدار بلند، پرزدار کوتاه و پولیش دو رو هستند که تنوع رنگی آنها نیز زیاد است، در اینجا می توانید نمونه هایی از عروسکهای پولیشی زیبا را مشاهده کنید.

تصاویری زیبا از عروسکهای پولیشی

ساخت عروسک جذاب با پولیش

ساخت عروسکی زیبا با پولیش

ایده ساخت عروسک با پولیش

هنر عروسک سازی با پولیش

ساخت عروسک خرگوش با پولیش

ساخت عروسک خرس با پولیش

ایده عروسک سازی با پولیش

ساخت عروسک فانتزی با پولیش

ساخت عروسک جذاب با پولیش

ساخت عروسک زیبا با پولیش

ساخت عروسک با پولیش

مدل عروسک سازی با پولیش

 

امیدواریم آموزش کامل و جالب عروسک سازی با پولیش برای شما عزیزان نیز مفید بوده باشد و با الگوبرداری از این عروسک جالب و جذاب اقدام به ساخت عروسک های پولیشی متنوعی نمایید. همچنین می توانید با کلیک بر روی عروسک سازی با دیگر آموزش ها و مدل های متنوع و جالب انواع عروسک های زیبا و جدید آشنا شوید و از این طریق بهترین و زیباترین عروسک ها را برای کودکان خود بسازید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *