دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

با جالبترین ترفندهای تلگرام که مخفی مانده اند آشنا شوید

  • ندا خوشرو
  • ۱ مهر ۱۴۰۰
  • ۰

تلگرام امروزه به یکی از پیام رسان های قوی و پر مخاطب و ایمن تبدیل شده است در تلگرام ترفندهایی وجود دارد که شاید اغلب افراد از آن ها مطلع نباشند. به همین دلیل ما قصد داریم شما را با انواع ترفندهای تلگرام که مخفی مانده اند آشنا سازیم.

امروزه شاهد بوجود آمدن شبکه های اجتماعی زیادی در دنیای مجازی هستید که از پر مخاطب ترین این شبکه می توان به اینستاگرام و تلگرام اشاره کرد, هر کدام از این شبکه های اجتماعی کلک های جالب و مخصوص به خود را دارند که فرا گرفتن انواع ترفندهای تلگرام و اینستاگرام برای مخاطبین این شبکه های اجتماعی جالب است.

کلک های زیادی در تلگرام وجود دارد که ممکن است برخی از کاربران این شبکه اجتماعی از آن ها مطلع نباشند. با یادگیری انواع کلک های مخفی تلگرام می توانید از این شبکه اجتماعی استفاده بهینه ای را داشته باشید.

ترفندهای تلگران مخصوص کاربران

انواع ترفندهای تلگرام که از دید کاربران مخفی مانده اند

تلگرام در ابتدا به صورت واتس آپ طراحی شده بود ولی به مرور زمان این شبکه اجتماعی پیشرفت زیادی داشته است. در مطالب قبلی با کلک های رفع هک در تلگرام و رفع ریپورت در تلگرام و پاک کردن اکانت در تلگرام آشنا شدید در ادامه این مطلب انواع کلک تلگرام که از دید کاربران مخفی مانده اند را مشاهده خواهید کرد که امیدواریم این ترفندها برای شما مفید و جالب باشند.

انواع ترفندهای جدید و متفاوت در تلگرام

۱. چت مخفی در تلگرام

ابتدا وارد تلگرام شوید و صفحه ای که در آن لیست دوستان شما وجود دارد را انتخاب کنید.

ترفند های مختلف تلگرام

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

سپس از لیست بالا گزینه contacts new secret chat را انتخاب نمایید.

 ترفندهای تلگرام جدید

آموزش چت مخفی در تلگرام

مخاطب خود را انتخاب کنید.

آموزش ترفندهای تلگرام

 چت رومی مخفی برای چت با مخاطب مورد نظر شما ساخته شود.

آموزش تصویری چت مخفی در تلگرام

در این چت روم مخفی شما می توانید برای پیام هایی که برای مخاطب مورد نظر خود ارسال می کنید مدت زمان مشخصی را تعیین کنید تا پیام های شما بعد از مدت زمان مشخص شده از بین بروند.

گذاشتن رمز برای تلگرام

یکی دیگر از قابلیت های چت روم اختصاصی در تلگرام این است که اگر مخاطب شما از پیام های ارسالی اسکرین شات بگیرد تلگرام با کمک پیغام Took a screenshot به شما اطلاع می دهد.

ترفندهای تلگرام که از دید کاربران مخفی مانده اند

۲. مشاهده همه فیلم و عکس هایی که در گروه ارسال می شوند

در گروه های تلگرام روزانه فیلم و عکس های زیادی ارسال می شود که بعد از گذشت چند روز پیدا کردن این عکس و فیلم ها سخت می شود شما می توانید برای مشاهده همه فایل های ارسالی در گروه داخل چت روم گروه بروید و از منوی بالای صفحه روی عکس و یا نام گروه کلیک کنید.

مشاهده همه فایل های موجود در گروه

سپس از منویی که باز می شود گزینه shared media را انتخاب کنید.

مشاهده همه فایل ها در گروه به صورت یکجا

۳. حذف مخاطبین در تلگرام

یکی دیگر از تکنیک تلگرام حذف بعضی از مخاطبین از لیست مخاطب ها است. برای حذف کردن, مخاطب مورد نظرتان را از لیست مخاطبین انتخاب کنید.

ترفندهای تلگرام برای مخاطبین

سپس در قسمت سمت راست بالای صفحه روی گزینه : کلیک کنید.

ترفندهای مختلف و جدید تلگرام

با کمک گزینه delete مخاطب مورد نظر خود را حذف نمایید.

پاک کردن مخاطب از لیست مخاطبینآموزش مرحله به مرحله حذف مخاطب در تلگرام

۴. تغییر دادن شماره تلفن در تلگرام

اگر تمایل دارید شماره ای که با آن در تلگرام ثبت نام کرده اید را تغییر دهید می توانید به کمک ترفندهاغی تلگرام شماره خود را به طور کلی در تلگرام تغییر دهید که در این صورت شماره قبلی که با آن در تلگرام ثبت نام کرده بودید به طور کلی حذف می شود و همه مخاطبین شما از شماره جدید تلگرام تان باخبر خواهند شد و می توانند شماره شما را ببینند.

  • ابتدا منوی تلگرام را باز کنید سپس گزینه settings را انتخاب کنید.

نحوه تغییر شماره در تلگرام

  • در صفحه ای که باز می شود روش شماره تلفن خود کلیک کنید.

مرلحل تغییر دادن شماره در برنامه تلگرام

  • سپس روی گزینه Change Number کلیک نمایید.

نحوه تغییر شماره در برنامه تلگرام

  • و در صفحه جدیدی که باز می شود شماره جدید خود را وارد کنید و کد فعال سازی که تلگرام به شماره جدیدتان ارسال می کند را وارد کنید.

تغییر دادن شماره ثبت شده در تلگرام

  • بعد از وارد کردن کد ارسالی تلگرام همه اطلاعات تلگرام به شماره جدید شما منتقل می شود.

۵. پاک کردن سوابق گفتگو در تلگرام

اگر تمایل دارید سوابق گفتگوی خود را با شخصی در تلگرام کاملا حذف کنید روی گفتگوی خود با شخص مورد نظرتان کلیک کنید و بعد از اینکه صفحه چت باز شد در قسمت بالای صفحه روی : کلیک کنید و از منویی که باز می شود گزینه Clear history را انتخاب نمایید.

۶. آموزش گذاشتن پسورد برای تلگرام

یکی دیگر از ترفندهای تلگرام گذاشتن رمز پسورد برای ورود به برنامه تلگرام است این ویژگی مثبت تلگرام باعث می شود که فرد دیگری به جز شما نتواند به برنامه تلگرام در گوشی شما وارد شود.

  • منوی تلگرام را باز کنید و روی گزینه Setting کلیک کنید.
  • سپس وارد زیر منو privacy and security شوید.

ترفندهای تلگرام

  • روی گزینه passcode کلیک کنید.

آموزش ایجاد پسورد در تلگرام

  • در صفحه ای که باز می شود رمز مورد نظر خود را برای ورود به برنامه تلگرام وارد کنید همچنین می توانید به صورت دستی تعیین کیند تا رمز تا چه مدت زمانی روی برنامه تلگرام فعال شود.

آموزش گذاشتن پسورد برای برنامه تلگرام

۷. خواندن پیام های دریافتی بدون مطلع شدن فرستنده پیام

در تلگرام دو تیک کنار هر پیام به منزله خواندن آن پیام است. اگر تمایل ندارید که شخص مقابلی که برای شما پیامی را ارسال کرده است از خواندن آن پیام مطلع شود می توانید با کمک ترفندهای تلگرام تنظیماتی را انجام دهید.

  • منوی تلگرام را باز کنید و روی گزینه settings کلیک کنید سپس گزینه Notification and sounds را انتخاب کنید و روی گزینه popup Notification کلیک کنید.
  • در پنجره ای که باز می شود با توجه به نیاز خود یکی از این گزینه only screen on و یا گزینه always show popup را فعال نمایید.
  • پس از ارسال هر پیام روی صفحه گوشی پنجره پاپ آپ باز می شود که قادر خواهید بود محتوای پیام را مشاهده نمایید و تا هر زمانی که مایل بودید جواب پیام را برای فرستنده سند کنید.

10 ترفند جالب تلگرام

راه حل دوم

  • می توانید بعد از ارسال پیام ار طرف دوستان خود اینترنت گوشی تان را قطع کنید سپس پیام ها را بخوانید توجه داشته باشید بعد از اینکه اینترنت گوشی تان را وصل کنید دو تیک در کنار پیامی که برای شما ارسال شده است در گوشی طرف مقابل ظاهر می شود.

 ۸. مراحل ساخت آی دی در تلگرام

در تلگرام این قابلیت وجود دارد که شما می توانید علاوه بر شماره تلفن فردی را بر اساس آی دی نیز سرچ کنید.

  • ابتدا وارد منوی تلگرام شود سپس روی گزینه تنطیمات کلیک کنید.

آموزش ساخت آی دی در تلگرام

  • از بخش Info روی گزینه Username کلیک کنید و آی دی برای خود بسازید و روی تیک بالای منو کلیک کنید.

ترفندهای تلگرام برای ساخت آی دی

  •  اگر آی دی از طرف تلگرام قابل تایید باشد می توانید به جای شماره تلفن آی دی خود را به دوستانتان بدهید.

مراحل ساخت آی دی در تلگرام

۹. تصحیح غلط های املایی پیام در تلگرام

یکی دیگر از ترفندهای تلگرام تصحیح غلط های املایی در پیام های ارسال شده است شما می توانید با قرار دادن انگشت خود روی پیام ارسالی و انتخاب گزینه Edit پیام ارسالی خود را تا دو روز پس از ارسال ویرایش کنید.
اگر از نسخه دسکتاپی تلگرام استفاده می کنید روی پیام مورد نظر خود کلیک راست کنید سپس گزینه Edit را انتخاب گنید و پیام ارسالی خود را تصحیح کنید.

۱۰. مخفی کردن حالت آنلاین در تلگرام

اگر تمایل دارید که حالت آنلاین بودن شما مخفی باشد می توانید با طی کردن مراحل زیر حالت آنلاین بودن خود را مخفی کنید.

  • گزینه setting را از منوی تلگرام انتخاب کنید.

منوی تنظیمات تلگرام

  •  روی گزینه privacy and security کلیک کنید و گزینه last seen را انتخاب کنید.

ترفندهای تلگرام برای مخفی شدن حالت آنلاین در تلگرام

  • می توانید با کلیک کردن روی گزینه everybody حالت آنلاین بودن خود را برای همه نمایان سازید همچنین می توانید با کلیک کردن روی گزینه my contacts آنلاین بودن خود را برای مخاطبین تلگرام تان نمایش دهید و با کلیک کردن روی گزینه nobody آنلاین بودن شما مخفی می شود.

آموزش مخفی کردن حالت آنلاین در تلگرام

۱۱.سفارشی سازی و ویرایش تصویر

می تواند عکسی را که برای دوستانتان ارسال کرده اید را با ترفند های مختلفی سفارشی سازی نمایید مثلاً روی آن امکان افزودن متن، استیکر و نقاشی وجود دارد همچنین، یک ابزار ویرایش تصویر داخل برنامه هم وجود دارد که می توانید روشنایی، کنتراست و دیگر جنبه های عکس را ویرایش کنید فقط کافی است، به منظور استفاده از این ترفند عکس یا ویدئو مورد نظرتان را برای آپلود کردن انتخاب کرده سپس آیکون ویرایش را زده تا سفارش سازی شروع شود.

۱۲. حذف حساب کاربری به شکل دستی

اگر تمایل به خارج شدن از تلگرام دارید این فرصت در تلگرام وجود دارند که هر زمان که تصمیم به حذف حساب کاربری خود داشتید می توانید به قسمت تنظیمات تلگرام بروید و بر روی گزینه حریم شخصی و امنیت کلیک کرده سپس، دکمه حذف خودکار اکانت را بزنید، فقط به خاطر داشته باشید که حذف خودکار حساب کاری سریع رخ نمی دهد و باید یکی از گزینه های یک تا شش ماه را انتخاب نمایید.

آشنایی با کلک های تلگرامی

۱۳. به اشتراک گذاشتن موقعیت مکانی

با تلگرام نیز مانند واتس آپ می توانید موقعیت مکانی را با مخاطب تلگرام در میان بگذارید برای انجام این ترفند روی آیکون گیره کاغذ که در صفحه مشاهده می کنید کلیک کرده و گزینه موقعیت مکانی را بزنید تا موقعیت مکانی فعلی تان یا پانزده دقیقه تا هشت ساعت بعد برای مخاطب تلگرام تان ارسال شود.

آپشن هایی که تلگرام دارد

۱۴. داشتن چند حساب کاربری مختلف

شاید این سوال نیز برای شما پیش آمده است که چگونه می توان یک کاربر تلگرام، چند حساب کاربری داشته باشد که به منظور افزودن حساب کاربری جدید فقط کافی است بر روی فلش کوچک کنار اسم تان کلیک کرده تا گزینه + Add Account نمایش داده شود سپس شماره تلفن مورد نظرتان را وارد و مراحل به نمایش درآمده را دنبال نمایید و با ضربه زدن بر روی همان فلش کوچک می توانید گفت و گوی تان را آغاز کنید.

در این بخش تکنیک های تلگرام را که از دید اغلب کاربران این شبکه اجتماعی مخفی مانده اند را مطالعه کردید که امیدواریم با بکارگیری از ترفندهای مخفی تلگرام ذکر شده در این مطلب بتوانید از این شبکه اجتماعی استفاده مفید و بهینه ای را داشته باشید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش ترفندهای انواع نرم افزار پیام رسان و تلگرام کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *