دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رنگ اتاق کودک را چگونه انتخاب کنیم؟

  • ندا خوشرو
  • ۲۶ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

انتخاب رنگ اتاق کودک یکی از مهم ترین مسائلی است که باید مورد توجه والدین قرار بگیرد. در ادامه این مطلب ترفندها و روش ها انتخاب رنگ مناسب برای اتاق کودک را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار می دهیم.

رنگ اتاق کودک می تواند در روحیه کودکان تاثیر زیادی داشته باشد. والدین عزیز می توانند از انواع رنگهای سرد و گرم برای طراحی اتاق کودک دختر و پسر استفاده کنند و بهتر است برای انتخاب رنگهای مناسب برای اتاق کودکان از نظر و سلیقه شخصی آن ها نیز استفاده کنید سپس با توجه به نکاتی که در ادامه مطالعه خواهید کرد رنگهای مناسب برای اتاق خواب کودکان را انتخاب کنید.

رنگ اتاق کودکان می تواند روی زیبایی و جذابیت اتاق کودکان و روحیه و رفتار آن ها تاثیرگذار باشد از این رو بهتر است در انتخاب رنگ مناسب برای اتاق کودکان دقت و حساسیت های لازم را به خرج دهید.

انواع رنگ های مناسب اتاق کودکان

راهنمای انتخاب رنگ اتاق کودک

رنگ ها به دو دسته سرد و گرم تقسیم می شوند که هر کدام از این رنگ ها دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی هستند و شما می توانید از انواع رنگ های سرد و گرم برای رنگ ساختمان و رنگ اتاق کودکتان استفاده کنید. در ادامه این مطلب انواع رنگ های سرد و گرم مناسب برای اتاق کودکان و بررسی تاثیر روانشناسی رنگ اتاق در روحیه کودکان را ملاحظه خواهید کرد.

رنگ های زیبا و جذاب برای اتاق کودکان

انواع رنگهای گرم مناسب برای اتاق کودکان دختر و پسر

رنگ های گرم از انواع رنگ های زیبا و مناسب برای انتخاب رنگ اتاق کودکان محسوب می شوند این رنگ ها می توانند حس نشاط و هیجان را به اتاق کودکان بدهند. شما می توانید از انواع رنگ های صورتی و قرمز و نارنجی و زرد که جزء رنگ های گرم هستند برای طراحی دکوراسیون داخلی  اتاق خواب کودک استفاده نمایید.

انواع رنگ های سرد و گرم برای اتاق کودک

  •  آرون گروپس
  • رنگ نارنجی برای اتاق کودکان دختر و پسر

نارنجی از انواع رنگ های مناسب و زیبا برای اتاق کودکان است. رنگ نارنجی می تواند فضای گرم و صمیمی را در دکوراسیون اتاق کودکان ایجاد کند و همچنین این رنگ می تواند باعث افزایش اعتماد به نفس و استقلال در کودکان دختر و پسر شود. و اگر شما تمایل دارید که حس همکاری و ارتباط در کودکتان افزایش یاید بهتر است از این رنگ زیبا برای طراحی دکوراسیون اتاق کودکان استفاده کنید.

بررسی تاثیر روانشناسی رنگ اتاق کودک

  • رنگ صورتی برای اتاق کودکان دختر و پسر

یکی از انواع رنگ های مناسب و زیبا برای طراحی دکوراسیون اتاق کودکان دختر و پسر صورتی است اغلب افراد تصور می کنند که این رنگ برای اتاق کودکان پسر مناسب نیست در صورتی که شما می توانید از این رنگ زیبا در اتاق کودکان پسر نیز استفاده کنید، صورتی می تواند حس آرامش و نشاط را به اتاق کودکان القاء کند.

دکوراسیون صورتی اتاق کودک دکوراسیون زیبا و مدرن اتاق کودک

  • رنگ زرد برای طراحی دکوراسیون اتاق کودکان

رنگ از انواع رنگ های گرم است که باعث افزایش نور اتاق کودکان می شود و همچنین این رنگ زیبا می تواند باعث احساس شادی و نشاط در اتاق کودکان شود. رنگ زرد پر رنگ باعث بالاتر رفتن تمرکز کودکان شود و رنگ زرد کمرنگ نیز می تواند عملکرد حافظه کودکان را بهبود بخشد.

انواع رنگ های مناسب برای اتاق کودک طراحی اتاق کودک با رنگ زرد

  • رنگ قرمز برای طراحی اتاق کودکان

استفاده از رنگ قرمز به تنهایی برای طراحی دکوراسیون اتاق کودک دختر و پسر مناسب نیست و اگر از رنگ قرمز به تنهایی برای رنگ اتاق کودکان استفاده کنید این رنگ می تواند موجب تحریکات عصبی و سر درد و مانع تمرکز در کودکان شود. بهتر است رنگ قرمز را با رنگ های مناسبی ترکیب کنید, ترکیب رنگ قرمز با رنگ های دیگر می تواند تاثیر مثبتی روی افزایش انرژی و تمایلات ورزشی کودکان داشته باشد.

طراحی دکوراسیون اتاق کودک با رنگ قرمز طراحی دکوراسیون اتاق کودک و پسر

انواع رنگهای سرد مناسب برای انتخاب رنگ اتاق کودکان

اغلب رنگ های سرد می توانند باعث کاهش استرس در کودکان شوند و همچنین این رنگ ها حس آرامش را برای اتاق کودکان می توانند به ارمغان بیاورند. در ادامه انواع رنگ های گرم مناسب برای اتاق کودکان را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

رنگ قهوه ای برای اتاق کودکان دختر و پسر

  • رنگ آبی برای اتاق کودکان پسر

رنگ آبی بر خلاف رنگ قرمز باعث ایجاد حس آرامش در کودکان پسر می شود این رنگ زیبا استرس و اضطراب و فشار خون کودکان را پایین می آورد و برای اتاق کودکانی که کج خلق هستند می تواند مناسب باشد. اگر آب و هوای محل سکونت شما گرم است بهتر است از رنگ آبی برای طراحی دکوراسیون اتاق کودک پسرانه استفاده کنید زیرا این رنگ حس خنکی به فضای اتاق می دهد. بهتر است رنگ آبی را با سفید ترکیب کنید تا مانع ایجاد حس افسردگی و دلتنگی در اتاق کودکان شود.

طراحی اتاقکودک با رنگ آبی انتخاب رنگ مناسب برای اتاق کودک دختر و پسر

  • رنگ سبز برای اتاق کودکان

رنگ سبز از انواع رنگ های طبیعی و مناسب برای اتاق کودکان است این رنگ می تواند اثرات آرامش بخشی را روی روحیه کودکان داشته باشد همچنین رنگ سبز باعث تسریع سرعت خواندن و درک مطلب در کودکان می شود. رنگ سبز از انواع رنگ های دلپذیر و آرام محسوب می شود و می تواند قدرت تمرکز کودکان را بالا ببرد. اگر شما تمایل دارید که کودکی زرنگ و باهوش و درسخوان داشته باشید بهتر است از این رنگ برای طراحی اتاق کودکتان استفاده کنید.

بررسی تاثیر رنگ سبز در اتاق کودکان دختر و پسر انواع رنگ های گرم و سرد برای اتاق کودک

  • رنگ سفید برای طراحی اتاق کودکان دختر و پسر

رنگ سفید باعث دلباز به نظر رسیدن اتاق کودکان می شود و همچنین این رنگ باعث می شود تا فضای اتاق کودکان مدرن و زیباتر به نظر برسد. بهتر است برای زیبایی بیشتر رنگ اتاق کودک، رنگ سفید را با رنگ های صورتی و آبی و بنفش ترکیب کنید.

طراحی دکوراسیون اتاق کودکان با رنگ سفید دکوراسیون سفید اتاق کودک

  • رنگ قهوه ای برای اتاق کودکان دختر و پسر

رنگ قهوه ای رنگ طبیعت و خاک است بهتر است از ترکیب قهوه ای روشن و تیره استفاده کنید برای اتاق کودکان استفاده کنید تا همه چیز در اتاق کودکتان یک دست و هماهنگ به نظر برسد. با ترکیب کردن رنگ قهوه ای و کرم می توانید فضایی متفاوت را در دکوراسیون اتاق کودکان بوجود آورید.

طراحی اتاق خواب زیبا کودک دکوراسیون کرم و قهوه ای اتاق کودک دختر و پسر

  • رنگ بنفش برای طراحی اتاق کودکان پسر و دختر

رنگ بنفش حس جادویی و رویایی را در اتاق کودکان می تواند ایجاد کند رنگ بنفش با حس وظیفه شناسی و وفاداری در ارتباط است. رنگ بنفش روشن حس آرامش را برای اتاق کودکان به ارمغان می آورد و بنفش تیره باعث لوکس و مجلل به نظر رسیدن اتاق کودکان می شود.

دکوراسیون بنفش اتاق کودک دکوراسیون بنفش و زیبا اتاق کودک

بهترین رنگ مناسب برای اتاق نوزادان

همانگونه که از نظر علم روانشناسی انتخاب رنگ برای اتاق کودکان حائز اهمیت می باشد، انتخاب رنگ مناسب برای اتاق نوزادان نیز اهمیت دارد زیرا رنگ ها می توانند در رفع بی قراری و حفظ آرامش نوزاد تاثیرگذار باشند. در ادامه این مبحث به معرفی بهترین رنگ اتاق نوزاد ها خواهیم پرداخت.

  • رنگ اتاق نوزاد تازه متولد شده تا شش ماه

برای اتاق این دسته از نوزادان رنگ های سیاه و سفید و خاکستری پیشنهاد شده است، البته این پیشنهاد طبق تحقیقات صورت گرفته می باشد زیرا نوزادان در این برهه قادر به تشخیص دیگر رنگ ها نیستند بنابراین برای انتخاب رنگ اتاق نوزادان والدین می توانند از تم سیاه و سفید یا خاکستری و سفید استفاده نمایند. اما پس از سه ماه اول تولد می توانند رنگ های جذاب تری همچون رنگ سرخابی و زرد را به کاربرند. این انتخاب در تقویت بینایی نوزاد موثر بیان شده است.

رنگ اتاق نوزاد سه ماه

  • رنگ اتاق نوزاد شش تا یازده ماه

در طی ۶ ماهگی تا ۱۱ ماهگی نوزاد همزمان با رشد نوزاد، قدرت بینایی وی نیز افزایش می یابد و قادر به تشخیص رنگ های بیشتری خواهد بود. بنابراین با افزودن رنگ های متفاوت تری در قالب انواع دکورهای ها و تابلوها و … به تم اصلی اتاق، جذابیت فضای اتاق را برای نوزاد بیشتر نمایید به گونه ای که موجب آرامش کودک باشد. به طور مثال رنگ های نظیر آبی و سبز کمرنگ می توانند رنگ مناسبی برای این تغییرات باشند.

بهترین رنگ اتاق نوزاد

  • رنگ اتاق نوزاد دوازده تا بیست و چهار ماه

نوزادان در این برهه توانایی و تشخیص بسیاری از کارها را به دست می آورند که شناسایی اغلب رنگ ها نیز از جمله این توانایی ها به شمار می رود بنابراین برای انتخاب رنگ اتاق این دسته از نوزادان می توانید در کنار رنگ های جذاب از رنگ های خنثی نیز استفاده نمایید و با ایجاد فضایی پر انرژی و با نشاط به پرورش استعداد و هوش آن ها و همچنین بروز خلاقیت در آن ها کمک نمایید.

رنگ اتاق کودک و نوزاد

رنگ اتاق کودکان می تواند تاثیر زیادی در افزایش حس اعتماد به نفس در کودکان و پرورش احساسات کودکان و از بین بردن استرس و بی قراری در کودکان دختر و پسر شود بنابراین انتخاب رنگ مناسب برای دیوار و دکوراسیون اتاق کودک از اهمیت زیادی برخوردار است که باید مورد توجه والدین عزیز قرار بگیرد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *