دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

چند روش فوق العاده برای رنگ کردن طبیعی موها با حنا و قهوه

  • ندا خوشرو
  • ۲۷ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

قهوه و حنا از انواع مواد طبیعی هستند که برای رنگ کردن موهای خود در منزل به کمک مواد طبیعی و گیاهی می توانید از ترکیب کردن این مواد با یکدیگر استفاده کنید, در ادامه این مطلب دستور العمل چند رنگ موی طبیعی با حنا و قهوه را مشاهده خواهید کرد.

رنگ مو طبیعی، رنگ موی گیاهی مانند رنگ موهای شیمیایی دارای تنوع زیادی نیستند ولی بهتر است برخی اوقات برای کاهش آسیب های ناشی از رنگ موهای شیمیایی و تقویت کردن موها به کمک رنگ موهای طبیعی نظیر حنا و قهوه و سدر و روناس و … موهایتان را رنگ کنید.

اغلب خانم ها برای داشتن رنگ موهای زیبا و جدید برای رنگ کردن موهای خود سراغ رنگ موهای شیمیایی می روند, استفاده از رنگ موهای شیمیایی در طولانی مدت می تواند آسیب های زیادی را به موهای شما وارد کند, بنابراین بهتر است برای پوشاندن سفیدی موها و یا ایجاد تغییرات در رنگ موهای خود به کمک از رنگ موهای طبیعی موهایتان را رنگ کنید. انواع رنگ مو طبیعی همانند حنا و قهوه و رنگ موی طبیعی با دارچین از زمان های گذشته تا به امروز مورد توجه خانم ها قرار گرفته اند که به کمک این مواد طبیعی می توانید بدون صدمه زدن به موها رنگ مو طبیعی و زیبایی داشته باشید.

ترکیب حنا و قهوه برای تهیه رنگ موی طبیعی

دستور العمل های رنگ موی طبیعی با حنا و قهوه

اگر شما در دوران بارداری به سر می برید بهتر است حتی الامکان از رنگ کردن موهایتان خودداری کنید. رنگ کردن مو در دوران بارداری به کمک رنگ موهای شیمیایی می تواند باعث آسیب رسیدن به جنین شود بنابراین اگر تمایل دارید که در این دوران در رنگ موهای خود تغییر و تحولاتی را ایجاد کنید بهتر است از رنگ موهای طبیعی برای رنگ کردن موهای خود استفاده کنید. در ادامه چند دستورالعمل از رنگ مو طبیعی با حنا و قهوه را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم که اگر شما به رنگ موی قهوه ای و قهوه ای تیره علاقه مند هستید می توانید با ترکیب کردن حنا و قهوه به رنگ موی قهوه ای ایده آل و مورد نظر خود دست یابید.

ساخت رنگ موی طبیعی با حنا و قهوه

رنگ مو قهوه ای تیره

رنگ مو قهوه ای تیره از انواع رنگ موهای پرطرفدار و محبوب در بین خانم های جوان است شما می توانید با ترکیب لیمو ترش و قهوه و حنا و زرده تخم مرغ این رنگ مو زیبا و طبیعی را برای رنگ کردن موهای خود در منزل به آسانی تهیه کنید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

رنگ مو زیبا قهوه ای طبیعی

مواد لازم

  • لیمو ترش : ۲ عدد
  • حنا : ۱ قاشق غذاخوری
  • پودر قهوه : ۱ قاشق غذاخوری
  • زرده تخم مرغ : ۱ عدد
  • آب جوش : ۱ لیوان

طرز تهیه رنگ مو طبیعی با حنا و قهوه

ابتدا آب ۲ عدد لیمو ترش را به خوبی بگیرید سپس در ظرفی مناسب آب لیمو ترش را با حنا و پودر قهوه و آب جوش به خوبی مخلوط کنید و ظرف را روی حرارت گاز با شعله ملایم قرار دهید تا مخلوط این مواد بجوشند و حالت خمیری شکل به خود بگیرند سپس ظرف حاوی مواد را از روی حرارت گاز بردارید و بعد از گذشت ۳۰ دقیقه زرده تخم مرغ را به مخلوط مواد اضافه کنید و همه مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط نمایید.
قبل از مالیدن مواد به موهایتان باید موهای خود را با ۱ قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم به خوبی ماساژ دهید و سپس مواد را روی موهای خود بمالید و بعد از یک و نیم ساعت مکث موهایتان را به کمک آب ولرم بشویید. این رنگ مو طبیعی با حنا و قهوه یکی از محبوب ترین رنگ موهای قهوه ای تیره در میان بانوان به شمار می رود.

رنگ موی قهوه ای تیره

رنگ مو قهوه ای خیلی روشن

رنگ مو قهوه ای روشن نیز از انواع رنگ موهای پرطرفدار است که شما می توانید با ترکیب حنا و قهوه این رنگ مو را در منزل به آسانی تهیه کنید.

رنگ موی قهوه ای روشن ترکیب حنا و قهوه

دستور العمل شماره ۱

مواد لازم

  • قهوه : ۳ قاشق غذاخوری
  • پودر پوست گردو : ۲ قاشق غذاخوری
  • حنا : ۲ قاشق غذاخوری
  • وسمه : ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه رنگ مو طبیعی با قهوه و حنا

ابتدا همه این مواد را در ظرف مناسبی با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید سپس مخلوط مواد را به موهایتان بمالید و بعد از گذشت ۱۲۰ دقیقه موهای خود را آب ولرم بشویید.

رنگ موی قهوه ای بسیار روشن

دستور العمل شماره ۲

مواد لازم

  • حنا : ۲ قاشق غذاخوری
  • قهوه : ۳ قاشق غذاخوری
  • پودر کاکائو : ۲ قاشق غذاخوری
  • وسمه : ۱ قاشق غذاخوری
  • آب : به میزان لازم

طرز تهیه رنگ مو طبیعی با حنا و قهوه 

ابتدا در ظرف مناسبی حنا و قهوه و وسمه و پودر کاکائو را با مقداری آب به خوبی مخلوط کنید تا مواد شبیه به خمیر شوند سپس خمیر را روی موهای خود بمالید و بعد از گذشت ۱۲۰ دقیقه موهایتان را با آب ولرم بشویید.

رنگ موی قهوه ای

فواید رنگ کردن موها با حنا و قهوه به جای مواد شیمیایی

رنگ زدن موها با حنا و قهوه دارای سابقه ای طولانی می باشد و علاوه بر این حنا و قهوه برای موها دارای مزایای زیادی هستند و بهتر است شما به جای استفاده از رنگ موهای شیمیایی از این رنگ های طبیعی استفاده کنید. در ادامه به بررسی مزایای قهوه و حنا برای موها خواهیم پرداخت.

رنگ مو طبیعی با حنا و قهوه

۱. حنا موهای سفید را بدون داشتن اثرات مضر می پوشاند همچنین حنا باعث خشک یا کدر شدن موها نمی گردد.

۲. حنا باعث ترمیم ساقه مو و شکستگی های مو می شود و از ایجاد موخوره جلوگیری می کند.

۳. حنا رطوبت طبیعی موها را حفظ می کند و باعث می شود تا موها حالت طبیعی داشته باشند و از این طریق به موها درخشش طبیعی تری می بخشد.

رنگ مو طبیعی با قهوه و حنا

۴. حنا تعادل اسیدی و قلیایی را برقرار می کند و پوست سر را سالم نگه می دارد و علاوه بر این به تقویت فولیکول های مو کمک زیادی می کند.

۵. قهوه دارای کافئین می باشد و از این طریق قادر است فولیکول های غیر فعال را تحریک کند و از این طریق به درمان ریزش موها کمک زیادی می کند.

فواید قهوه برای موها

۶. قهوه گردش خون را در سراسر پوست سر بهبود می دهد و علاوه بر این پوست سر را تقویت می کند و باعث می شود تا شما موهایی سالم داشته باشید.

۷. قهوه باعث حجم موها و نرم تر شدن آن ها می گردد و رطوبت موها را نیز افزایش می دهد.

فواید حنا و قهوه برای موها

در این مطلب با انواع رنگ مو طبیعی با حنا و قهوه آشنا شدید که امیدواریم با کمک این رنگ موهای طبیعی بتوانید موهایتان را آسانی در منزل رنگ کنید, در صورت تمایل می توانید برای مشاهده انواع ترکیب رنگ مو و رنگ مو کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *